Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #316
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co do materiału zębatek to nie będę się wypowiadał bo firma która robiła zębatkę sama wybrała gatunek stali, ale jest to z pewnością stal hartowalna bo zarówno wałek jak i zębatki są hartowane. Co do tych zębatek to zauważ że im wyższy bieg tym siła działająca na zęby jest mniejsza ponieważ wraz z wzrostem średnicy zwiększa się ramię. W skrzyni charta zębatki mają różne szerokości a najmniejszą ma trzeci bieg, chyba zaledwie 8 mm. Zębatkę czwartego biegu musiałem tak wykonać ponieważ inne rozwiązania nie dało się zastosować ze względu na dostępną szerokość silnika. Co do ich pozycjonowania względem siebie to jeśli wodzik nie wydrze się to muszą one pracować idealnie równolegle. Co do sił, wzorowałem się troszkę na skrzyni z AM6, widziałeś szerokość tamtych zębatek? A jakoś działają choć zdarza się je porwać. O te zęby ja obawiam się najmniej, miałem tego nie pisać ale zrobię to. Najsłabszy element tej skrzyni to jest wielowpust wałka pośredniego na którym mają załączać się drugi i czwarty bieg, na tym wielowpuście zazębienie tych zębatek będzie następowało na długości zaledwie 5 mm tego wielowpustu. Nie wiem czy złapiecie o co chodzi ale jak ktoś popatrzy na wałki i pomyśli jak to ma pracować to powinien to zauważyć, na tej średnicy wałka występuje bardzo duża siła i to jest najsłabsze ogniwo tej skrzyni. W charcie w oryginale drugi bieg załącza się identycznie ale na dwóch wielowpustach o długości po około 5 mm każdy a u mnie jest tak jakby jeden czyli o połowę mniej niż w oryginale.
Co do wydechu to może cos źle rozumiem ale 0,7 D w przypadku tłoka 52 mm daje nam wydech o szerokości około 36,5 mm mierzony po cięciwie. Dziś postaram się w miarę dokładnie zmierzyć ten wymiar w cylindrze Polini ale tam kanały wydechowe wchodzą bardzo głęboko po obu stronach tulei prawie aż do jej środka, oba kanały przy tym są zwężane czyli coraz niższe ale w najdłuższym punkcie znacznie przekraczają moim zdaniem te 36 mm, dziś to zmierzę aby te wasze teorie przełamać bo wszyscy piszecie że tak ma być a tak nie jest. dodatkowo w chwili obecnej wywaliłem w cylindrze Simsona tak ogromny wydech jak na to pozwalał odlew, bawiłem się szlifierka palcową cały dzień i założyłem ten cylinder i chodzi pięknie i ten cylinder też przekracza te 0,7 D jeśli mówimy o wydechu i też chodzi a wy wszyscy piszecie, że tak nie może być to ja wam piszę że MOŻE I DZIAŁA TO. I nie jest to teoria a sprawdzone praktycznie i działa więc nie piszcie że tak nie będzie działać bo działa i koniec. Ja sprawdzam pewne moje teorie w praktyce i staram się łamać wszelkie zasady po to aby sprawdzić co można uzyskać.
Teraz was zaskoczę troszkę, tylko nie traktujcie mnie jako szaleńca ale mam w głowie wymyślony silnik 2T skonstruowany do pracy na czystej benzynie ze smarowaniem wału pompą olejową jak w 4T, musi to być silnik pracujący na wtrysku (ale to już jest wdrożone) i musi być wyposażony w kompresor jak to robi się w 4T np. u mercedesa, ale nie będzie miał zaworów i rozrządu. Może kiedyś coś takiego zbuduję ale to jeszcze daleka przyszłość.
Zapomniałem dodać ostatni poważny element skrzyni w postaci wybieraka został oddany do frezera, ma być za około miesiąc czasu wykonany.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2014 10:03:56 przez hohowski.)
04-05-2014 09:47:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #317
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
To wcale nie szaleństwo, powiem więcej rzecz już skonstruowana i opatentowana:
https://www.youtube.com/watch?v=eu3NEPSBfUs
Tutaj patent atheny:
https://www.youtube.com/watch?v=5gVeqix2Yc4
Wink

Łan cyl, tu stroke :F
04-05-2014 15:24:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #318
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Jacek zrób samemu silnik Smile
https://www.youtube.com/watch?v=XIcJnpdE...VEvWdCY6Hg można? Można :F

xyz
04-05-2014 15:33:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #319
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ten silnik Rotaxa to bardzo skąplikowana konstrukcja i jak nie mylę się to ciągle ten silnik spala olej a ja mam pomysł na silnik 2t nie spalający oleju i nie podający powietrza ani miszanki pod tłoka.
04-05-2014 22:09:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #320
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Marcin a podaj proszę jakie twoim zdaniem powinien mieć wyważenie silnik osiągający 12-14 tyś. Obrotów.
06-05-2014 02:05:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #321
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień

