Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
tłok komarynka
Autor Wiadomość
Brzoz3k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: tłok komarynka
Nie mogę polecić, bo nie widziałem jak to działa, niech się wypowie ktoś, kto ma Smile.

Właśnie tak, zastrzegłem, że w dużej mierze bajka Smile.

Kolejna sprawa, to to, że wg jego opinii, nie ma sensu regenerować wału, robić szlifów itd, bo "co nowe to nowe". Tak to jest, jak ktoś zobaczy Rometa i zaczyna się gadka- kiedyś takiego miałem i ... i wiadomo zaczyna się opowiadanie o cuda, dzikich wężach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2014 21:37:11 przez Brzoz3k.)
07-11-2014 21:31:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: tłok komarynka
Wypełniać tłok korkiem :F Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie. Wypełnia się nim otwory w wale korbowym, zmniejszając szkodliwą objętość komory korbowej. W tłokach się tego nie robi, po drugie "jak"? Ten znajomy kit ci cisnął Big Grin

fuler15, lepiej dać te 2 cienkie pierścienie do tego cylindra.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
07-11-2014 21:37:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Brzoz3k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: tłok komarynka
Chłopie, nie musisz mi mnie pouczać, żebym wiedział co można z korkiem robić Smile. Czasami jest lepiej przytaknąć i nie wchodzić w polemikę z głupcem- najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem :>
07-11-2014 21:38:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #19
RE: tłok komarynka
ok dzięki Smile a wytłumaczysz mi kw122 czm dwa?
07-11-2014 21:44:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Brzoz3k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #20
RE: tłok komarynka
Zasada jest prosta: 1 pierścień wyżej się kręci, 2 pierścienie lepiej uszczelniają, jest większa kompresja, ale niżej się kręci. To jest pewne, ale jak to wpływa na pracę silnika w komarze- nie wiem czy różnica jest na tyle zauważalna, żeby wyższe kręcenie silnika coś dało. Po analizie możliwości, lepsze są dwa pierścienie, bo silnik s38 jest jednak wolnoobrotowy. Obawiam się, że duże obroty spowodują problemy z pracą sprzęgła (szybsze zużycie) oraz będzie mielić skrzynię biegów. Rozważania teoretyczne, ale logiczne.

Dwa cieńsze są lepsze dla tunigu w tym wypadku bo: masz lepsze uszczelnienie oraz trochę wyżej się zakręci, więc złoty środek.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-11-2014 21:55:05 przez Brzoz3k.)
07-11-2014 21:53:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #21
RE: tłok komarynka
1 pierścień zmniejsza tarcie, ale nie utrzyma długo dobrej kompresji, tłok z 2 cienkimi pierścieniami nie będzie stawiał zbyt dużego oporu a silnik będzie w dobrym stanie przez długi czas. 1 ring zakłada się do silników, które mają być bardziej "sportowe". 60/4 to taki cylinder, bardziej nadający się do turystyki Big Grin

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
07-11-2014 21:54:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #22
RE: tłok komarynka
ok dzięki wielkie panowie Smile ale do motorynki innego cylka niż 60/4 nie założe Big Grin
07-11-2014 23:32:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: tłok komarynka
(07-11-2014 21:37:09)kw112 napisał(a):  Wypełniać tłok korkiem :F Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie.

Panie moderatorze, a wiesz co to siła odśrodkowa?
Od razy założycie dwa pierścienie i będzie silnik niżej kręcił. Jeden pierścień nie uszczelni odpowiednio komory spalania przy niższych partiach obrotów, dopiero wyższe partie obrotów spowodują, ze on się rozpręży na tyle aby uszczelnić. Ale wiadome, każdy pierścień żeliwny przy około 8 k rpm (zależnie od przyspieszenia tłoka, ale już nie zagłębiajmy się w przyspieszenia tłoka) przestaje uszczelniać, bo traci w tym czasie swoje wartości sprężynujące i nieważne czy będzie on jeden czy trzy. W każdym bądź razie, silnik przy tłoku o jednym pierścieniu jest nastawiony pod wyższe obroty, przy których ma wyższą sprawność, zaś dwupierścieniowy tłok daje większy moment przy nizszych partiach obrotów, ale nie blokuje wcale oddawania momentu przy wyższych partiach obrotów. Przy cylindrze 55/4 skłoniłbym się ku tłokowi z doma pierścieniami i nie zagłębiał się w temat.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
07-11-2014 23:48:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #24
RE: tłok komarynka
ok dzięki Smile
07-11-2014 23:51:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #25
RE: tłok komarynka
ta jasne skrzynia odrazu padnie, przy takim cylu?nie dramatyzując,ciężko zajechać tą skrzynie

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
08-11-2014 00:05:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #26
RE: tłok komarynka
(07-11-2014 23:48:36)plusminus napisał(a):  
(07-11-2014 21:37:09)kw112 napisał(a):  Wypełniać tłok korkiem :F Tam działają takie siły, że ten korek zaraz wypadnie.

Panie moderatorze, a wiesz co to siła odśrodkowa?

Plusminus, przecież siła odśrodkowa występuje gdy ciało porusza się po okręgu, a nie gdy wykonuje ruch posuwisto-zwrotny. Na tłok działa siła wypadkowa i prędzej, czy później ten korek byłby wyrwany z tłoka. Nie wiem, może nie doczytałeś w tamtym poście, że chodziło o tłok.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
08-11-2014 00:06:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Brzoz3k Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #27
RE: tłok komarynka
Panowie, działa taka sama sto jakbyśmy jechali samochodem i co chwila gwałtownie przyspieszali i hamowali. Chyba siła bezwładności. Druga zasada dynamiki Newtona.
Tramwajarz, ale chyba zgodzisz się z tezą, o mniejszej żywotności silnika. Skrzynia też dostaje bardziej po dupie. Przy poprawnym działaniu i ostrożnej obsłudze potrafi się zmielić, a większe obciążenie znacznie ułatwia ten proces.

Odnośnie wypełnienia tłoka- gdyby wypełnić ten tłok np tytanu czy innym lekkim metalem, no nawet niech będzie korek. Czysto teoretycznie. Co mogłoby to dać? Na logikę chyba jednak zwiększoby się ciśnienie. W tłoku jest znacznie większa przestrzeń do wypełnienia niż na przeciwwagach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2014 01:30:31 przez Brzoz3k.)
08-11-2014 01:21:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #28
RE: tłok komarynka
to nie jest 70cm ,tylko chińskie 55cm z dodatkowymi kanałami,bez odpowiedniego osprzętu będzie miał średnie efekty

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
08-11-2014 11:57:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,186
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #29
RE: tłok komarynka
Brzoz3k wez nie gadaj glupot to ja zrobiłem w 023 50/4 + porting na meteorze i k60b to chyba powinno się nie wiem co robić z tego co mówisz a już jest ponad 1.5k nie słychać dzwonienia pierścieni biegi nie wylatuja nie chrupią ze sprzęgłem się nic nie dzieje. A Ty kolego Fuler nie zagłębiaj się w temat wszyscy mówią ze 2 tzn ze coś w tym musi być. Najlepiej daj meteora z 2 wąskimi pierścionkami i spk.

Simsonomania <3
08-11-2014 12:37:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fuler15 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 114
Imię: Fuler
Skąd: Wieprz
Pojazd: Romet Pony
Post: #30
RE: tłok komarynka
a dacie link do odpowiedniego meteora?
08-11-2014 20:22:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 466
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 380
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19232
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 303

Reklama