Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #481
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tak, przyznaję moim błędem było obcięcie wydechu na obrotach, a może nie tyle błędem, co wynikiem skupienia się na skrzyni trzy-biegowej. Chciałem osiągnąć jak najlepszą elastyczność na tym wydechu... Bałem się o dziurę przedrezonansową po przejściu z 2 na 3. Apropo "dołu" w dwusuwie... Przeprosiłem za to.

Nie wiem, uważam że rezonans trwający od 4 do 10k rpm, jest całkiem dobrym wynikiem. Dla przykładu znaczna większość silników AM na sportowych wydechach ma rezonans pomiędzy 6,5-7k rpm a 10-11k rpm. Z kolei jeśli chodzi o zestawienie kątów, stinger i wielkość walca środkowego, o którym wspominał Janusz... Kąty - jeśli ktoś zagłębi się troszkę w trygonometrię sam je odgadnie. Jeśli nie, niech pozostaną tajemnicą mojej marki Smile Stinger? Stinger jest liczony z najprostszego wzoru podanego w opracowaniu wydechów rezonansowych z pracy magisterskiej już leciwego Polskiego inżyniera, który to udzielił mi wielu przydatnych wskazówek. Średnica walca? Najważniejsza jest jego pojemność, średnica i długość ma bardziej wpływ na rozłożenie krzywych moc/moment.

Cytat:To kolejne potwierdzenie że prawdziwych znawców kunsztu tuningu jest mało.
Powiem tak. Silniki dwusuwowe to materia, w której rządzą ścisłe prawa, które ciężko przeskoczyć.
Zastanawia mnie jedynie na którym wydechu silnik się szybciej zbiera do tych 100km/h Wink Może nie warto się skupiać, na samej prędkości maksymalnej? Smile


Cytat:kąt otwarcia okna wydechowego x42545 / długość rezonansowa wydechu

I tak, i nie Wink Podajesz formułę stricte Bellowską. Jest jeszcze Jennings, jest Blair, opracowanie Holenderskie i kilku innych.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2014 01:08:58 przez marcin194.)
22-10-2014 01:07:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #482
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Wydech jedt ok. Faktycznie silnik jest na nim chyba najmocniejszy. Zaskoczeniem były niskie osiągi dotyczące obrotów ale to już mi przeszło. Na wydechu liczonym programem chart jest szybszy o nawet 15 km/h ale trzeba mieć pierścionek w idealnym stanie aby dziura nie występowała i po dość krótkiej eksploatacji na trójce silnik nie wchodził w reso. Teraz kompletuje cylinder do 77 ccm na tłoku wossnera. Już go zamówiłem i czekam na dostawę a potem wytulejuję jeden z cylindrów 70 ccm. Chcę do niego założyć ten sam wydech co obecnie mam. Mam nadzieje że będzie pasował.
22-10-2014 08:23:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #483
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Mam jeszcze jeden dylemat dotyczący wydechu do 94 ccm jaki mi liczyłeś. Mam nadzieje że ten wydech jest strojony wyżej i silnik osiągnie około 12 tyś obrotów. Sprawdź to proszę. Ten silnik będzie miał 4 biegi pamiętaj też o tym. Jestem troszkę zaskoczony że w obu wyliczeniach wydechy są bardzo podobne czyli mało różnią się.
22-10-2014 09:26:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #484
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(22-10-2014 09:26:49)hohowski napisał(a):  Mam jeszcze jeden dylemat dotyczący wydechu do 94 ccm jaki mi liczyłeś. Mam nadzieje że ten wydech jest strojony wyżej i silnik osiągnie około 12 tyś obrotów. Sprawdź to proszę. Ten silnik będzie miał 4 biegi pamiętaj też o tym. Jestem troszkę zaskoczony że w obu wyliczeniach wydechy są bardzo podobne czyli mało różnią się.



