Montaż obrotomierza z FSO do Rometa
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Montaż obrotomierza z FSO do Rometa
(08-07-2014 19:38:34)bartoszek5k napisał(a): link
Kupiłem ten obrotek i podłączyłem do akumulatora 12V i kabel sygnału owinąłem jak widać wokół kabla WN. Dziwne jest dla mnie to że pokazuje maksymalnie 4,5tys, a według parametrów producenta jego Moc czyli 1,25 kW/1,7 KM uzyskuje przy 4800 obr/min. Czy pomimo aq 12V powinienem przelutować ten kondek?
Czy Ty masz w tym Romecie silnik czterosuwowy? Odpowiem - nie. Więc jak ten obrotomierz ma poprawnie liczyć impulsy z cewki wysokiego napięcia, skoro układ RC na wejściu pozostawiłeś oryginalny. Obrotomierz będzie w takim przypadku zaniżał o połowę zakładając, że cewka, którą nawinąłeś na kablu WN ma odpowiednią indukcyjność i impulsy są rozpoznawane przez układ prawidłowo.
W tym przypadku napięcie zasilania nie ma nic do tego. Obrotomierz fabrycznie jest przystosowany do instalacji 12V, więc musi poprawnie pracować przy napięciu 12-15V. Kondensator natomiast wpływa na zliczanie impulsów z cewki. Oryginalny jest przystosowany do silnika czterosuwowego, a ty masz dwusuwa i to z jednym cylindrem. Kondensator musisz wymienić na 470nF lub dolutować drugi o pojemności 220nF.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2014 01:27:31 przez BigSoft.)
|
|
09-07-2014 01:26:45 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|