Ogar 205 Brzoz3k
|
Autor |
Wiadomość |
Brzoz3k
Uczeń
Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Ogar 205 Brzoz3k
Cześć!
Kilka dni temu zakupiłem Ogara 205, był tani .
Nie wygląda rewelacyjnie, do oryginału jeszcze mu daleko.
No to zaczynamy odbudowę .
Romet ma ramę z dospawanym bagażnikiem, bez zderzaków, światła zrobione na akumulator (mega prowizorka na ledach). Koła do zmiany. Hamulec nożny do dołożenia, zamontowanie stopek.
Ramę może odbuduję tak jak trzeba, może nie- w sobotę dostanę drugą ramę, a właściwie całego Ogara bez silnika w częściach.
Silnik- z pychu odpalał, 10 m jazdy i gasł. Dobrałem się do zapłonu- ustawiłem. Później gaźnik- palił od pierwszego, ale też 15-20 s i zdychał.
Okazało się, że pływak ciężko pracuje, a sam gaźnik ma dziurę. Po demontażu gaźnika dałem mu dawkę prosto na cylinder- pali jak złoto.
W silniku poprzedni właściciel, młody chłopak, wymienił wał, sprzęgło, łożyska i uszczelnienia. Był też nowy tłok i cylinder po szlifie. Niestety cylinder na miał uszkodzony gwint na szpilkę od gaźnika, więc został zdjęty.
Uszkodzony, a właściwie połamany automat biegów.
Pod magneto nie ma cewek od świateł (dorzucił razem z innymi częściami).
Plany:
Dzisiaj przyjedzie cylinder, głowica, tłok, pierścienie, gaźnik, automat biegów oraz nowa manetka gazu. Jeśli w pracy nie zdarzy się nic niespodziewanego to będzie dzisiaj gadał.
Muszę odbudować instalację elektryczną.
Przywrócenie ramy do stanu fabrycznego (pomijam tutaj malowanie). To żeby sobie popyrtać w czasie remontu drugiej ramy.
Życzcie powodzenia!
Zdjęcia przed, po i może w trakcie prac wrzucę na forum.
Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2014 11:04:24 przez Brzoz3k.)
|
|
07-05-2014 10:57:20 |
|
|
Brzoz3k
Uczeń
Liczba postów: 289
Imię: Adam
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 205 Brzoz3k
Silnik złożony. Nowy cylinder, głowica, tłok, pierścienie, gaźnik.
Teraz napotkane problemy:
1. Po próbie odpalenia popyrtał i zgasł, druga próba- lepiej. Po trzeciej ładnie zapalił, ale wysokie obroty. Linka kiepskiej jakości- po sprawdzeniu rozpadła mi się w ręce. Mam nadzieję, że po wymianie linki i regulacji gaźnika będzie w porządku.
2. Prawdopodobnie cewka zapłonowa (lub kondensator) niedomaga. Dla pewności zamówiłem nowy iskrownik- tego ramka jest w nie najlepszym stanie. Nowa świeca też w drodze.
Na poprzednim cylindrze kompresja była zadowalająca, ale na nowym jest duuuużo lepiej.
Silniczek prawie gotowy, teraz będą poszukiwania ramy do rejestracji i dalsza część odbudowy.
Jeszcze mam pytanie odnośnie wężyka i kraniku. Po odkręceniu kraniku poziom paliwa powinien być w wężyku m/w 3/4 cm powyżej króćca gaźnika? Czy powinno zalewać cały wężyk?
PS: Podejrzewam cewkę, bo przy jakimkolwiek ustawieniu zapłonu i różnych konfiguracji przerywacza iskra jest przez kilka obrotów wału, później ginie i znowu się pojawia. Dobrze kombinuje?
PS2: 10 lat temu znałem te silniki na wylot, wszystkie niedomagania itd, ale po takim czasie coś świta, ale jeszcze brak tej pewności .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2014 11:00:36 przez Brzoz3k.)
|
|
08-05-2014 10:57:35 |
|
|
motomaniak
Technik
Liczba postów: 1,022
Imię: Jakub
Skąd: Odolanów
Pojazd: Inny
|
|
09-05-2014 22:58:07 |
|
|
Bartek
Emerytowany Moderatroll
Liczba postów: 2,930
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Ogar 205 Brzoz3k
Jejku ale WT. Ktoś chciał chyba przerobić do stunu skoro takie coś przyspawał do ramy
Szału nie ma wiadomo bo przed remontem.
To co jest dobre przełożyć do tej drugiej ramy i będzie fajny ogarek.
Koło tylne kupujesz nowe czy będziesz odnawiał to obecne ?
|
|
10-05-2014 14:29:44 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|