Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Duet
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #16
RE: Romet Duet
Korba jest prosta! Pierwsza od zewnątrz jest mała zębatka, którą można wyciąć z dziecięcego (kto napisze ten wyraz z pamięci poprawnie za pierwszym razem, może mówić, że jest lepszy pod tym względem ode mnie Smile ) i jakoś zamontować do zwykłej korby 46 zębów, np. na śruby (ja tak mam, bo oryginalna była zbyt rozwalona i niektóre zęby występowały podwójnie obok siebie) i aby zrobić odstęp można użyć zwykłych podkładek. W Duecie i lewa i prawa korba jest na klin, czyli można zdjąć samą zębatkę z korbą nie wyjmując osi. Albo (chyba była już wcześniej taka propozycja) założyć zwykłą korbę dwurzędową, tylko chromowaną rometowską.

Na pierwszym załączniku jest patent z korbą dwurzędową, a to znaczy, że działa. Na drugim przykładowa korba, a na trzecim oryginalna. Dobrze widać na zdjęciu, że duża korba jest w środku wybrzuszona, aby utrzymać odstęp.


Załączone pliki Miniatury
           
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-05-2014 00:08:18 przez Dawdzio.)
03-05-2014 00:00:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
sl80 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 42
Imię: Sławek
Skąd: Nowy Sącz
Pojazd: Inny Romet
Post: #17
RE: Romet Duet
Ja kombinuje tak: tylna korba 35/38 zębów i dokręcić do niej od wewnątrz blat z 48 zębów, oczywiście zastosować dystanse, korba podobno może być na kwadrat i miski wbijane, z przodu ta sama korba na kwadrat 35/38 zębów. Ale w sklepach chyba nie do końca mnie rozumieją i nie wiem czy ma to szanse się udać. Ważną rzeczą jest aby łańcuch pomiędzy dwiema korbami się nie krzyżował. Co o tym myślicie?
W załączniku korba do której się przymierzałem i przykładowy blat.
DAWDZIO czy mógłbyś dokładniej pokazać swoją korbę, sposób mocowania, jakich śrub użyłeś, jak się zachowuje podczas jazdy, czy jej nie "skręca"?            
03-05-2014 10:20:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #18
RE: Romet Duet
Kurczę, niechce mi się iść do piwnicy Smile
Ja mam oryginalną korbę i wymieniłem tylko małą zębatkę. Skręciłem je na największą śrubę jaka weszła. Śruby są włożone w te mniejsze dziury w zębatce. Założyłem twarde, czyli 8.8 i skręciłem do oporu. Tam gdzie trzeba było założyłem podokładkę, żeby zębatka była prosto.

Czy wciąż muszę dawać zdjęcie? Smile
03-05-2014 20:50:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #19
RE: Romet Duet
Skończyła mi się edycja.

