Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
|
Autor |
Wiadomość |
WieKu
Człowiek Lasu
Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
|
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Update
Długo mnie nie było, ale w końcu mam chwile, tak więc w weekend nic nie robiłem przy simsonku, byłem wtedy na kwaterce i nie było jak, tak więc w poniedziałek z rana od razu poszedłem do piwnicy, zdjąłem silnik z ramy, przygotowałem "mój warsztat" i zabrałem się do pracy.
To co zobaczyłem zwaliło mnie z nóg, ale z drugiej strony wiedziałem na co się piszę i nie miałem co oczekiwać, bardziej to o czym mowa opiszą zdjęcia
Tak jak widać tłok i cylinder zatarte, jakiś dziwny osad na nich jakby podpalona rdza, głowica też w opłakanym stanie, nie wiem co z wałem jest do końca ponieważ wygląda jak na zdjęciu niżej, i nie mam pojęcia jaki jest luz na wale że tak to ujmę.
Moge na te chwile zaoferować tylko takie foto wału ponieważ lewy dekiel ten od strony sprzęgła, jest tak zapieczony że tylko jedna śruba się odkręca a reszta nie Lałem już na nie WD-40 i nic chyba muszę je potraktować palnikiem, tak samo zapieczone są śruby na takiej podkładce co była pod zębatką po drugiej stronie dekla, tam są takie 4 śruby i też są zapieczone Muszę sie z nimi rozprawić.
A i mam jedno pytanie, bo chciałbym że tak powiem kompleksowo wyczyścić silnik, tzn. jak już go rozbiorę to wszystko wyczyścić z tego syfu i smaru i od nowa, tylko czym i jak ?
Mam nadzieje że ktoś coś mi doradzi, zapraszam do śledzenia i komentowania pozdrawiam.
|
|
09-09-2014 09:26:38 |
|
|
WieKu
Człowiek Lasu
Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
|
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
A więc tak uporałem się z Simsonem
Silnik rozebrany
(żeby nie było, te zdjęcie powyżej nie jest z mojego domu XD lecz z piwnicy/warsztatu)
Elektryka zdjęta
i sama rama na kółkach prezentuje się tak
Gdy dzisiaj jechałem z nią i karterami pod myjkę ciśnieniową to ludzie się mnie pytali co to jest za rower XD a gdy mówiłem że Simson to mi nie wierzyli, dopiero po obczajeniu tabliczki znamieniowej uwierzyli
Generalnie sytuacja wygląda tak :
Do wymiany :
Wał, Łożyska, Uszczelki, Segery, Simmeringi, Tłok + Cylinder, Głowica ( nie jestem pewny, czy głowica z 50cc będzie pasować do Almota 60cc xD ?) Oringi, Śruty skrzyni biegów, Sprężyna dźwigni sprzęgła, śrubeczki i kilka podkładek ale nie jestem pewny, bo może coś zgubiłem Kolanko od Enduro i osłonka ale to w ostateczności zależy jak z kasą będzie, no właśnie Kasa to co wyżej wyszło mi ponad 500zł łącznie z przemianami w Enduro to będzie z 800zł.
Jutro idę lutować elektrykę bo jest "poklajstrowana" na izolatkę i tak niedbale zrobiona że ręce opadają, poprawię ją obczaję schematy i pozostanie czekać na przypływ gotówki.
Myślę co jeszcze mogę na tę chwile zrobić ale bez kasy ani rusz, no chyba że śrubki policzyć i ramę rozebrać i przeczyścić dokładniej.
Mam pytanie czy jest możliwość podwyższenia w jakiś sposób Simsona ?
Jeśli tak to jak ?
Dzięki wielkie za odpowiedzi.
|
|
13-09-2014 00:07:02 |
|
|
theogarowiec
rider ogar
Liczba postów: 1,010
Imię: Szymon
Skąd: Słupca
Pojazd: Romet Pony
|
|
13-09-2014 16:41:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|