Komar 2351 odnowiony :)
|
Autor |
Wiadomość |
Arnoldo
Nowy

Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
|
Komar 2351 odnowiony :)
Hej.
Zaprezentuję tu swoją maszynkę. Od czasu jak go kupiłem minął już grubo ponad rok czasu. Właściwie to już niedługo 2 lata. Wtedy jeszcze na allegro komarki nie kosztowały tyle co teraz. Za swojego dałem o ile dobrze pamiętam 300 zł. Ciekawostka, że nie kupowałem go ze swojej okolicy, ale właściwie z drugiego końca Polski. Sprzedający wysłał mi go kurierem na palecie  Kiedy sprzęt przyszedł do mnie wyglądał mniej więcej tak:

Koła i rama osobno. Wiadomo, żeby było wygodniej w transporcie.
I teraz nadszedł czas na renowację. Generalnie to się z tym nie śpieszyłem. Zajęło mi to ok 6 miesięcy. Taka tam praca na zimowe wieczory, po trochu z przerwami. Na pierwszy ogień poszedł silnik. Po złożeniu wyglądał tak:

Następnie wypadało pomyśleć o ramie i reszcie lakierowanych części. Czyli piaskowanie i lakier. Na szczęście miałem osłony gaźnika z oryginalnym lakierem w takim kolorze, w jakim chciałem mieć komara i taki też lakier, na ich podstawie został dobrany. Tą część pracy powierzyłem zresztą profesjonalnym lakiernikom. W tym względzie jest nawet lepiej niż fabrycznie (podkład i warstwy koloru). Świeżo polakierowane elementy:

Potem koła. Ponieważ oryginalne były dość mocno zardzewiałe postanowiłem kupić te współczesne obręcze i szprychy.  Koszt renowacji oryginałów byłby bardzo duży, a budżet się kończył. Generalnie to nie wygląda to wcale źle. Pozaplatane koła i inne chromowane elementy:

Potem jeszcze takie drobiazgi jak linki, żarówki itp. Czas na końcowy montaż. Jak już wszystko było gotowe to motorek prezentował się tak:

Tu jeszcze w pokoju po skończonej pracy. Tak w ogóle to wszystko zrobiłem u siebie w mieszkaniu na drugim piętrze.  A tu już w piwnicy. I można jeździć:
|
|
29-07-2014 21:55:14 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Arnoldo za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Arnoldo za ten post.
Bartek (07-29-2014), Semmao (07-29-2014), Suwmiarka (08-06-2014)
|
Antczak
Uczeń

Liczba postów: 175
Imię: Michał
Skąd: Głowno/Domaradzyn
Pojazd: Romet Ogar 205
|
|
29-07-2014 22:12:40 |
|
|
Bartek
Emerytowany Moderatroll
Liczba postów: 2,930
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
29-07-2014 22:15:58 |
|
|
Likor
Okuratny człowiek

Liczba postów: 127
Imię: Bartek
Skąd: Wieś
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Komar 2351 odnowiony :)
|
|
30-07-2014 18:26:30 |
|
|
theogarowiec
rider ogar

Liczba postów: 1,010
Imię: Szymon
Skąd: Słupca
Pojazd: Romet Pony
|
|
30-07-2014 19:42:42 |
|
|
Arnoldo
Nowy

Liczba postów: 32
Imię: Krzysztof
Skąd: 3city
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar 2351 odnowiony :)
Dziękuję wszystkim za uwagi i opinie
(30-07-2014 18:26:30)Likor napisał(a): Na takie http://desmond.imageshack.us/Himg546/sca...es=landing .
No właśnie nie do końca... Należę do pokolenia, które jeszcze pamięta jakie naklejki miały komraki oryginalnie lakierowane, obklejane i wypuszczane z fabryki. Tej "3" na pewno tam nie było. Teraz się po prostu takie drukuje i nie ma możliwości dostania innych. Wiem, że głupio to trochę wygląda, bo niesymetrycznie ale "3" obciąłem specjalnie. Co do wypełnienia liter to akurat nie pamiętam czy były srebrne czy pod kolor.
(30-07-2014 19:35:05)Semmao napisał(a): Ewentualnie

Oj Semmao te to już całkiem odpadają  Takie dawali do najwcześniejszych modeli. 2320 taką miał. Też bez "3" oczywiście.
(30-07-2014 19:42:42)theogarowiec napisał(a): Widzę że komar już przejściówka na 2352 Sprężynę stopki centralnej zmień i będzie słit.
Tak, dokładnie. Co też nie do końca mi się podoba, no ale jak się nie ma co się lubi... Przednie zawieszenie z mocowaniem błotnika na tych prętach a nie płaskownikach było o wiele lepsze.
A sprężynę chyba zostawię. W sumie taka polakierowana nawet mi się podoba.
|
|
30-07-2014 20:47:50 |
|
|
Jakchwal205
Technik

Liczba postów: 660
Imię: Kuba
Skąd: Nowy Tomyśl
Pojazd: Romet Ogar 205
|
|
30-07-2014 21:53:34 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|