Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Autor Wiadomość
Zenio-16 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 105
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Witam,na wstępie przepraszam,jeżeli to jest nieodpowiedni dział.Szukałem na forum tematu odnośnie docierania cylindra i rzetelnej informacji nie znalałem.Wykonałem szlif cylindra,kupiłem nowy tłok i pierścionki,sworzeń i zabezpieczenia.Jestem kompletnie zielony odnośnie docierania.Proszę o szczegółowe opisanie tego etapu.Jak potraktowac silnik przed jazdą.Ilę kilometrów trwa ten proces ?Jak jeździc,by próg nie wytworzył się za nisko.Jaki olej najlepiej stosowac,miksol wystarczy ? Jakie proporcje ? Chcę wiedziec na ten temat wszystko,dosłownie.Nigdy nie miałem styczności z docieraniem tych dwóch elementów na raz,wiadomo cylinder jest inną bajką,jak i same pierścienie.
15-05-2014 16:31:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
jezdzij w pelnym zakresie obrotow tylko go nie przegrzej Smile 800km mmieszanka 1:25 olej semi syntetyk lub full i jakis lepszy

xyz
15-05-2014 16:45:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Witaj, trochę już przerobiłem tych pojazdów więc mogę coś powiedzieć.

Po założeniu wszystkiego, (zakładając, że masz oryginalne podzespoły, prócz pierścieni)
Zakładasz starannie wszystko i... jeździsz normalnie, bez cudów, bez ostrych szaleństw, ale też bez dziadkowania, po prostu normalnie jeździsz i tylko dbasz o to, aby nie przegrzać cylindra, czyli w ciepłe dni co jakiś czas sobie sprawdzasz czy aby nie masz zbyt nagrzanego cylindra.

Można to poznać po zapachu cylindra Big Grin

Próg nie wytwarza się przy normalnej jeździe i przebiegu, próg wytwarza się jak ktoś nie umie jeździć tylko jeździ jak debil

Oleju lejesz ciut więcej, ale bez przesady, kilometrów zbytnio nie licz, około 500
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-05-2014 16:49:59 przez Błażej.)
15-05-2014 16:48:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zenio-16 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 105
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Widzę,że czeka mnie długa podróż zanim komar będzie dobrze funkcjonował.Ciężko będzie z tym przegrzaniem,chłodnicy on nie posiada Sad Najwyżej będę stosował postoje co 10-20 minut jazdy,aby nic nie spuchło,pękło. Smile
15-05-2014 16:54:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Nie przesadzaj. Co jakie 10 minut.
Jak jedziesz to chlodzenie jest. Sprawdzaj po prostu co kilka kilometrow reka a nie kombinuj
15-05-2014 17:58:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
najprościej jak dotrzeć to jak pisali koledzy wyżej-jeździć normalnie. możesz czasami przeciągnąć nieco szybciej i nic się nie stanie. jak na postoju go wkręcisz to też spokojnie możesz (silnik i tak się mniej męczy niż podczas jadzy). olej to jaki Ci pasuje, aby do 2t. ja leje mixol zawsze do benzyny i moto jeździ. wszyscy się czepiają nagaru, jednak ja nie mam z tym problemów. no i lać go nieco więcej. jak jest 1:50 (setka na 5 litrów) to gdzieś tak lać 120-150 max na 5 litrów. komar na pewno po tym oleju się nie zatrze. weź pod uwagę to, że kiedyś nie było nic prócz luxa i moto też jeździły. Ile docierać? Hmm. zatankuj do pełna i wyjeździj 1 zbiornik, bo więcej to nie ma sensu.
15-05-2014 17:58:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
lincol za malo czesci potrzebuja czasu aby sie ulozyc i przyzwyczaic je do warunkow pracy. mixol to nic innego niz syf kolego kazdy ogarniety leje lepsze oleje i ty tak rob Wink

xyz
15-05-2014 18:41:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Stqc gów.. Prawda co do mixolu ponieważ leje go od początku nie ma nagaru ani innych przeciw skazan.

Lincoln jeden bak to owiele za mało.
Oraz nie wolno przesadzić z olejem bo tłok zacznie puchnac..

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
15-05-2014 19:29:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
aha kokosek, mów co chcesz, ale spróbój lepszych olejów, np coś z pod etykiety Castrol i wtedy komentuj. Jeździłeś na czymś lepszym niż MIXOL? Że się udzielasz? hmm

xyz
15-05-2014 19:57:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lada97 Online
Romet Fan :D
*


Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Mixol chroni tylko przed zatarciem tak to co najgorsze to on... Zalejcie sobie lepszego oleju to zobaczycie że maszyna idzie lepiej, nie ma muła, może sobie pyrkać na niskich obrotach i nie zaleje się.

"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie :F
Jestę poetą.
15-05-2014 20:17:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo lada97 za ten post.
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
No właśnie patrzyłem Stqc.. na wielu bo ten temat już był kiedyś poruszany. No niestety ja efektu nie poczułem.

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
15-05-2014 21:31:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Ty wiesz swoje ja wiem swoje, ale nie warto oszczędzać na olejach w silniki w które ładuje się nie całe 1000zł, mój mnie kosztował narazie 800zł i nie mam zamiar na takim czymś jak olej oszczędzać!
Pokój :F

xyz
15-05-2014 21:37:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Pokój z tobą, może delltoro nie trafi nie markowych Smile że ci na niskich nie ciągnie.
Nie chce się kłócić, Stqc jaki olej polecasz? bo właśnie będę kupował bo Mixola wykończyłem. Dla potwierdzenia cóż.. zobaczymy czy będzie poprawa czy pogorszenie a dam tę dychę więcej. jak coś to stracę.

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
15-05-2014 21:43:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zenio-16 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 105
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
Pany,bez spiny Smile Dołożę złotówek i kupię lepszy olej niż miksol.Zrobić raz,a porządnie.Odnośnie tematu,zrozumiałem.Jeździć normalnie,nie przegrzać.Stosunek oleju do paliwa 1:25,czyli dwie setki na 5 litrów.Dystans blisko 1000 kilometrów.Pozostaje mi kupić olej,paliwo i licznik rowerowy.Oryginalny nie działa.Na marginesie,można zaufać licznikom rowerowym? Nie oszukują? Dziękuję za każdą odpowiedź Smile
15-05-2014 23:56:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Docieranie pierścieni,tulei cylindra Komar.
kup lepszy to bedzie dobrze dzialac. olej polecam mobil 2t. kokosek to nie ja pisalem o obrotach ;P

xyz
16-05-2014 00:01:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 249

Reklama