Charper składa charta czyli po trupach do celu
|
Autor |
Wiadomość |
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Dzisiaj wymieniłem tłok, cylinder i pierścienie w moim charcie.
Cylinder oczywiście na nieużywany nominał ZMD, tłok i pierścienie niestety inne ale tłok miał dokładnie takie wymiary jak tłok który pracował w moim silniku od czasów wyjechania z fabryki. Dla pewności wygładziłem wszelkie ostre krawędzie i zgodnie z tym co radza w Internecie trochę wyrównałem powierzchnię wewnątrz tłoka. Sworzeń włożyłem w tłok prostą prasa własnej roboty a do jego zabezpieczenia na swoim miejscu użyłem oryginalnych zabezpieczeń z cienkiego drutu ze stali sprężystej, tych samych co w orginale. Miałem kłaść segry ale w internetach pisali "broń Boże segra w 2T o mój Boże o Jezu sicku itd... Moim zdaniem jednak mieli rację...
Następnie posmarowałem powierzchnię styku z cylindrem na karterach bardzo cienka warstwą sylikonu, następnie położyłem tam uszczelkę pod cylinder orginalna uszczelkę oczywiście nieco skorygowaną żeby ani trochę nie przysłaniała kanałów dolotowych. Przyszła kolej posmarowanie tłoka i tulei cylindra przed składaniem. W tym celu wziąłem do buteleczki około 20 mililitrów oleju Orlen 2T semisynthetic i wlałem do niej jeden odstojnik od kranika benzyny. Następnie to wymieszałem i pędzelkiem pokryłem cały tłok, pierścienie i tuleję cienką warstwa tej mieszanki. Potem założyłem cylinder i przykręciłem szpilki.
Niestety nie miałem oryginalnej aluminiowej podkładki pod głowicę od charta więc uzyłem podkładki od ogara 205. Wbrew pozorom można
Wystarczy po przekątnej rozwiercić minimalnie otwory na szpilki i co, pasuje? pasuje!
Oczywiście znajdzie się nie jeden, co włożyłby orginał za wszelką cenę. Ja też to zrobię. Kiedyś...
Dzisiejsze zakupy: wreszcie, po 5 miesiącach szukania...
Jak zapewne czytaliście wcześniej miałem odesłać zakupiony przez Internet akumulator z elektrolitem. Doczytałem że pod żadnym pozorem nie wolno tego wysyłać zwykłą paczką bo możecie trafić trafic do kryminału. Dowiedziałem się tez że niektórzy kurierzy przewożą takie rzeczy, więc zadzwoniłem do jednego ale chciał za transport 90złotych, podziękowałem i napisałem do sprzedawcy z allegro jaka jest sprawa. Powiedział że jednak mogę wylac elektrolit podobno akumulator bez elektrolitu można już wysłać zwykłą paczką. Co o tym myślicie?
|
|
11-04-2014 18:06:11 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2014 18:57:11 przez stqc.)
|
|
11-04-2014 18:56:39 |
|
|
charper
detyfusan
Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Charper składa charta czyli po trupach do celu
Już około 100 kilometrów docierania za mną. Ogólnie staram się nie używać wysokich obrotów zwłaszcza na pierwszym i drugim biegu, do jazdy wybieram pory dnia kiedy jest chłodno, jeżdżę około 35-40 km/h i robię przerwy co mniej więcej 6-10km. To dobrze? Nie chcę go zamulić więc wszelkie uwagi z Waszej strony mile widziane
Przeczytałem ostatnio że dwusuwem nie zaleca się jeździć ze stałą prędkością, bo wtedy robi się próg na cylindrze.
Dla mnie to trochę dziwne, bo przecież tłok, pierścienie zawsze osiągają GMP i DMP w tym samym miejscu, oczywiście zakładając że nie ma luzów na korbowodzie, więc ten próg moim zdaniem powstaje tylko i wyłącznie w wyniku normalnego zużycia. Mam rację?
Druga uwagę jaką słyszałem na temat obrotów to taką żeby nie jeździć na zbyt niskich i to już jest dla mnie w pełni zrozumiałe, bo wtedy jest lepsze smarowanie wszystkich elementów, lepsze chłodzenie cylindra i wał ma korzystniejsze warunki pracy.
|
|
16-04-2014 11:49:58 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|