Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #16
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
No i brawo! Dość niestandardowy kolor jak na Rometa i to tak stosunkowo młodego Tongue Sam kiedyś chciałem malować 200 w podobny kolor. Ode mnie masz wielki szacunek za ogarnięcie tego do kupy Wink

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
07-07-2014 18:56:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Duże Fiaty produkowali do 91', a mój ogar jest z 87' także można powiedzieć że lakier jest adekwatny i z pasującej epoki. Zawsze podobały mi się takie kremowe/ecru.

Co do ogarnięcia tego do kupy to zobaczymy. czekam cały czas za silnikiem od plusminusa.
Staram się wymieniać/ odnawiać wszystko co mi się nie podoba- jutro będzie wycieczka po śrubki i fosol do odrdzewiania baku.
08-07-2014 02:09:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Dziś coś powalczyłem, ale niewiele, tak naprawdę to jest tak wstępnie złożony, ale chciałem przymierzyć i zobaczyć jak będzie wyglądał i jestem zadowolony. Bak i siodło jest tylko przyłożone do zdjęcia.
Stwierdziłem że z moją pedanterią będę to długo składał, na pewno muszę się zająć kołami bo są usyfione i mają nalot, będę je musiał potraktować jakąś chemią i szczotką, trzeba przeszlifować bębny i jakiś mały przegląd hamulców.

Tak sobie patrze i bak trzyma się tylko na dwóch śrubkach? Z drugiej strony po prostu leży na ramie i nie jest przykręcony?

Ogólnie mam problem ze złożeniem główki ramy- jakby ktoś chciał pomóc zapraszam do tematu: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid348869

I tu dwie fotki:



09-07-2014 22:58:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Nie wiem po co piszę, bo i tak nikt nie czyta tego tematu- może odbiega poziomem wykonania, albo rozmachem od innych tematów, ale pokaże co dziś zrobiłem,

Jestem zadowolony bo złożyłem główkę ramy tak że nie ma luzów.

Miałem też dziś montować błotniki, ale okazało się że są lekko niedomalowane od spodu przy zagięciach na rantach i będę to musiał zabezpieczyć tam podkładem antykorozyjnym i masą poliuretanową, ale nie mieli w sklepie białej to zamówiłem i kiedy indziej się to zrobi.

Złożyłem też trochę kierownicę- śruby do wymiany bo te maszynowe są okropne, a innych nie mieli, będe szukał ze stożkowym łbem na imbus.

Założyłem klamki z odnowionymi korpusami i śrubkami- po ocynku i śliczne oryginalne rączki Rometa w mint stanie.

Tak to wygląda:







I dwa pytania:

Klamki powinny mieć otwór na linkę od dołu czy od góry?
Łeb śrubki którą przykręca się korpus do kierownicy powinny być od strony lampy czy kierowcy?stony
11-07-2014 00:18:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Offline
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #20
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
A z której Ci się wydaje? Raczej od dołu powinien być otwór choćby ze względów estetycznych.

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
11-07-2014 00:28:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Tak mi się wydawało, ale nie byłem pewny więc wole zapytać, a śruba do skręcania korpusu do kierownicy z której strony powinna iść?
11-07-2014 00:32:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #22
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Wszystko jedno Wink Ja tam mam chyba wkręconą od strony baku w kierunku lampy.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
11-07-2014 02:29:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Ogólnie na wstępie- cześć w zamiennikach to gówno, ostatnie 3 rzeczy które montowałem nie pasowały: zestaw do główki ramy nie podszedł bez przeróbki, drut od hamulca dziś okazał się za krótki, a nowa linka od hamulca przedniego jest za długa... co za debile sprzedają takie części.

Dziś walczyłem z kołami, ogólnie tył był w bdb stanie chrom ładny, piasta ładna, szprychy też, z przodu gorzej, chrom średni, ale do przeżycia, szprychy bardzo słabe, bęben ładny.
Wstępnie postanowiłem je porządnie umyć. kupiłem jakąś chemie do mycia silników, spryskałem, wyszczotkowałem, i okazało się z tyłem praktycznie nic nie trzeba było robić, ale za to przód szprychy wyglądały bardzo żle- sporo rdzy.

Pacjenci po myciu:



Tył całkiem ładny.



Przód słaby.



Postanowiałem zakupić cynk w sprayu i odnowić same szprychy, obręcze i bębny są w ładnym stanie więc postanowiłem ich nie ruszać. Na pierwszy ogień poszedł papier ścierny i zaatakowałem ogniska rdzy, później posmarowałem te miejsca fosolem, jak popracowało to starłem, przeszlifowałem całe szprychy watą ścierna żeby przygotować do malowania i odtłuszczanie.

No to oklejanko (nie dokończone) przodu. Olaboga- ile było z tym roboty i ile trwało- lepiej nie pytajcie.