Łan cyl, tu stroke :F
06-05-2014 18:32:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #322
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tu prawie trafiłeś w mój pomysł. Może ktoś już takie coś zrobił? Załóżmy że mamy cylinder z kanałem wydechowym i na tej samej wysokości kanałem podającym powietrze, silnik musi być na wtrysku paliwa a powietrze musi być podawane pod ciśnieniem ponieważ silnik sam nie zechce go zassać, powietrze musi być podane nad tłoka i jego podanie przedmuchuje idealnie cylinder po suwie pracy. Taki układ spowoduje, że wał można wykonać identycznie jak w silniku 4t a skrzynia korbowa może być otwarta i smarowana zarówno rozbryzgowo jak i pod ciśnieniem. Zapytacie jak wytworzyć ciśnienie podawanego powietrza? Moim zdaniem można wykonać na tym samym wale drugi cylinder pracujący jako kompresor wykorzystywany jedynie do podawania powietrza pod ciśnieniem. Jego wielkość może decydować o wielkości doładowania silnika. Powiecie, że to będzie stawiało opory i silnik będzie słaby ale moim zdaniem będzie mocniejszy od silnika 4T ponieważ ten dodatkowy cylinder może być znacznie lżejszy i delikatniejszy oraz silnik nie będzie miał całego mechanizmy rozrządu pobierającego sporo energii. Oczywiście taki silnik można by też doładować dodatkowo turbiną. Taki silnik może mieć emisję spalin dokładnie taką jak silnik 4T. Ciekawe czy złapaliście o co mi chodzi i czy o czymś takim może słyszeliście?
06-05-2014 19:08:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #323
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Pomysły masz ciekawe, model, który pokazałem został zbudowany, wystarczy wejść na kanał autora tego filmu Wink

Łan cyl, tu stroke :F
06-05-2014 20:06:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #324
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co do kosztów mojej skrzyni do dla tych co uważaj że to ogromna kasa to muszę powiedzieć, że jak do tej pory udało mi się wykonać wałek pośredni za 200 zł a zębatki wykonano mi za butelkę wysky za 100 zł, nie wiem jeszcze co będzie z wybierakiem bo to ostatnia ale jak okazało się dla frezera dość skomplikowana sprawa.
10-05-2014 14:44:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #325
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tutaj niech sobie koledzy fachowcy simsonowcy popatrzą do jakich rozmiarów rozwiercają kanały wydechowe, i gdzie te wasze 0,75d?
Da się? Tylko klapki z oczu trzeba zdjąć chłopaszki.
https://www.youtube.com/watch?v=VcRXXLyDyfw

http://www.youtube.com/watch?v=TXvESzpd0ho
A tu jest pokazane czy polerować kanały czy nie. Choć to moim zdaniem też nie wiele zmienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2014 23:00:39 przez hohowski.)
11-05-2014 22:18:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #326
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Po pierwsze to się zdecyduj czy o kanale mówimy czy o oknie wydechowym, a po drugie już nawet Janusz wcześniej pisał, że te 0,7 D dotyczy pojedynczego okna, a nie jak w tym przypadku, który podałeś, wydechowe z mostkiem po środku .... to zupełnie inna bajka. Zresztą ta średnica, te całe 0,7 D to też jest względne, bo w dużej mierze zależy to od rodzaju pierścienia. Gdy robiłem cylinder od TZR 80 okno wydechowe było szerokości 38 mm, co odpowiada dokładnie 0,79 D i co? Nie pękły pierścienie, a czemu? Ano temu, że tłok jaki zastosowałem to Vertex z niskimi pierścieniami o wysokości 1 mm. Gdyby to były inne pierścienie, które "płyciej" wchodzą w tłok i są wyższe z pewnością uległyby uszkodzeniu.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
11-05-2014 23:05:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #327
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nic się nie będę decydował. Nie łap mnie za słowa jak ty zrozumiałeś o co chodzi to i inni z pewnością zrozumieją. Czyli między bajki te wasze 0,7 wkładamy. Co do okna wydechowego to nie sprawdzałem już co on pisał ale to ja napisałem mu że ta zasada dla okna dzielonego do bzdura. On tego jakoś nie mógł zrozumieć.
11-05-2014 23:14:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #328
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
przez wydech same klótnie....

xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2014 23:24:30 przez BigSoft.)
11-05-2014 23:21:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #329
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tak podsumowując dla mniej wtajemniczonych. Im większe okna wykonacie i to zaróeno płuczące jak i wydechowe tym mocniejszy silnik otrzymacie. A z wszystkich tych okien najistotniejsze jest wydechowe. Jedynym ograniczeniem są odlewy cylindra i wytrzymałość tulei aby nie pękła. Oczywiście zablokowanie pierścienia też może się zdarzyć ale przy pierścionkach tuningowych cienkich i o małej rozprężliwości to mało prawdopodobne. Nie wierzcie w jakiekolwiek obliczenia tych kanałów bo to bzdury pisane przez tych co chcą na was zarobić. Jedyne co trzeba policzyć to tłumik a i tę teorię niedługo sprawdzę ponieważ wielu twierdzi że program exhaustor 2 t nie liczy optymalnie wydechu i lepsze są wzory za które paru cwaniaków każe sobie płacić. A tak szczerze to sami je ściągnęli jakiś czas temu z netu.
11-05-2014 23:35:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #330
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Z tego co kojarzę to właśnie Janusz pisał jasno , że dotyczy to pojedynczego okna, tylko Ty omijałeś to szerokim łukiem, jakbyś nie rozumiał albo nie doczytał. Przy pracy z EC2 trzeba sporo myśleć za ten program po prostu, co nie oznacza że jest on zły. Są także inne, np. The Expansion Chamber, z którego swego czasu korzystałem i porównywałem z EC2.
Ja bym między bajki tego 0,7 D nie wkładał, jest to pewien odnośnik, który w razie potrzeby trzeba nagiąć w jedną lub drugą stronę Wink

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
11-05-2014 23:57:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 243
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 349
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 493
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 283

Reklama