Romet Pegaz 750
|
Autor |
Wiadomość |
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
09-06-2014 20:27:56 |
|
|
Norbi96
Rozrusznikowy Joe
Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet Pegaz 750
Super pegazik i w dodatku za taką cenę!
Pegaz 700 miał zawieszenie typu tego starszego, jak w komarach. Silnik 010 czyli automat.
Pegaz 710 miał zawieszenie już te nowsze, jak chociażby kadet. Silnik dalej był 010.
Pegaz 750 miał te samo zawieszenie co 710 czyli te nowsze a silnik 017 czyli 2 biegowy, przełączanie manetką.
Sprawdź co masz na tabliczce znamionowej wybite bo wydaje mi się, że ją masz tyle, że zamalowaną (nic nie szkodzi).
|
|
09-06-2014 20:55:27 |
|
|
Jakub
Krytyk wszystkiego.
Liczba postów: 625
Imię: Jakub
Skąd: Okolice Sieradza
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet Pegaz 750
(09-06-2014 00:09:25)Jakub napisał(a): Gołym okiem widać że te uszy mocowania przedniej lampy są dospawane . Zdecydowanie są za nisko w porównaniu z innymi 700 czy 710 .
http://www.jacomoto.pl/gfx/motorowery/ro...00_20..JPG
Namawiam do lektury .
Może się mylę jednak uszy są zdecydowanie za nisko .
Wszystko pokaże tabliczka .
Może to być 700 czy 710 chyba widzę ten uchwyt od linek . Wstaw większe zdjęcia a nie znaczki pocztowe
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2014 22:28:55 przez Jakub.)
|
|
09-06-2014 22:27:24 |
|
|
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,215
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet Pegaz 750
(09-06-2014 00:03:55)wojtex napisał(a): Jedynym większym problemem jaki może cię spotkać to odśrodkowe sprzęgło, jeżeli takie masz w tym silniku bo nie jest to bardzo powszechne rozwiązanie - jak na skalę produkcji komarowo - rometowej.
Kilka faktów.
W tym egzemplarzu oryginalnie powinien być (i jest) silnik ''kwadratowy'', odpalany z kopki i z 2 biegami w rączce - typ 017. Silniki z pedałami i sprzęgłem odśrodkowym to domena motorowerów Pegaz 700 i 705 (gdzie jeśli chodzi o ten drugi to historia podobna jak z Rometem 50-T3 tylko że mniej znana - odsyłam do szukajki). Przód rzeczywiście kombinowany, co prawda w motorowerach 700 i 705 występował podobny (taki jak w Komarze 2338) ale tutaj mocowanie lampy jest faktycznie za nisko. Jeśli Twój to 750 to powinien mieć teleskopy. A więc:
Pegaz 700: Silnik 010 (pedały, automat), zawieszenie komarowskie z lampą na dwóch ''wysięgnikach'', tył amortyzowany
Pegaz 705: To samo co 700, ale tył podobny jak w sztywnych Komarach (nie wiadomo czy kiedykolwiek powstał
Pegaz 710: To samo co 700, ale przód na teleskopach
Romet 750: Silnik 017, zawieszenie teleskopowe, tył amortyzowany, zbiornik na korek wciskany. Co do tego modelu to właściwie nie wiem czy nazywać go ,,Pegazem''.
Romet 760 Polo: Silnik 017, tył amortyzowany, zmienione siedzenie, kierownica, bak umieszczony normalnie, przód na teleskopach
Następcą był Romet Kadet M780 oraz Kadet 110 Automatic ale to temat na oddzielną dyskusję.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2014 00:27:22 przez romek.)
|
|
10-06-2014 00:25:47 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|