Nie wiem czy jej nie skręca, bo dopiero przyjechałem kilometr po parkingu w ramach testów. Muszę się kiedyś wybrać dalej, ale ciężko znaleźć chętnych na jazdę tandemem. Wstydzą się.
03-05-2014 22:05:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sl80 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 42
Imię: Sławek
Skąd: Nowy Sącz
Pojazd: Inny Romet
Post: #20
RE: Romet Duet
A co myślicie o moim rozwiązaniu, korba na kwadrat z małą tarczą + duży blat dokręcony od wewnątrz. Czy to może się udać?
Tu: http://k2rowery.sklep.pl/product_info.ph...cts_id=413 znalazłem nowego DUETa i wygląda bardzo podobnie (jeśli nie tak samo) do tych starych, kontaktowałem się z nimi dwa razy w sprawie podwójnej korby i zero odzewu, a przecież skoro produkują rower to i powinny być też części zamienne. Czy ktoś zna tą firme?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-05-2014 17:57:31 przez sl80.)
04-05-2014 17:48:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #21
RE: Romet Duet
Ale po co na kwadrat? To wymaga założenia specjalnej osi na kwadrat do misek wbijanych. Nie lepiej założyć poprostu zwykłą korbę dwurzędową na klin, najlepiej chromowaną rometu i gitara. Po o komplikować sobie zadanie. Chyba, że lubisz twoimi idolami są Pat i Mat z pewnej czechosłowackiej bajki... Smile
04-05-2014 21:30:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sl80 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 42
Imię: Sławek
Skąd: Nowy Sącz
Pojazd: Inny Romet
Post: #22
RE: Romet Duet
Nie chodzi o komplikowanie, ale o wygląd i funkcjonalność, nie chce robić czegoś na siłę tylko po to aby móc nim wyjechać, rower DUET jest już moim zdaniem kultowy i ma prawo wyglądać dobrze, choćby i dla tego aby nikt nie musiał się wstydzić na nim jeździć.
Dlaczego na kwadrat? a no dlatego iż tylko taką korbę z pełną tarczą i 38 zębami (oryginał 35 zębów ale myślę że ta też się zmieści pod osłoną łańcucha) i dł. ramienia 170mm znalazłem, a do pełnego małego blatu lepiej było by dopasować otwory od większego blatu, jeśli masz namiary na taką korbę na klin to podeślij, z góry dziękuje.
Po drugie, dlaczego producent większy blat zastosował podgięty do wewnątrz? przecież nie było to kwestią przypadku.
I po trzecie, blaty łączące przednią i tylną korbę powinny być tej samej wielkości, jeśli zastosuje korbę dwurzędową z np. kolarki z 48 zębami i z przodu taki sam blat to czy nie będzie się zbyt ciężko pedałowało?
Jest taki program na Discovery - Wojny Na Złomowisku, czy aby Twój rower nie wygląda jak by był właśnie tam zbudowany? Może dlatego nie możesz znaleźć nikogo na przejażdżkę TANDEMEMWink
05-05-2014 18:18:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #23
RE: Romet Duet
(05-05-2014 18:18:25)sl80 napisał(a):  Jest taki program na Discovery - Wojny Na Złomowisku, czy aby Twój rower nie wygląda jak by był właśnie tam zbudowany? Może dlatego nie możesz znaleźć nikogo na przejażdżkę TANDEMEMWink

Ło Borze, ale żenada. Rower jest od jeżdżenia, a nie od wyglądania.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
05-05-2014 18:45:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #24
RE: Romet Duet
Po pierwsze: ilość zębów w zębatce korby przedniej izębatce korby tylnej łączącej się z przednią musi być taka sama, aby ramiona korb z jednej strony były zwrócone w tę samą stronę. Z drugiej oczywiście to samo. Więc musisz znaleźć przednią, która ma też (w twoim przypadku) 38 zębów. Inaczej nie będziecie pedałować tak samo i bum. Czyli jak już, to musisz mieć dwie identyczne zębatki, a więc i kwadrat z przodu. Inaczej będziesz miał korbę do tyłu, ale i tak będziesz musiał znaleźć do przodu, co wiąże się z kupowaniem już drugiej osi. Napewno macie w Nowym Sączu jakiś targ. Tam jest największa szansa na znalezienie zębatki dwurzędowej na klin. Ale tutaj też powstaje problem z ilością zębów (mea culpa, w ostatnim poście nie zwróciłem na to uwagi). Jeśli w tylnej korbie w zębatce napędzającej koło będziesz miał za dużo zebów, zawsze możesz założyć większą zębatkę w kole.

Po drugie: Wieksza zębatka jest wygięta w środku, w celu zachowania odstępu od mniejszej, żeby łańcuchy się nie zaczepiały. Zauważ, że romet korby z zębatkami zdejmowalne z osi nie robił tak jak teraz, czyli nie przykręcał jednej zębatki do drugiej, tylko je zakładał na taki wałek z zębami, żeby się nie ruszały i zaprasowywał (lub montował je inaczej używając siły).

Po trzecie: Nie rozumiem. Zębatki "przesyłające" energię z pierwszej korby na drugą nie mają znaczenia. Nieważne, czy będą miały po sto, czy po dziesięć zębów będziesz jechał tak samo. Mocą i prędkością pedałowania steruje duża zębatka w tylnej korbie i zębatka w kole.
Masz górala? Im większą zębatka z przodu (na napedzie i im mniejsza z tyłu tym pojedziesz szybciej, ale tym ciężej bedzie się pedałować pod górę. Czyli będzie większa prędkość ale mniejsza moc. Inaczej bedzie, jeśli dasz z przodu (na napędzie) małą a z tyłu dużą. Wtedy będziesz jechał wolniej, ale żadna góra ci nie straszna. Czyli będzie większą moc, a mniejsza prędkość.

