Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Zapłony przeciętnie nie wyrabiają na wysokich obrotach bo nie są do nich dostosowane i mają opuźnienia dlatego trzeba dawać większe wyprzedzenie a na wysokich obrotach przez zwłoke czasową zapłon się opuźnia, poprostu wyzwalacz i elektronika już mają mniejszą skuteczność i nie trzymają stałego wyprzedzenia. Chyba że ktoś ma jakiś zapłon kt. fabrycznie pracował do zakresu 14k czy więcej to wtedy takie zjawisko nie wystąpi, do pewnych obrotów oczywiście.
Bardzo precyzyjny zapłon i można śmiało ustawiać tak małe wyprzedzenie
A moje spostrzeżenie na temat wyprzedzenia zapłonu w wysokoobrotówkach wynika z przeglądania książek serwisowych od różncy wysokoobrotowych motorków crossowych w różncyh pojemnościach i tam czasem wyprzedzenie zapłonu to zaledwie 10-12°owk co jest cholernie małe, bo przy skoku 44mm to chyba nawet nie 1mm ale to przy obrotach mocy maksymalnej 13k rpm i zakresie obrotowości silnika ponad 16k rpm.
Polukaj na crossówki z przedziału 80-125cc o obrotach mocy max w okolicach 11-12, bo zdaje się na tyle chcesz stroić swój wydech, to sam się przekonasz jak małe wyprzedzenia zapłonów mają.
Jednak może się okazać że zapłon kt. posiadasz nie jest już tak precyzyjny na wysokich obrotach, powyżej 10k i wtedy ustawienie małego wyprzedzenia poskutkuje skróceniem zakresu obrotowego silnika, bo czas zwłoki elektroniki na tyle opuźni zapłon że silnik już wyżej się nie będzie chciał wkręcić.
Przy testach wyprzedzenia zapłonu pilnuj się temperatury silnika bo łatwo przetopić denko tłoka :/ Myśle że tak bezpiecznie to będzie do wyprzedzenia 1mm w przypadku silników o skoku 44mm bo poniżej tej wartości to albo silnik będzie źle pracował albo wzrośnie mocno temperatura robocza silnika co może spowodować uszkodzenia, ale tej teorii nie jestem do końca pewny bo nie testowałem tego na tyle dużo żebym mógł powiedzieć że jeste tak i tak a nie inaczej, to tylko częściowe doświadczenia poparte wiedzą książkową i to też nie do końca bo tam to było opisywane na całkiem innych przykładach silników...
Testować zawsze można, byle nie przesadzić.
|
|
09-06-2014 23:00:51 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Sprawdzę zapłon jaki mam obecnie lampę stroboskopową, ona pokaże czy elektronika opóźnia zapłon wraz z wzrostem obrotów czy nie. to będzie najlepszy praktyczny test.
Co do zegarów to kupiłem obrotomierz Koso:
http://allegro.pl/obrotomierz-koso-gp-st...46071.html
i mam jeszcze jedno pytanie czy widział ktoś taki adapter:
http://www.moto.bidoncs.pl/czujnik-predkosci-koso.html
pasujący do Simsona? Chart i simson maja takie same przełożenia linki od licznika więc i do charta bym go włożył i wtedy można by piękny licznik jeszcze dołożyć.
|
|
17-06-2014 21:32:54 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości
|
|