Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
139fmb eksploatacja
Autor Wiadomość
Bzyk126 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
139fmb eksploatacja
Siema
Ostatnio zakupiłem chinola z popularnym silnikiem czterosuwowym 139fmb/ zestaw 72ccm. A więc; motorower jest nawet, włącznie z silnikiem w ładnym stanie i chciałbym aby w takim stanie pozostał jak najdłużej (przynajmniej do końca jego kadencji pod moim kierownictwem Big Grin) w końcu zakupiłem go z myślą o dojazdach do pracy w wakacje i rekreacyjnych przejażdżkach, a nie do katowania czy cuś Wink. Problem polega na tym, że na trasach rzędu >40km silnik strasznie się nagrzewa- gorąca jest nawet kopka, potrafi on "zasłabnąć" na chwię, a potem znowu dobrze o.O
Wiem że te silniki potrafią zrobić naprawdę duże przebiegi, jest to (chyba) kwestia odpowiedniej eksploatacji. A więc JAK poprawnie eksploatować silnik, aby zrobić jak najwięcej bezawaryjnych kilometrów? Z jaką prędkością jeździć? Na jakich obrotach? Proszę o jakieś porady xD Big Grin
PS.
Dodam, że zazwyczaj podczas jazdy wskazówka prędkościomierza nie schodzi poniżej 60 km/h.
Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?
Dodam jeszcze, że olej był zmieniany jakieś 600km temu (klasa lepkości 10w40- syntetyk).
Sory Administratorów jeżeli pomyliłem dział- przenieście do właściwego jeśli można Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2014 16:56:59 przez Bzyk126.)
14-07-2014 16:56:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: 139fmb eksploatacja
Wskazówka nie schodzi poniżej 60km/h? Spróbuj mniej pałować silnik, poza tym te chińce tak mają, silnik jest słabo chłodzony(poziomy cylinder, no i przepływ powietrza zaburzają zawory), już w zetce(z pionowym cylindrem) jest lepiej.

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
14-07-2014 17:03:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bzyk126 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: 139fmb eksploatacja
Hm.. no może i racja, ale co ciekawe kartery nagrzewają się po dłuższej jeździe prawie tak samo jak cylinder i głowica; prawie znaczy- (są nieco 'zimniejsze'- woda się na nich nie 'gotuje') Wie ktoś może w jakim zakresie temperatur pracuje silnik- w sensie w jakim zakresie oscyluje temperatura silnika podczas jazdy?
14-07-2014 17:19:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,840
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: 139fmb eksploatacja
Kupiłeś chinola? - Licz się z wydatkami i problemami Big Grin

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
14-07-2014 18:42:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo DominiX za ten post.
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: 139fmb eksploatacja
(14-07-2014 16:56:08)Bzyk126 napisał(a):  Co może być przyczyną nadmiernego (moim zdaniem) nagrzewania się silnika?

Ustaw mu rozrząd i zawory, może przerabiała go osoba, która nie ustawiła porządnie rozrządu.
Temperatura pracy dla silnika AC to około 110*C. Jeżeli on ci się przegrzewa warto sprawdzić pompę oleju, zobaczyć w jakim stanie jest rozrząd i czy nie jest przestawiony. Jak jest dobrze ustawiony to nic mu się nie powinno dziać.

(14-07-2014 18:42:52)DominiX napisał(a):  Kupiłeś chinola? - Licz się z wydatkami i problemami Big Grin

Krowa, która dużo ryczy mało mleka daje.
Wiesz coś o tym silniku? Ten silnik bardzo się udał dla chińczyków.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-07-2014 18:54:53 przez kw112.)
14-07-2014 18:50:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bzyk126 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 24
Imię: Mateusz
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: 139fmb eksploatacja
Rozrząd jest jakby faktycznie o jeden ząbek przestawiony do tyłu, spróbuję w najbliższym czasie ustawić, sprawdzę też przerwę na zaworach, jak nie to pozostaje mi wstawienie chłodnicy. Tak na marginesie: co sądzicie o chłodnicach oleju do tego silnika? Fabryczna pompa da radę? Czy to wgle warto zakładać??
14-07-2014 22:39:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,735
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #7
RE: 139fmb eksploatacja
ja polecam co sezon olej zmieniać w silniku, sprawdzać stan łańcuszka rozrządu i przede wszystkim nie pałować, bo będzie pierścienie jadło. Te silniki strasznie się grzeją. Jakaś chłodnica na pewno by poprawiła sprawę.

"Lepiej daj fotki z odpalania silnika Smile I napisz co i jak z nim było Smile"
14-07-2014 22:53:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #8
RE: 139fmb eksploatacja
Chyba lepszym rozwiązaniem będzie założenie chłodzenia wodnego na cylinder, czyli zmiana cylindra i głowicy Cię czeka - pod warunkiem, że masz czas i pieniądze na zabawę w takie rzeczy best A i montaż chłodnicy oczywiście.



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-07-2014 22:50:15 przez Damian4570.)
15-07-2014 22:49:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: 139fmb eksploatacja
Ej ludzie ogarnijcie się! Miliony sztuk jeździ tego po drogach z zestawem 72ccm i 99% pewnie nawet nie myśli o chłodnicy bo jest nie potrzebna. Tu musisz mieć coś źle ustawione bo nie możliwe żeby się tak po prostu grzał

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
15-07-2014 23:50:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bartoszek5k za ten post.
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #10
Odp: 139fmb eksploatacja
Nie wiem czy ma to cos wspolnego ale czy takie dzialanie moze powodowac zbyt mala ilosc paliwa w mieszance?

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
16-07-2014 01:23:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
chart21050 Offline
4t-Master
*


Liczba postów: 1,002
Imię: Konrad
Skąd: MMz
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: 139fmb eksploatacja
Jak się lubi pałować 72cm3 to się chłodnica oleju przydaje, polukaj sobie w necie jak to wygląda, dostajesz chłodnice z adapterem, nic nie trzeba przerabiać po prostu przykręcasz i dolewasz więcej oleju ( 100-150 ml). I masz chłodzenie oleju, silnik się mniej grzeje za około 160zł. Nie trzeba nic przerabiać na jakieś chłodzenie wodne.

25-07-2014 15:22:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:59:50
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 51
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 449
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama