Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie chodziło mi o samo pochylenie membrany w stosunku do silnika ale o to odbicie o kąt niemalże 90° i to dość ostrawe i że możnaby to zrobić łagodniej.
Piły spalinowe mają całkiem inne rozwiązania i membrana jest umieszczona pod kątem około 90° w stosunku do cylindra i to dość słaby przykład bo takie silniki mają pracować w bardzo wąskim zakresie obrotów.
Dokładnie tak jak Lagoon pisze procentowe wyważenie dobiera się doświadczalnie.
A jak dasz cięższy tłok w miejsce lekkiego to pogarsza się wyważenie czyli jak jest seryjnie 40% i dałeś cięższą korbe i cięższy tłok to sporo spadnie %wyważenie, dlatego trzebabędzie powiększać seryjne otwory wyważające we wale albo dowiercić kolejne.
A co do wielkości kanału wydechowego to zdaje się że już dyskutowaliśmy w tym temacie, są do tego celu odpowiednie wzory umożliwiające przeliczenie potrzebnego przekroju kanału wydechowego do zapewnienia cylindrowi dobrego przepływu spalin i na tym zakończyłbym temat kanału wydechowego.
Silnik 4garowy podałem jako klasyczny przykład, a co do 3 i 5garowców zasada wyrównowaażenia jest taka sama, bo jest inny kąt wykorbienia między poszczególnymi cylindrami
Z mojej strony koniec dyskusji w tym temacie. Do momentu uruchomienia silnika nic pisać nie zamierzam, poczekam grzecznie na efekty.
|
|
24-04-2014 22:39:37 |
|
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Simki fabrycznie były tylko 50 i 70cc, skąd wziąleś 85cc nie wiem ale chyba zksiężyca i 70cc ma ścięte przeciwwagi od strony korby co powoduje że również ma wyważenie 60%.
Bo od tego masz te pierdzielone przeciwwagi żeby wyrównoważyć to wszystko w przypadku gdy sama masa tłoków i korb nie wystarcza.
Budowe silnika malacha znam niemalże na pamięć i niewiem czy wiesz ale żeby te magiczne tłoki mogły pracować jednocześnie to po przeciwnej dtronie wału maje przejebitną przeciwwage.
W silnikach na stawidle nie ma przecież żadnego załamania na wlocie mieszanki do komory korbowej, mieszanka wpada powyżej przeciwwagi i hdzie tam masz załamanie w prostym kanale?
A większej bzdury co do załamania na krućcu ssącym to już wymyśleć nie mogłeś bo gdzie zagięcie toru lotu mieszanki o 15-20° na długości 6cm a gdzie zagięcie 90° na tej samej długości!
Ochłoń zawodnik i przemyśl co ci inni piszą a nie na siłe starasz się mi udowodnić że masz racje jak w rzeczywistości jej nie masz, nie mam zamiaru dłużej z tobą dyskutować bo jak widać pokończyłeś jakieś tam studia ale to nie były napewno studia na którcych nauczono cię podstawowych zasad budowy silników i niestety wygląda to teraz jak wygląda. Rób co chcesz, twój silnik, twoja kasa, twoje zmartwienia.
Chcesz człowieku dobrze, chcesz pomóc a jak zawsze jak grochem o ścianę...
Radze najpierw poczytać conajlmiej opracowanie pana Bella, Jeningsa, Blaira i dopiero wtedy przemyśleć co masz dobrze a co całkiem spartolone.
Dziękuje, dobranoc i tyle odemnie w tym temacie, absolutny koniec dyskusji bo nie sztuką jest się spierać z kimś kto sądzi że zjadł wszelkie rozumy, ale w odpowiednim momencie ustąpić i pozwolić mu samodzielnie się przekonać.
|
|
24-04-2014 23:54:13 |
|
1 osoba postawiła piwo janusz94 za ten post:1 osoba postawiła piwo janusz94 za ten post.
Lagoon (04-25-2014)
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Znowu Janusz znasz coś na pamięć - tylko po co siejesz znów demagogię - czyli podsumowując w silnikach niesymetrycznych kładąc tłoki kute ciężkie (tylko takie zmieniają moment obrotowy a to jest jeszcze ważniejsze niż moc silnika) zmieniamy wyważenie wału czy nie? Ty zawsze piszesz to co popiera twoje teorie a starasz się przemilczeć to co z nimi nie zgadza się. Odkryłeś Amerykę, że silniki niesymetryczne mają przeciwwagi - to oczywista oczywistość więc w jakim celu piszesz o równoważeniu się mas tłoków w silnikach symetrycznych. Przecież jest jeszcze całe mnóstwo silników w układzie V gdzie jest ta sama zasada jak w silnikach niesymetrycznych ale ty oczywiście napisałeś o rzędowym silniki 4 cylindrowym a o innych milczysz i dowodzisz swoją rację.
Co do wyważenia silników to jest to z pewnością ważne w silnikach mających jeździć po kilkadziesiąt kilkaset tysięcy, jest też ważne z pewnością w silnikach wysokoobrotowych, ale życie to kompromis. Jak chciałbyś wyważyć zgodnie z twoimi teoriami silniki Simsona przerobione na tłok 250 ccm lub na dwa cylindry w układzie V, a i takie były robione. Trzeba by do nich włożyć o połowę większe przeciwwagi a miejsca na to nie ma. Widziałeś silniki starej generacji typu nasz komar 2 biegowy? Tam jest wał o konstrukcji całkiem innej niż simson chart czy jawa 50. Tamten wał ma zupełnie inne wyważenie w stosunku do pozostałych wymienionych a też pracuje. Mówimy o wyważeniu wałów, a przecież wały robione seryjnie nigdy nie były wyważane, dobrany został wzór ich wykonania i pozostałe sztuki robione były według tego wzoru z większą lub mniejszą dokładnością, nikt nie kładł ich na wyważarki. Próbuję tylko uświadomić ci, że w tym wyważeniu jest duża tolerancja dopuszczalnych odchyłek. Ty chcesz zrobić silnik jak seryjny a ja chcę zrobić silnik bardzo mocny i to mój cel.
Piszesz o źle wydanych moich pieniądzach otóż popatrz jak źle wydałem pieniądze:
Słuchając ciebie straciłem 400 zł na wyważenie wału i nic ono nie dało pozytywnego a spowodowało osłabienie czopów i uszkodzenie wału. Kolejne wyrzucone pieniądze to cylinder i tłumik zrobiony przez ciebie dla brata. Chciałbym abyś zobaczył jego minę i rozczarowanie jak uruchomił silnik który kosztował nie mało a efekt był raczej odwrotny, bo silnik osłabł u dołu a zyskał góra 500 obr/min. To są tak na prawdę zmarnowane pieniądze i o to jestem na ciebie wściekły. Na ciebie i siebie bo zaufałem młodzieńcowi co to ma wiedzę jak nie wiem co tylko nie potrafi jej w praktykę obrócić.
Piszesz o załamaniach w podawaniu mieszanki i znów opisujesz silnik ze stawidłami. Po co opisujesz mi jak wpada tam mieszanka to dla mnie jasne, ale nie piszesz, że strumień też załamuje się za stawidłem o 90 stopni, to już jest nie rękę dla ciebie. Piszesz, że to moje wejście do skrzyni korbowej jest nie prawidłowe o to właśnie załamanie, a jak twoim zdaniem mają się opory powstałe z powodu tego załamania w stosunku do oporów membrany (siły potrzebnej na jej otwarcie) - kolejny raz czepiasz się detali nie mających większego znaczenia i drążysz temat jak kornik zdrowe drzewo. Każdy wątek napisany przez ciebie sprawia duże zamieszanie wśród tych którzy chcieliby coś samemu zrobić, piszesz o problemach a nie podajesz metody na ich rozwiązanie - ty to traktujesz jako pomoc? to zwykłe wymądrzanie się. Doskonale wiem jakie osoby przeniosły się do tego wątku z forum o simsonach. Zakochani w konstrukcji Simsona nie mogą pogodzić się, że nasz romet może być też ciekawą bazą do zabawy w tuning i wypisują te wszystkie bzdety na temat moich prac.
Co do wałów Simsona - piszę o silniku 85 bo to też popularne tuningowe wykonanie tego silnika, wszystkie bazują na tych samych wałach. Faktem jest, że do 70 i 85 ccm wykonywane były i są wały ze ścieńciami od strony tłoka, ale te wały mają też zaślepione otwory wyważające i trudno jest określić jak mają się te masy ścięć do wypełnień w tych otworach. Wszyscy i tak piszą, że wały te wywołują większe wibracje niż oryginalne wały.
|
|
25-04-2014 09:45:48 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Hohowski, piszesz o przestawieniu się czopów po regeneracji. Dla mnie oczywistym jest zastosowanie ciaśniejszego sworznia po regeneracji wału, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z wałem Charta(miękki dość materiał), który nawet przy seryjnych silnikach się potrafił przestawić. Każde składanie wału powinno się poprzedzić dopasowaniem ciaśniejszego sworznia, wprawdzie pojawia się wtedy problem z dobraniem łożyska, ale to już inny temat.
Z tym wyważeniem też nie ma co za bardzo kombinować, teoretyzować. Efekt jest mierny w porównaniu do spędzonego czasu nad nim, najlepiej uprościć sprawę to zbliżenia masy tłoka do fabrycznego. Przy tak ciężkim i dużym tłoku jak masz Ty, hohowski, to trzeba by podziałać coś z przeciwwagami. Nawiercić przeciwwagi w celu wyważenia, tak jak opisywał to Sałek. Ja wiem, że dość łopatologiczne jest to opracowanie, ale według mnie akurat co do wałów jest wszystko dobrze napisane-wzór konkretny, bez zbędnej teorii i zagłębiania się w temat, dostępne i zrozumiałe dla każdego. Zbyt wielkie wibracje też niekorzystnie działają na silnik, nie bierze się to znikąd. Nakładają się częstotliwości drgań własnych elementów układu tłokowo-korbowego, co niekorzystnie wpływa też na łożyska.
Piszesz, ile to straciłeś pieniędzy. Nikt nie każe Ci tego robić, sam podjąłeś decyzję. Skoro wytykasz innym "młodzieńczość" to sam dawaj przykład i rozsądnie gospodaruj pieniędzmi, pomijając już fakt, że są to grubo przesadzone kwoty. Akurat na pracę Janusza nikt nie narzeka, wszyscy z usług są zadowoleni a akurat w jednym Twoim przypadku zadowolenia brak. Obróć zatem swoją wiedzę w praktykę i zaskocz efektami
Abstrahując od technicznych spraw, nie ma co spinać Panowie, różnica zdań jest, ale pozwólmy dokończyć projekt i zobaczyć efekty. Do każdego silnika można by się przyczepić, zawsze znajdzie się szerokie grono szyderców. Tak też i w tym przypadku. Praca takiego silnika to ciekawe i rozbudowane zagadnienie, jest wiele teorii, nierzadko sprzecznych co do jego pracy i zasady działania. Mimo że sceptycznie pdochodzę do niektórych kwestii to nadal pozostaję ciekawy odpalenia tego silnika. Pozdrawiam.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
25-04-2014 17:53:25 |
|
1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post:1 osoba postawiła piwo Lagoon za ten post.
Simon (04-25-2014)
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
No to widzisz pan panie hohowski sam zauważyłeś, że niektóre silniki mają wały niemalże bez przeciwwag, a inne mają je i to dość duże. Dlatego kwestie wałów proponuje zakończyć i niech każdy robi wg. Siebie bez pretensji do nikogo. Jak wcześniej pisałem kwestia wyważenia procentowego silników, szczególnie małych singli wrażliwych na wszelkie zmiany, to kwestia całkowicie indywidualna przy modernizacjach silnika.
Co do kwesti cylindra mojego autorstwa nie będe się wypowiadał, bo wszystkie cylindry wykonywałem zawsze tak samo, czyli najlepiej jak pozwalała na to konstrukcja, efekty nie były zadowalające, to fakt, ale ja bym przyczyny nie szukał tylko w samym cylindrze.
Informacja o wydechu nie jest do końca prawdziwa, bo ja do niego wykonywałem tylko i wyłącznie stożek, i go zamontowałem, i nic po za tym więc gdzie tu budowanie wydechu?
Moim zdaniem wydech ala sp04 po prostu się nie sprawdził i tyle, potem daliście jakiś przekombinowany sportowy wydech od sima i też się to nie zgrało, taki urok silnika 2T a jak pisałem żeby dać cieńsze płytki membrany i z włókna szklanego to nic z tym nie zrobiliście...
W odpowiedzi na twoje pytanie: tak kładąc cięższe tłoki zmieniamy wyważenie silnika i tym samym zmuszamy wał, i korbowody do przenoszenia większych obciążeń, a czy ugramy na tym większy moment obrotowy trudno jednoznacznie stwierdzić, bo silnik może emitować bardzo silne drgania szczególnie na wyższych obrotach, co przełoży się na straty energi oddawanej przez wirujący wał i nie odczujemy wzrostu momentu obrotowego.
Najpewniejszym działaniem ku zwiększeniu momentu obrotowego jest zamontowanie większej średnicy lub cięższego koła zamachowego.
A czy ja ci powiedziałem, że musisz wyważać ten wał dynamicznie? Nie nic takiego nie napisałem, powiedziałem tylko, że jest to dokładniejsza metoda do osiągnięcia wyższej kultury pracy silnika.
A co do silników Simsona z gigantycznymi tłokami, które budują Niemcy, to możesz być pewny, że są odpowiednio wyważone tak jak to opisałem wcześniej, bo po stronie korby niemalże nie ma materiału, jest tylko taka ilość materiału, żeby miał się w czym czop trzymać, a cała reszta jest po przeciwnej stronie. Zresztą Niemcy pod takie projekty budują wały od podstaw więc całkiem inaczej to wygląda niż nasze modzenie wałów produkowanych na masową skale.
Nie chce się spierać w twoim temacie, bo w sumie nie ma tu za wiele na temat konkretnie twojego motoroweru. Nie chcę też w ogóle dalej ciągnąć tej rozmowy, bo przecież w twojej ocenie to ja nic nie wiem i nic nie widziałem...
Dla mnie temat jest zamknięty. Niech każdy robi swoje tak jak uważa. Ty wiesz swoje ja wiem swoje i niech tak zostanie.
Pozdrawiam serdecznie i odchodze w pokoju z tego wątku, bo nic tu po mnie, nic tu do mnie.
Poprawiłem co nieco. /bs
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2014 12:10:51 przez BigSoft.)
|
|
25-04-2014 17:56:21 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Kończą jeszcze wątek wyważenia dodam, że uzgodniłem z firmą od wału aby sprawdziła wyważenie tego wału. Wysyłam im wszystkie nowe elementy i wszystkie stare i oni sami maja stwierdzić w jakim granicach mieści się wyważenie i zdecydować czy doważać wał czy nie. Metoda na zdjęcie masy od strony sworznia jest nie do przyjęcia ponieważ jest zbyt mało dokładna oraz powoduje zwiększenie pustej przestrzeni korbowej. Dla zainteresowanych informuję jeszcze raz jeśli modernizujecie swoją 50 tkę na 70 tkę to nie zwracajcie uwagi na kwestię wyważenia wału - mówię tu o charcie bo to sam sprawdziłem, nie ma sensu wydawać niepotrzebnie kasy, silnik na jednym jak i drugim tłoku pracuje identycznie przynajmniej do 12 tyś obrotów i mówię tu też o tłuku 70 tki ZT - tuning bo może są też cięższe. Biorąc pod uwagę, że obecnie moja pojemność wzrośnie prawie dwukrotnie postanowiłem to wyważenie sprawdzić.
Poniżej zamieszczam też zdjęcia mojego sprzęgła z czterema tarczami, piszecie do mnie w tym temacie sporo więc postanowiłem też je pokazać bo wcześniej jakoś nie robiłem mu zdjęć.
http://bikepics.com/pictures/2663214/
http://bikepics.com/pictures/2663215/
http://bikepics.com/pictures/2663216/
Myślę że i piątą tarczę też wcisnę w ten kosz ale to już będzie wymagało większych modernizacji które mam już w głowie, ale wykonam je dopiero jak będą potrzebne bo to sprzęgło jeszcze nigdy nie ślizgnęło.
Zapomniałem dodać co do tego co znowu pisze Janusz. Odnośnie membran: mam jedną z blaszkami stalowymi i jedną jak Janusz pisze z płytkami węglowymi - kosztowała coś około 150 zł. Kładłem do takiego samego silnika obie i nie widzę w ich działaniu jakiejkolwiek różnicy to moim zdaniem tylko reklamowy chwyt lub ta z węglowych płytek może dłużej wytrzyma - to kolejna teoria Janusza nie dająca praktycznych efektów. Kolejna to ta, że na polerowanym silniku wykrapla się rosa i silnik nie pali jak powinien jak jest zimny. Pali i to na dotknięcie, jak ma membranę to odpala znacznie lepiej niż kiedykolwiek wcześniej czy to zimny czy ciepły. Co do tłumika o którym pisze to jego komplet czyli cylinder i tłumik pracował tylko w tym zestawieniu, nie podłączałem do niego żadnego innego tłumika bo tłumik Reso ma przyłącze do Simsona a nie do charta i tak jak pisze nie zagrało niestety a kosztowało sporo. Jak się chce za coś kasować to pamiętajmy , że zawsze obowiązuje jakaś gwarancja lub rękojmia ale u Janusza cóż nie zagrało i koniec.
(25-04-2014 17:53:25)Lagoon napisał(a): Hohowski, piszesz o przestawieniu się czopów po regeneracji. Dla mnie oczywistym jest zastosowanie ciaśniejszego sworznia po regeneracji wału, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z wałem Charta(miękki dość materiał), który nawet przy seryjnych silnikach się potrafił przestawić. Każde składanie wału powinno się poprzedzić dopasowaniem ciaśniejszego sworznia, wprawdzie pojawia się wtedy problem z dobraniem łożyska, ale to już inny temat.
Z tym wyważeniem też nie ma co za bardzo kombinować, teoretyzować. Efekt jest mierny w porównaniu do spędzonego czasu nad nim, najlepiej uprościć sprawę to zbliżenia masy tłoka do fabrycznego. Przy tak ciężkim i dużym tłoku jak masz Ty, hohowski, to trzeba by podziałać coś z przeciwwagami. Nawiercić przeciwwagi w celu wyważenia, tak jak opisywał to Sałek. Ja wiem, że dość łopatologiczne jest to opracowanie, ale według mnie akurat co do wałów jest wszystko dobrze napisane-wzór konkretny, bez zbędnej teorii i zagłębiania się w temat, dostępne i zrozumiałe dla każdego. Zbyt wielkie wibracje też niekorzystnie działają na silnik, nie bierze się to znikąd. Nakładają się częstotliwości drgań własnych elementów układu tłokowo-korbowego, co niekorzystnie wpływa też na łożyska.
Piszesz, ile to straciłeś pieniędzy. Nikt nie każe Ci tego robić, sam podjąłeś decyzję. Skoro wytykasz innym "młodzieńczość" to sam dawaj przykład i rozsądnie gospodaruj pieniędzmi, pomijając już fakt, że są to grubo przesadzone kwoty. Akurat na pracę Janusza nikt nie narzeka, wszyscy z usług są zadowoleni a akurat w jednym Twoim przypadku zadowolenia brak. Obróć zatem swoją wiedzę w praktykę i zaskocz efektami
Abstrahując od technicznych spraw, nie ma co spinać Panowie, różnica zdań jest, ale pozwólmy dokończyć projekt i zobaczyć efekty. Do każdego silnika można by się przyczepić, zawsze znajdzie się szerokie grono szyderców. Tak też i w tym przypadku. Praca takiego silnika to ciekawe i rozbudowane zagadnienie, jest wiele teorii, nierzadko sprzecznych co do jego pracy i zasady działania. Mimo że sceptycznie pdochodzę do niektórych kwestii to nadal pozostaję ciekawy odpalenia tego silnika. Pozdrawiam.
Co do sworznia do wału wyważanego to właśnie sworzeń był dorobiony całkiem nowy i ciasny. Zawsze po dwukrotnym rozebraniu wału to pasowanie osłabnie niestety. Teraz wymyśliłem inny sposób na ten wał i maja mi go tak poskładać jak ustaliłem - sworznie będą zabrokowane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2014 16:15:06 przez hohowski.)
|
|
26-04-2014 15:46:58 |
|
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Weź już skończ pie**olić.
Znasz wzór na maksymalną szerokość okna przy danej średnicy tłoka? 0,7xD i więcej być nie powinno, więc skoro masz tłok 38mm to co chciałbyś ku*wa takiej samej szerokości okno, pomyśl zanim zaczniesz pie**olić nie od rzeczy.
Druga sprawa to przecież niejednokrotnie napewno oglądałeś seryjny cyl charta czy innych rometów i powiedz mi z czego mam tam wydusić większą średnice kanału wydechowego jak tam masz ścianki może z 3mm, a trzecia sprawa to skoro cyl ma latać prz seryjnym kolanku 25-26mm to na cholere na siłe robić większy kanał jak i tak zaraz na łączeniu z kolankiem masz zdławienie.
Co do wyliczania powierzchni kanału wydechowego w stosunku do powierzchni okna/okien wydechowych i czasu jego otwarcia, to kanał powinien mieć powierzchnie przekroju równą lub troche większą od okien wydechowych bu w pełni umożliwić opróżnianie cylindra ze spalin.
Co do mojej osoby to delikatnie przeginasz, pewnie jakiś kompleks, ale ch*j mnie to obchodzi, bo obrzucać kogoś łajnem może każdy ale gdzie masz dowody mojej niekompetencji? Jakoś wszyscy którym robiłem cylindry, liczyłem wydechy, podpowiadałem jak rozwiązać problem lub jak do czegoś się zabrać nie mają mi nic do zarzucenia tylko tyś jeden się dopie**olił jak komar do dupy i mendzisz.
Nie wierzysz w to co mówie odnośnie cyli to pogadaj z innymi majstrami i to samo ci powiedzą, a jak nadal nie uwierzysz to zapraszam do lektury wskazanej wcześniej, chyba nie powiesz mi że ludzie którzy niemalże całe życie spędzili przy silnikach na modernizacjach i testach nie mają wiedzy?
Jeśli jesteś taki wspaniały i mądry to nie pie**ol tylko seryjny całkowicie cylinder w łape i pokaż ile z niego uzyskasz. Gadasz o wysokości okna wydechowego, a ty w ogóle ku*wa wiesz co zmienia jego wysokość a co jego całkowita powierzchnia i jak to się ma strojenia?
Weź sam zacznij robić w seryjnych cylach to zobaczymy co z nich wyrzeźbisz bo pier**lić jak to ktoś mu skopał cyla to każdy jeden frajer potrafi.
I tak na marginesie to od lutego nie robie cyli nikomu, bo nie mam na to czasu, a sporo go potrzeba na dłubanie w cylu rometa czy jawki.
I jeszcze jedno przyrównałeś mnie do kornika drążącegp zdrowe drzewo, a ty ku*wa co robisz, no powiedz ku*wa? Chce jak człowiek rozejść się w pokoju bez dalszego drążenia tematu bo twoja opinia w sumie gówno mnie obchodzi a ty nadal jak ten je*any natrent drążysz i drążysz.
Z tego wnioskuje że masz chyba za dużo wolnego czasu, to weź się za robote i pokaż jaki to cudowny silnik budujesz!
Rzucasz sie jak g*wno w przeremblu bo co bo masz kase i pakujesz części za gruby chajs w silnik, dorabiasz inne i sądzisz że tym zawojujesz cały świat?
Nie znasz mnie a obrabiasz mi dupe conajmniej jakbyśmy znali się osobiście.
Mówisz o grubej kasie jaką rzekomo biore za porting, to powiedz mi tylko szczerze czy siedziałbyś po 5-8h nad dłubaniem cyla rometa na głupie 50/4 biorąc za to 60zł? Że już u zużyciu narzędzi nie wspomne...
Proszę moderatora o nie usuwanie i nie edytowanie tego posta. Mam świadomość ile padło w nim wulgaryzmów i co za to grozi lecz po prostu z takim jegomościem inaczej już rozmawiać nie potrafie.
Rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale regulamin obowiązuje każdego bez wyjątku. Dlatego też +2pkt, a wulgaryzmy pozwoliłem sobie wygwiazdkować. Wybacz /bs.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2014 22:27:51 przez BigSoft.)
|
|
26-04-2014 20:39:02 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
No to kolego wytoczyłeś ciężkie działa. Ja takich słów nie używam jak ty, myślę, że to brak argumentów spowodował twoją flustrację. Janusz muszę to dalej ciągnąć bo znowu piszesz nieprawdę lekko rzecz biorąc. Twój wzór na szerokość wydechu w stosunku do średnicy nic tu nie wnosi. Czy zakładasz, że chart to tak mocno tuningowy silnik że ma kanał o maksymalnej dopuszczalnej szerokości? Ty go nie poszerzyłeś. Więc po co o nim tu piszesz? Ten wzór jest dobry ale dla silników z wydechem bez przegrody. Korzystasz z starych materiałów, nie aktualnych. Chyba że Polini tak mocno pomyliło się i wyrąbało za szeroko kanał wydechowy. Wyobraź sobie że w tym cylindrze oba kanały wydechowe przekraczają twoje magiczne 0,7 średnicy i wszystko działa. Tak szczerze to ja tą zasadę też złamałem w cylindrze 70 ccm i tez działa ten układ pod warunkiem tłoka zamkiem pierścienia od strony kanału ssącego. Naczytałeś się archiwalnych materiałów i tkwisz w jednym punkcie. Tak kiedyś powiedział mój profesor, nadmiar wiedzy powoduje zatrzymanie w rozwoju człowiek widzi za dużo problemów aby rozwijać się dalej. Co do cylindra charta to masz racje że mało można zdziałać co do poszerzenia kanału wydechowego ale można. Tak się składa, że wziąłem go do ręki jakiś czas temu o dokładnie obejrzałem. Okno wydechowe jest najciaśniejszym elementem wydechu, mniejszym niż średnica kolanka wydechowego, ścianka pozwala na niewielkie ale jednak poszerzenie tego wydechu a ty nic z tym nie zrobiłeś.
Co do tego kto kogo obraża, ja nie piszę niecenzuralnych skrótów na twój temat więc proszę nie pisz w tym tonie nic więcej. Mam tyle lat, że mógłbym być twoim ojcem więc proszę o odrobinę szacunku i kultury.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2014 22:42:26 przez BigSoft.)
|
|
26-04-2014 22:36:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|