Wojny na złomowisku bardzo lubię, ale te pierwsze serie. Ta nowa nawet nie jest na złomowisku. Mój rower jest zrobiony na oryginał* i nie ma na nim grama rdzy (przepraszam wnusiu Smile ). Jedyne co może odstraszać, to kilka większych lub mniejszych rysek, ale oryginalnej farby jest na tyle dużo, że nie chciałem go malować. Jak przejdzie okres testów, to założę mu osłony łańcucha i wrzucę zdjecia.

*-Brakuje mi tylnej kierownicy (aktualnie założona zwykła od składaka, która trochę gniecie kierującego w cztery litery) i oryginalnych, wzmocnionych kół.

PS. Dajcie mi nagrodę za napisanie tego wszystkiego na telefonie.
Zapomniałem napisać. Skoro uważasz, że Duet jest kultowy i zasługuje na dobry wygląd, to zaczekaj i kup oryginalne zębatki. Ja tak zrobiłem. Zajęło mi to "tylko" 13 miesięcy. Najlepiej jest szukać innej ramy na sprzedaż z zębatkami i dogadać się ze sprzedawcą. Naprawdę. Z oryginałem oryginałowi najlepiej Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2014 23:28:46 przez Dawdzio.)
05-05-2014 22:36:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mariano-italiano Offline
Nowy
*


Liczba postów: 43
Imię: Marek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Romet Duet
Osobiście też posiadam od pewnego czasu duet-a. Walczyłem z nim prawie rok:
- rozebranie do elementów pierwszych
- piaskowanie
- malowanie
- kompletowanie brakujących części
Udało mi się dostać egzemplarz w miarę kompletny bo wiedziałem że później może być ciężko z takimi rzeczami jak tylna kierownica czy wzmocnione koła, ale trud się opłaca i dużo lepiej rower wygląda na oryginalnych częściach.

Aktualnie zostało jeszcze dokończenie montażu wyposażenia (oświetlenie, odblaski, naklejki), naprawa oryginalnych kół (powyłamywane szprychy, na razie są zastępcze od wigry).


Przepraszam, że odpisuje na swój post ale edycja się zablokowała.






a tu wspominane zębatki.. u mnie kompletne, chociaż osie były do wymiany (zniszczony gwint i wcięcia na kliny). Kupiłem pozornie pasujące ale gdy doszło do montażu okazało się, że są inne długości gwintów i trzeba było rzeźbić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2014 02:23:57 przez mariano-italiano.)
06-05-2014 01:59:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Sołtys Offline
Ja tu tylko sprzątam...
*


Liczba postów: 1,557
Imię: Bartek
Skąd: Sokołów Małopolski
Pojazd: Inny Romet
Post: #26
RE: Romet Duet
Wspaniały! Widać, że włożyłeś w niego wiele pracy. Smile
Załóż mu osobny temat w dziale "Nasze rowery Romet". Wink

facebook.com/oldromet - Zapraszam!
06-05-2014 20:18:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sl80 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 42
Imię: Sławek
Skąd: Nowy Sącz
Pojazd: Inny Romet
Post: #27
RE: Romet Duet
06-05-2014 21:52:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #28
RE: Romet Duet
Rezerwuję kierownicę Smile
09-05-2014 02:19:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
emde89 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 8
Imię: Maciek
Skąd: Głogów
Pojazd: Inny Romet
Post: #29
RE: Romet Duet
ta podwójne koło zębate to jest jakiś zły sen. nigdzie nie mogę jej dostać. ma ktoś może już jakieś rozwiązanie albo kontakt do jakiegoś znachora który takie coś zrobi ?
23-06-2014 01:02:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #30
RE: Romet Duet
Ostatnio rozbierałem korby z mojego złomowego kawałka Dueta i owszem - tego typu rozwiązanie było stosowane tylko i wyłącznie w tym rowerze. Druga zębatka jest dość specyficznie podgięta i powiększona, dzięki czemu identycznych korb nie znajdziesz w żadnym innym rowerze. Przednia i pierwsza w tylnej są takie same.

Ja mam natomiast inny problem. Zjechał mi się gwint na napinaczu i w wyrobiło gniazdo, w związku z tym budowa drugiego Dueta stanęła. Muszę coś wymyślić.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2014 01:13:55 przez wnusiu94.)
23-06-2014 01:08:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 3
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 821
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 247

Reklama