Tył:



No i malowanko, ogólnie byłem zły bo skoro to cynk w sprayu spodziewałem że będzie chociaż trochę połysku, wiadomo że nie spodziewałem się połysku jak po cynkowaniu galwanicznym, ale nie sądziłem że będzie wyglądać jak matowy szary spray...



...ale finalnie nie wyszło to źle, przynajmniej są odświeżone i nie ma rdzy.







Dziś jeszcze zamontowałem lampę, położyłem kable- co ciekawe nie znoszę używania trytytek na widoku, ale akurat miałem kremowe i ładnie przypasowały do lakieru i prawie ich nie widać.
Ale mocno się zastanawiam nad ukryciem kabli o silnika i tylnej lampy w tej skośnej rurze od ramy, bo ten kabel mocno szpeci linie motoroweru, a jakbym wywiercił otwór w okolicy główki ramy i przy miejscu gdzie kable idą do styków w silniku, praktycznie nie było by ich widać- co sadzicie na ten temat?

Tak to wygląda:



Zmontowałem jeszcze przedni hamulec (nie ma na foto)- nowa linka okazała się za długa, musiałem użyć starej.

Przymierzyłem jeszcze podnóżek do chciałem zobaczyć czy tylny hamulec działa, ale okazało się że nowy pręt w odróżnieniu do linki okazał się za krótki... trochę mi to nie na rękę bo stary mimo że chromowany jest w słabym stanie, postaram się kupić inny, w ostateczności postaram się reanimować tego.

Zamontowywałem też gumy kierowcy i od strony hamulca jest luz- czy tam coś brakuje, czy tylko dociąć trochę pręt żeby weszło do końca?



I mam jeszcze jeden problem- podczas hamowania przodem, mam luz na lagach, nie na główce ramy tylko na lagach, złożyłem wszystko raczej okej, bo trudno coś tab było pomylić, w widły wbiłem te tuleje na końcach, włożyłem sprężyny, wkręciłem lagi do końca.

Cy jakiś tam luz jest dopuszczalny, czy w czymś jest problem, może ktoś wie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-07-2014 00:19:43 przez Cykada.)
13-07-2014 00:19:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Dziś działałem dalej, przepolerowałem tylny klosz, złożyłem lampę, podpiąłem, przepolerwowałem tylny chlapacz (przedniego nie mam muszę kupić), założyłem błotniki i podnóżki pasażera.

Tak wygląda tyłeczek:



Odnowiony zestaw podnóżków (zabezpieczenie zrobiłem z małego gwoździa z uciętym łbem i zagiętym w U)



Tak to wygląda- gum jeszcze nie założyłem bo są z zamiennika i są niechlujnie odlane i trzeba je poprawić




Zaczyna to wyglądać jak motór.





Można komentować, pozwalam.
13-07-2014 19:14:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Tej, powaga... co jest nie tak z tym tematem że nikt nie odpowiada? Chyba tym rożni się forum od bloga że można komentować, doradzać?
Jeśli tak to ma wyglądać to chyba nie ma sensu tracić czasu.
Chyba że założę cylek 70cmm, skatuję, wywali mi korbę bokiem, albo zatrę i zacznie się ruch w temacie...
13-07-2014 23:51:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kubu355 Offline
Motorynkowy Komarzysta
*


Liczba postów: 526
Imię: Kuba
Skąd: Złotów/Poznań
Pojazd: Romet Komar
Post: #26
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Na prawdę nieźle to wygląda. Czekam na efekt końcowy Wink
Działasz coś z silnikiem?

13-07-2014 23:57:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Silnik jest u plusminusa (użytkownik z forum) jakoś w niedługim terminie powinienem go dostać z powrotem- nowy tłok, cylek po szlifie, prawidłowo poskładana skrzynia.
14-07-2014 00:35:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kubu355 Offline
Motorynkowy Komarzysta
*


Liczba postów: 526
Imię: Kuba
Skąd: Złotów/Poznań
Pojazd: Romet Komar
Post: #28
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Znam +- i wiem, że silnik będzie zrobiony porządnie Wink
Z której części Poznania jesteś, często jestem właśnie w Poznaniu? Smile

14-07-2014 00:47:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Amanssy Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 379
Imię: Wojtek
Skąd: Chechło
Pojazd: Romet Chart
Post: #29
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Bardzo fajny,ogar w kości jest uroczy(kiedyś już takiego widziałem Tongue).Jeśli nikt nie pisze w temacie to nie znaczy,że nikt nie czyta-spokojnie,pracuj dalej i docenią wreszcie.
14-07-2014 00:56:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #30
RE: Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
(14-07-2014 00:47:12)kubu355 napisał(a):  Znam +- i wiem, że silnik będzie zrobiony porządnie Wink

Mam taką nadzieje bo mam złe doświadczenia ze specami od silników.

Dokładnie to z Suchego Lasu, to jest przyklejone do Poznania od strony Piły.
14-07-2014 00:57:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 272

Reklama