Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Pony] Gaźnik i zapłon
|
Autor |
Wiadomość |
ArturDabrowski290
SIMSON PAŁER REJSING

Liczba postów: 181
Imię: Artur
Skąd: Sarzyna
Pojazd: Inny
|
Gaźnik i zapłon
Siema, mam takie dwa bardzo dziwne problemy, a mianowicie
1. Choćbym nie wiem jak przestawił zapłon to platynki i tak będą otwierać się mniej więcej 3mm przed gmp. Niby to dobrze, ale nie powinno tak być. Miał już ktoś taki problem ? Dodam że mam odrobinkę krzywy wał i troszke spiłowane cewki żeby nie tarły o magneto, ale myślę że to nie ma na to wpływu.
2. Jak mam wykręconą tą śrubkę od mieszanki i gaźniku o 2-3 obroty to tylko burknie dwa razy i gaśnie, a jak jest wkręcona na maxa to odpali w miarę normalnie chodzi, wkręca się ale gaśnie i ciężko potem odpalić. Czym może to być spowodowane ?
Proszę o jak najszybszą pomoc, bo pojeździłbym jeszcze dzisiaj
Co godzinie ktoś na świecie zaciera tłok MZA- pomyśl o tym [*]
|
|
21-09-2014 12:42:56 |
|
|
Brzoz3k
Uczeń

Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Gaźnik i zapłon
Klucz leży w tym mniej więcej. Ma być idealnie 3mm. Jeżeli działa to jest dobrze. To, że pali jak pali jest tak spowodowane. U mnie 0,07 mm powodowało, że pyrkał, strzelał i palił jak chciał. Jak załapał szedł dobrze, ale jak się odwidziało to było pchanie do domu. Ustawienie na 3mm, gaźnik wg uznania, tzn prób i błędów. Ustawiasz tak, żeby nie mulił przy odkręconej manetce. Do tego szczelność na połączeniu gaźnik cylinder, dobra świeca (odpowiednia wartość cieplna i przerwa) i jak jest kompresja to nie ma bata żeby nie odpalał na kopa zawsze tak samo. Ja walczyłem, kombinowałem. Dopiero jak przysiadłem i zrobiłem regulację na spokojnie, zgodnie z wartościami, wiem że podejdę, kopne, odpalę i jadę. Co do odpalania pobaw się jeszcze iglicą- może musisz dodać więcej paliwa do mieszanki. Tylko to regulacja na ciepłym silniku i próbowanie różnych ustawień. Z tego co zaobserwowałem to zapłon jest przewidywalny, jak się go ustali prawidłowo to działa tip top, ale z gaźnikiem to różnie. Ja swój ustawiałem dosyć długo na różnych ustawieniach, aż dobrałem odpowiednie dla siebie i silnika. Pozdro.
|
|
21-09-2014 15:24:56 |
|
1 osoba postawiła piwo Brzoz3k za ten post:1 osoba postawiła piwo Brzoz3k za ten post.
ArturDabrowski290 (09-24-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|