Podrzuć mi schemat na gg Wink Czasami "bardzo podobne" wydechy, to dwa zupełnie inne wydechy Wink
22-10-2014 14:32:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #485
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
22-10-2014 14:47:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #486
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Marcinie wzór który podałem jest prosty i praktyczny a jednocześnie daje sporą dokładność wyniku. Wiadomo że opracowań jest wiele i powstawały one w różnych okresach, a także ilu twórców tyle teorii i tyle różnych zastosowań. Wzór wzięty wprost z opracowania Bell'a.
A co do tego na którym wydechu szybciej osiągnie 100km/h to nawet ciekawa propozycja na test Big Grin ja myślę że na tym liczonym przez Marcina bo wydechy z większą ilością kątów mają lepszą charakterystykę moim zdaniem. Sam test możemy zaproponować autorowi tematu Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-10-2014 17:17:45 przez janusz94.)
22-10-2014 17:17:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #487
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie ma co testować bo odpowiedź jest oczywista bez testu. Na obecnym wydechu silnik jest najmocniejszy i ma najlepsze przyspieszenie. Reso załącza się stosunkowo nisko i praktycznie bezproblemowo więc i przyspieszenie jest największe. Zastanawia mnie jeszcze jeden dziwny fakt mianowicie po założeniu tego wydechu musiałem zmienić dyszę w gaźniku na większą bo nie chciał się wyregulować. Nie wiem co mogło być tego powodem.
22-10-2014 18:53:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #488
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
To tak samo, jak silnik będzie chodził na oryginalnym osprzęcie (mały gaźnik, zwykły wydech, cylinder wielokanałowy), zakładasz spawaka, brakuje dawki i się zaciera Tongue

Łan cyl, tu stroke :F
22-10-2014 19:48:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #489
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tak dla wyjaśnienia chodziło mi o to, że wcześniej na spawaku wyliczonym z programu silnik pracował na mniejszej dyszy a po założeniu tego liczonego przez kolegę Marcina jak się nie mylę zaczęło brakować paliwa. Choć nie widzę większego zużycia po wymianie dyszy co zupełnie mnie zadziwia.
22-10-2014 20:38:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #490
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Charakterystyka się zmieniła? Zmieniła, więc i zapotrzebowanie w dawkę mogło ulec zmianie Tongue

Łan cyl, tu stroke :F
22-10-2014 22:17:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #491
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(22-10-2014 14:47:07)hohowski napisał(a):  http://bikepics.com/pictures/2697353/
http://bikepics.com/pictures/2697355/
tu są oba schematy wydechów.

Ja bym ich tak publicznie nie udostępniał...

Cytat:na spawaku wyliczonym z programu silnik pracował na mniejszej dyszy a po założeniu tego liczonego przez kolegę Marcina jak się nie mylę zaczęło brakować paliwa.

Tak działa rezonans. Moc wynika z ilości efektywnie spalonej mieszanki. Dobry wydech ma za zadanie wysysać paliwo z boostportów i płuków, które z kolei zasilane są gaźnikiem.


Janusz, co racja to racja, ja korzystam z wielu metod na raz. Z każdej wyciągam przydatne wg mnie informacje Wink
24-10-2014 21:07:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #492
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Może zostanę pojechany ale (przynajmniej według mnie) te schematy nie mają sensu w innym silniku bo są robione pod konkretny set, więc czemu ma ich nie pokazywać?

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
24-10-2014 21:25:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #493
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(24-10-2014 21:25:14)lada97 napisał(a):  Może zostanę pojechany ale (przynajmniej według mnie) te schematy nie mają sensu w innym silniku bo są robione pod konkretny set, więc czemu ma ich nie pokazywać?

Nie lubię sławy. Wink
24-10-2014 22:11:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #494
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Marcin nie odpowiedziałeś na jakie obroty został policzony wydech do 94 ccm.
24-10-2014 23:18:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #495
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
25-10-2014 20:17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 457
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 243
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 349
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 282

Reklama