Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Autor Wiadomość
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #31
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Jeśli chodzi o schemat, to ściągnij pokrywę zapłonu i popatrz jaki masz i wybierz odpowiedni schemat z tej strony

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
04-09-2014 11:09:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
No zapłon mam na platynkach ;P ale nie wiem o co chodzi z tymi ELBAMI itp Big Grin

04-09-2014 11:42:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Update

Długo mnie nie było, ale w końcu mam chwile, tak więc w weekend nic nie robiłem przy simsonku, byłem wtedy na kwaterce i nie było jak, tak więc w poniedziałek z rana od razu poszedłem do piwnicy, zdjąłem silnik z ramy, przygotowałem "mój warsztat" i zabrałem się do pracy.



To co zobaczyłem zwaliło mnie z nóg, ale z drugiej strony wiedziałem na co się piszę i nie miałem co oczekiwać, bardziej to o czym mowa opiszą zdjęcia :F
















Tak jak widać tłok i cylinder zatarte, jakiś dziwny osad na nich jakby podpalona rdza, głowica też w opłakanym stanie, nie wiem co z wałem jest do końca ponieważ wygląda jak na zdjęciu niżej, i nie mam pojęcia jaki jest luz na wale że tak to ujmę.



Moge na te chwile zaoferować tylko takie foto wału ponieważ lewy dekiel ten od strony sprzęgła, jest tak zapieczony że tylko jedna śruba się odkręca a reszta nie :F Lałem już na nie WD-40 i nic Tongue chyba muszę je potraktować palnikiem, tak samo zapieczone są śruby na takiej podkładce co była pod zębatką po drugiej stronie dekla, tam są takie 4 śruby i też są zapieczone :F Muszę sie z nimi rozprawić.

A i mam jedno pytanie, bo chciałbym że tak powiem kompleksowo wyczyścić silnik, tzn. jak już go rozbiorę to wszystko wyczyścić z tego syfu i smaru i od nowa, tylko czym i jak Tongue ?

Mam nadzieje że ktoś coś mi doradzi, zapraszam do śledzenia i komentowania pozdrawiam.

09-09-2014 09:26:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #34
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Płyn do mycia silników w psiukaczu+woda pod ciśnieniem do spłukania. To wstępnie.

A potem pędzelek i benzyna.
09-09-2014 10:31:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #35
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
No dobra, ale ja chce wiesz wszystko z silnika np wyjac i umyc np benzyna widoczna na pierwszy foto.

09-09-2014 10:46:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #36
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Rozbierasz cały silnik wymoczyc w płynie do mycia silników naczyń jak kto woli bierzesz szczoteczkę i cif następnie plukasz woda pod ciśnieniem, i znów szczoteczkę i wszystko benzyna z szczoteczka.

Wal na luzie możesz sam sprawdzić na boki powinien być luz może 1mm? Tak zwn fabryczny a na Korbie lapiesz wal i ruszasz korba góra dół jeśli będzie luz na dole jakby to łożysko igielkowe czyli regeneracja, jeśli coś nie tak napisałem niech mnie ktoś poprawi

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
09-09-2014 12:09:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kokosek za ten post.
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Dobra dzieki za wyjasnienie, zrobie jak mowisz jak tylko uporam sie z tymi srubami :/

09-09-2014 13:28:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #38
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
A więc tak uporałem się z Simsonem Smile

Silnik rozebrany



(żeby nie było, te zdjęcie powyżej nie jest z mojego domu XD lecz z piwnicy/warsztatu)


Elektryka zdjęta



i sama rama na kółkach prezentuje się tak



Gdy dzisiaj jechałem z nią i karterami pod myjkę ciśnieniową to ludzie się mnie pytali co to jest za rower XD a gdy mówiłem że Simson to mi nie wierzyli, dopiero po obczajeniu tabliczki znamieniowej uwierzyli Big Grin

Generalnie sytuacja wygląda tak :

Do wymiany :

Wał, Łożyska, Uszczelki, Segery, Simmeringi, Tłok + Cylinder, Głowica ( nie jestem pewny, czy głowica z 50cc będzie pasować do Almota 60cc xD ?) Oringi, Śruty skrzyni biegów, Sprężyna dźwigni sprzęgła, śrubeczki i kilka podkładek ale nie jestem pewny, bo może coś zgubiłem ;P Kolanko od Enduro i osłonka ale to w ostateczności zależy jak z kasą będzie, no właśnie Kasa to co wyżej wyszło mi ponad 500zł łącznie z przemianami w Enduro to będzie z 800zł.

Jutro idę lutować elektrykę bo jest "poklajstrowana" na izolatkę i tak niedbale zrobiona że ręce opadają, poprawię ją obczaję schematy i pozostanie czekać na przypływ gotówki.

Myślę co jeszcze mogę na tę chwile zrobić ale bez kasy ani rusz, no chyba że śrubki policzyć i ramę rozebrać i przeczyścić dokładniej.

Mam pytanie czy jest możliwość podwyższenia w jakiś sposób Simsona ?
Jeśli tak to jak ? Big Grin

Dzięki wielkie za odpowiedzi.

13-09-2014 00:07:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Michał Offline
Taki tam
*


Liczba postów: 322
Imię: Michał
Skąd: Kolbuszowa
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Głowica od 50ccm bedzie bezproblemowo pasować do cylindra 60cm.
Co do podwyższenia simsona,u kumpla podwyższyliśmy tył poprzez wyciecie oryginalnych mocować amortyzatorów(tych na wahaczu) i wspawaniu wyższych z blachy 5mm(tutaj wysokość nowych mocowań trzeba dobrać pod siebie).Obowiązkowo do tego amory z mz,bądź podobnej długości.
Co do przodu,to chyba lagi z simsona Sr są trochę wyższe.

Ps,jesli planujesz robić sima w teren,to polecam założyć do przednich lag twardsze sprężyny i zastosować górną półkę zawieszenia na obejmy,tzw''klemmbar''.
13-09-2014 01:31:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Michał za ten post.
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #40
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
wielkie dzieki za odpowiedz, ale ja mam glowice nwm czy mza czy ddr, powiedzmy ze ddr a kupuje cylek almota bedzie trybic ?

13-09-2014 11:09:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #41
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Musi Smile Toć firma nie ma znaczenia Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
13-09-2014 15:29:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
theogarowiec Offline
rider ogar
*


Liczba postów: 1,010
Imię: Szymon
Skąd: Słupca
Pojazd: Romet Pony
Post: #42
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Lagi sr są wyższe ale oryginalne także da się przedłużyć, za pomocą dłuższych prętów, koszt przedłużenia to około 6zł.

gg.44815430

Simson S51 B1-4

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=22446
13-09-2014 16:41:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #43
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Ale moja głowica jest w takim stanie

13-09-2014 16:46:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #44
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Wyczyść tylko z nagaru Smile Papier ścierny i ewentualnie jakiś rozpuszczalnik do wymycia Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
13-09-2014 17:00:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
WieKu Offline
Człowiek Lasu
*


Liczba postów: 41
Imię: Adam
Skąd: Radomsko
Pojazd: Inny
Post: #45
RE: Simson S51 "Comfort/Enduro" by WieKu
Okej Big Grin czyli 500zł musze uzbierać jak na razie Smile Dzięki wielkie chłopaki, dzisiaj chyba nie będę lutował bo sam się "zlutowałem" i mi sie nie chce, ale kto wie Big Grin

13-09-2014 17:47:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama