Kupno Yamaha Dt 80
|
Autor |
Wiadomość |
Majonez2375
Mechanik
Liczba postów: 114
Imię: Adrian
Skąd: Leżachów
Pojazd: Inny
|
Kupno Yamaha Dt 80
Witam mam 14 lat 167 cm wzrostu i zamierzam kupić Yamahe dt 80 LCII 1996r. ponieważ kocham jazdę w terenie a Rometa nie będę katował.
Więc tak mam takie pytania:
1.Czy 167 cm to nie za mało
2.Za ile taką kupie bo na tablicy sa za 2,5 za 3 tys.
3.Przy kupnie na co zwracać uwage
4. Taką w stanie bdb dostane do 3 tys ?
5. Bo mam 3 tys i jeszcze musi mi na kask wystarczyć
6.Ile pali taka dt 80 i czy mieszankę robimy samemu czy jest dozownik
7.Czy jest droga w utrzymaniu
8.I jak z mocą bo kolega ma dt 50 i na 4 biegu muła dostaje
9.Łatwo taką na 80/50 zarejestrować ?
|
|
17-04-2014 11:01:44 |
|
|
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Kupno Yamaha Dt 80
Ja polecam Ci coś kupić z AM6, bo łatwiej z częściami, moc podobna i cena nie wiem czy nawet nie jest niższa. Jak od razu coś chcesz na crossowych kołach to patrz np Rieju; CPI, Peugeot XP6, Yamaha DT.
1) 170 cm wzrostu to wystarczająco (jak byś spadał z górki razem z moto, bo nie po0djechałeś, to i 2m Cie nie uratuje)
2) Taką jak ty chcesz, to kupisz za tyle co mówisz, ale takie coś z AM6 to za 2.5-3k to można kupić coś z 2005 roku + laleczkę, albo po tuningu np na 80 (aczkolwiek wtedy żywotność nie jest taka jak serii)
3) Głównie na odpalanie i czy biegi wchodzą prawidłowo
4) Tak
5) Kask to 100-200 zł w używce. Polecam Nolana, albo zadzwoń pod ten numer 504-166-055 To jest sklep z moto w mojej okolicy, ale chłopak co sprzedaje Ci co do kasku doradzi. Za 200-300 zł kupić u niego można używkę w stanie perfekcyjnym, która jako nowa kosztuje 1k+
6) Ja bym radził Ci od razu odczepić dozownik, bo ja w nie nie wierze. Firmowy pada po sezonie, a kosztuje 150 zł. Ze spalaniem nie wiem. Mi w Rieju RR 50 w terenie wychodzi 6, a na szosie 4. Przełożenia mam na moc (v-max 80 km/h i jeżdżę po około 60)
7) Jak kupisz zadbany egzemplarz to nie. Główne usterki jakie ja miałem: klocki z tyłu (jak jeżdżę po błocie to co wypad), łożyska w tylnym kole, ślimak i linka prędkościomierza, łożyska na wale (nie jeżdżę delikatnie, dlatego wytrzymały tylko 12k)
8) Moc zależy od przełożenia i kwestii odblokowania. Ja np miałem zapchany tłumik tak, że mnie rowerzysta wyprzedzał, albo tak zapchany filtr, że odpalał po 20 kopnięciu (teraz mam czysty to z 2 ząbków)
9) Jeżeli nie jest zarejestrowana na 50 to już nic nie zrobisz.
Jak masz konkretne pytania zapraszam na GG: 13745348
|
|
17-04-2014 12:11:12 |
|
|
Majonez2375
Mechanik
Liczba postów: 114
Imię: Adrian
Skąd: Leżachów
Pojazd: Inny
|
RE: Kupno Yamaha Dt 80
Czemu z am6 ?
Podaj powód
Chyba lepiej orginalną 80 niz 50 na 70 ccm
bo wtedy trzeba wal wzmocnić nowy wydech i gaźnik no i zapłon inny by sie przydał
-----------------------------------------------------------------------------------
Simi jako że masz dt to mam do cb pytania:
1.Jak sprawy z kopka bo słyszałem że lubią nie zaskoczyć ?
2.Jak z awaryjnością i niezawodnością ?
3.Czy szybko się przegrzewa ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2014 14:46:10 przez Majonez2375.)
|
|
17-04-2014 14:37:57 |
|
|
wojtekr35
TeRrOrYsTa
Liczba postów: 939
Imię: Wojtek
Skąd: Nowa Ruda
Pojazd: Inny
|
|
18-04-2014 00:38:28 |
|
|
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Kupno Yamaha Dt 80
zapłon nowy kupuje się tylko wtedy, gdy się kupuje zestaw do przeróbki na 110, to wtedy się wsadza inny. Co do dozownika, to przykro mi bardzo, ale dozownik nie dość, że tyle kosztuje to rzeczywiście pada po sezonie. mam moto z am6 od 4 lat i znam je na pamięć co się psuje. no co do sprzęgła to rzeczywiście kosztuje tyle ile mówisz, ale nie zużywa się tak szybko. jedynie tarcze robią rowki w koszyczku. trzeba wtedy to zaspawać (50 zł, bo to ameliniowe) i wyszlifować pilnikiem i mamy sprawne sprzęgło. Ale przykładowo cylinder itd kosztuje mniej niż 100 zł, tak jak do jawki. nie no, zapomniałem. wał do jawki kosztuje 80 zł, a do AM6 160, z tym, że jak nikt nic nie przerabiał to seryjny wytrzyma baaaaaaaaardzo długo. właściwie najdroższe tam są najdrobniejsze rzeczy. ślimak np 100 zł. co do mocy to yamaha ma rzeczywiście większą moc, ale nie zapominajmy o masie. 20 kg więcej i 5 koni więcej niż w moto z am6 to praktycznie się zaruje. dt 80 to taki kawasaki kmx, tylko ma mniej mocy. nie wiem tylko jak z momentem obrotowym, bo wiem, że moje rieju jak podjeżdżam i traci moc to gdzieś tak od 3 -4 tys (nie mam obrotomierza) zaczyna zdychać i bez redukcji nie wjadę.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Yamaha_DT_80 tu jest pokazane wszystko o tym moto. moc 10 koni max. spalanie 4-8 l w zależności od stylu jazdy. masa 110 bez płynów. http://motocykle.dodaj-gazu.pl/minarelli-am6/ tu o moto z am6. na wiki jak ktoś zobaczy (np peugota xp6) to jest napisane, że masa własna 90 kg. czyli jest 20 kg więcej, ale mocy nie 5 więcej tylko 2 km więcej.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-04-2014 10:53:51 przez lincoln_88.)
|
|
18-04-2014 10:48:12 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
18-04-2014 11:21:41 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|