Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Komar] słaba moc
|
Autor |
Wiadomość |
miszcz
Nowy
Liczba postów: 43
Imię: Igor
Skąd: Żnin/Mogilno
Pojazd: Romet Komar
|
RE: słaba moc
Jeśli masz nowy tłok i cylinder współczesne to regulacja raczej nie przyniesie żadnych efektów, przykład: kupiłem ze łomu silnik od komara kompletny w ładnym stanie cylinder widać, że niedawno kupiony ale ktoś i tak zezłomował komarka. Akurat miałem problem ze swoim cylindrem (zerwany gwint, głębokie rysy po zabezpieczeniach), no to założyłem ten cylinder na starym tłoku i nowych pierścieniach i działo się to co u Ciebie - mułowaty, co jakiś czas się do tych 32-34 rozpędzał ale tylko na chwilkę, pod jedną górkę to musiałem go pchać. No to kupiłem nowy współczesny tłok i dupa jeszcze gorzej. Cylinder ten już dawno wrócił na złom, udało mi się dorwać używany w ładnym stanie cylinder ZMD za 50pln NC i kupiłem do niego w skuter dębica tłok ZMD selekcji NA (w sklepach spotkałem się z tłokami ZMD robionymi współcześnie- badziewie) i teraz lata jak należy. Ogólnie jak porównałem ten cylinder z oryginałem okazało się, że ma inny kształt okienek i niekoniecznie są w tam, gdzie powinny oraz prawdopodobnie tulej puchła. Co do tych tłoków współczesnych kupiłem łącznie 3 i każdy puchł, ojciec do ogara je wkładał i teraz jeździ na starym tłoku, którego z mojego silnika wyciągnąłem. Także prawdopodobnie jest to wina cylindra i tłoka, jeśli ustawienie gaźnika i zapłonu nie pomogło, aha wyrobiona tuleja w korbowodzie też pogarsza osiągi, i słuchać jak korbowód trzaska o sworzeń. Jak nie będziesz mieć innych tłoków i cylindra to załóż stare
A i bym zapomniał obwód koła 19" z oponą wynosi ~1800mm tak też wychodzi jak się po glebie przemieszczenie komara mierzy przy jednym pełnym obrocie koła. Za dużo oleju lejesz kiedyś jak oleje były innej jakości to się lało 1:20 przy docieraniu, teraz 1:25-30 w zupełności starczy, po dotarciu 1:40 jest bardzo dobre, polecam czerwony półsyntetyk świeca nie łapie nagaru i silnik nie obrasta w nagar.
|
|
09-08-2014 01:18:11 |
|
|
krzysiu1505
Technik
Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: słaba moc
(09-08-2014 01:18:11)miszcz napisał(a): Jeśli masz nowy tłok i cylinder współczesne to regulacja raczej nie przyniesie żadnych efektów, przykład: kupiłem ze łomu silnik od komara kompletny w ładnym stanie cylinder widać, że niedawno kupiony ale ktoś i tak zezłomował komarka. Akurat miałem problem ze swoim cylindrem (zerwany gwint, głębokie rysy po zabezpieczeniach), no to założyłem ten cylinder na starym tłoku i nowych pierścieniach i działo się to co u Ciebie - mułowaty, co jakiś czas się do tych 32-34 rozpędzał ale tylko na chwilkę, pod jedną górkę to musiałem go pchać. No to kupiłem nowy współczesny tłok i dupa jeszcze gorzej. Cylinder ten już dawno wrócił na złom, udało mi się dorwać używany w ładnym stanie cylinder ZMD za 50pln NC i kupiłem do niego w kibel dębica tłok ZMD selekcji NA (w sklepach spotkałem się z tłokami ZMD robionymi współcześnie- badziewie) i teraz lata jak należy. Ogólnie jak porównałem ten cylinder z oryginałem okazało się, że ma inny kształt okienek i niekoniecznie są w tam, gdzie powinny oraz prawdopodobnie tulej puchła. Co do tych tłoków współczesnych kupiłem łącznie 3 i każdy puchł, ojciec do ogara je wkładał i teraz jeździ na starym tłoku, którego z mojego silnika wyciągnąłem. Także prawdopodobnie jest to wina cylindra i tłoka, jeśli ustawienie gaźnika i zapłonu nie pomogło, aha wyrobiona tuleja w korbowodzie też pogarsza osiągi, i słuchać jak korbowód trzaska o sworzeń. Jak nie będziesz mieć innych tłoków i cylindra to załóż stare
A i bym zapomniał obwód koła 19" z oponą wynosi ~1800mm tak też wychodzi jak się po glebie przemieszczenie komara mierzy przy jednym pełnym obrocie koła. Za dużo oleju lejesz kiedyś jak oleje były innej jakości to się lało 1:20 przy docieraniu, teraz 1:25-30 w zupełności starczy, po dotarciu 1:40 jest bardzo dobre, polecam czerwony półsyntetyk świeca nie łapie nagaru i silnik nie obrasta w nagar.
Nowe cylindry nie są złe(przynajmniej polskie z almotu), czasem nawet lepsze od komunistycznych. Wina jest prawdopodobnie złej regulacji i złego dotarcia. Bez obrazy, ale trzeba być głupim żeby myśleć że silnik katowany na dotarciu rozwinie pełną moc. Spalanie pewnie przez cieknący kranik albo gaźnik, a co do oleju to ma go być tyle, ile w instrukcji pisze, przy czym należy lać jakiś normalny olej mineralny, np. castrol 2t a nie luxa, mixola czy jakiegoś innego g...ola z orlenu
Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
|
|
27-08-2014 17:55:21 |
|
|
miszcz
Nowy
Liczba postów: 43
Imię: Igor
Skąd: Żnin/Mogilno
Pojazd: Romet Komar
|
RE: słaba moc
(27-08-2014 17:55:21)krzysiu1505 napisał(a): [...]Spalanie pewnie przez cieknący kranik albo gaźnik, a co do oleju to ma go być tyle, ile w instrukcji pisze, przy czym należy lać jakiś normalny olej mineralny, np. castrol 2t a nie luxa, mixola czy jakiegoś innego g...ola z orlenu
Gaźnik i kranik mi nie ciekną, olej orlenowski semisyntetyk jest bardzo dobry nie kopci, nie zostawia nagaru, i bardzo dobrze się wypala nie pozostawiając syfu w wydechu. Jak już kupować jakieś dobre oleje bo ten castrol spełnia te same wymogi co orlenowski to lepiej kupić shell advance vsx 2, wg testów jakościowo przewyższa normy europejskie, japońskie i amerykańskie. Opinie też na forach zbiera dobre.
Co do problemów z gaźnikiem, może on być po prostu walnięty tz.: mógł się jakiś syf zapiec w kanaliku powietrza przed dyszą i już takiego nie wyczyścisz i nie ustawisz. Ja obecnie śmigam na k60b i chodzi elegancko. Choć dziś mi się syfem dysza przytkała pomimo wbudowanego filtru siatkowego. Trzeba pomyśleć nad dodatkowym filtrowaniem.
|
|
28-08-2014 18:32:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|