Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nawet jak byś chciał ten wał wyważać to trzeba by to doświadczalnie zbadać. Jeśli masa przeciwwag i magneta pozostaje bez zmian to działasz nad masą tłoka i nad przeciwwagami(Sałek nawet pisał jak). W charcie jest chyba 40 % wyważenie wału, tak jak Janusz pisał te całe procenty nie oznaczają, że coś jest lepiej lub gorzej wyważone w zależności od tych procentów, to jest cecha indywidualna. Także w przypadku zaadaptowania jakiegoś lekkiego wirnika to byś musiał doświadczalnie zbadać jak się zachowuje taki silnik i wtedy go wyważać. Tyle w teorii. W praktyce, jeśli uda Ci się wyważyć tyle ile w fabryce, na przeciwwagach, to założenie lekkiego wirnika wielkiej różnicy robić nie będzie.
Wiem to z autopsji, miałem przez pewien okres czasu magneto od pilarki w Charcie o mniejszej średnicy i sporo mniejszej masie, organoleptycznie mogłem stwierdzić, że różnicy nie było, oczywiście zachowując fabryczne wyważenie.
PS. Nie wiem z jakimi ludźmi rozmawiałeś i co to za firma, ale pracownicy nierzadko bywają niekompetentni i powielają informację niezgodne z rzeczywistością. Nie podważam tego, co Ci powiedzieli, ale zastanowiłbym się, czy osoby z którymi rozmawiałeś mają stosowną wiedzę i są godne zaufania. Jak zakładasz do samochodu kute tłoki to zapewne mają masę zbliżoną do fabrycznych, żeby właśnie uniknąć wibracji, co w silniku powiedzmy 4-cylindrowym mialo by jeszcze gorszy skutek niż w małym dwusuwowym singlu.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 21:37:37 przez Lagoon.)
|
|
24-04-2014 21:33:28 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(24-04-2014 21:19:20)janusz94 napisał(a): Procentowe wyważenie nie jest tym większe im większe chcemy osiągać obroty. Wyważa się po to aby silnik nie wibrował i wartość procentowego wyważenia w modyfikowanym silniku trzeba dobrać na oko bo 60% wyważenia to norma w większości silników, np. W simsonie jest dokładnie takie. Silnik wysokoobrotowy równie dobrze może mieć wyważenie 30% jak i 70%, to poprostu cecha indywidualna każdego silnika, tymbardziej modzonego. I tutaj autor dobrze zauważył że zmiana magneta na malutkie wirnikowe też ma na to ogromny wpływ bo znacznie maleje masa wirująca i jej średnica.
A co do kutych tłoków i wyważania wałów w aucie to kolega jest troche w błędzie bo jeśli chcemy mieć silnik równo pracujący to prawidłowe wyważenie jest b.ważne. Ale jest jedno ale, silniki w autach to przeciętnie rzędowe 4garowce gdzie wyrównoważenie odbywa się w większości samą masą tłoków i korb gdyż są na przeciw sie i się wyrównoważają dlatego po zmianie tłoków/korb nie jest konieczne ponowne wyważanie układu.
A co kutych tłoków to nie powiedziałbym że są one cięższe bo materiał odkuwany ma lepsze właściwości termiczne i puchnie co ciekawe bardziej niż odlewany ale za to równomierniej, a ścianki takiego tłoka są zazwyczaj cieńsze więc nie wiem skąd teoria zwiększonej wagi takiego tłoka
Janusz nie chcę być złośliwy ale czemu ograniczasz się do silników 4 cylindrowych. W chwili obecnej są silniki zarówno 3 cylindrowe jak i 5 cylindrowe. Twoja teoria w tych przypadkach eliminowała by takie rozwiązania a jednak pracują takie silniki i to całkiem równiutko. W silniki naszego fiata 126 p tłoki pracują równocześnie ale to może kiepski przykład.
A co do masy tłoków kutych w porównaniu do standardowych to jest ona znacznie większa od standardowych - miałem tłoki kute do silnika ww 1,9 d i to jest różnica ogromna. Ta masa właśnie poprawia moment obrotowy silnika.
Koledzy te same teorie mi pisaliście kiedy zamieniałem tłok z 50 ccm na 70 ccm. Wykonałem dwa wały - jeden wyważyłem dynamicznie a drugi nie. Na obu wałach silnik pracuje identycznie - nie odczuwalne są jakiekolwiek różnice. Ale jest jedna ogromna bardzo ważna. ten wał wyważony dynamicznie już rozpadł się. Zdziwienie? otóż dlaczego tak jest? Aby wyważyć wał dynamicznie najpierw trzeba go złożyć bez korbowodu a tylko z samym sworzniem, wyważyć a potem rozebrać i ubrać w korbowód. Efekt gniazdo przeciwwag traci pasowanie i dlatego obecnie wał nie wyważony pracuje i ma się dobrze a ten teoretycznie wspaniały wyważony padł (przestawił się). Nie chcę tego drugi raz doświadczyć i nie będę go wyważał. Kolega powyżej napisał, że chart ma procentowe wyważenie na poziomie 40% - jak założę mu cięższy tłok to może właśnie osiągnę 60%. Ważne aby tego nie przekroczyć. Co do magneta i jego masy, wyważenie musi zmienić się w przypadku mniejszego magneta. Jeśli zmienimy masę elementów wirujących osiowych w stosunku do masy korbowodu i tłoka to zmieni się wyważenie czy nie? Sami o tym pomyślcie. A jednak takie zmiany nic nie zmieniają w pracy silnika lub zmieniają bardzo mało. Janusz jeszcze jedno do ciebie uszczypliwe pytanko - pisałeś o nieprawidłowym zasilaniu w mieszankę moich karterów, obiecałem zakończyć temat ale tak mnie kusi, czy ty widziałeś kiedyś profesjonalne piły motorowe z membraną pod katem 90 stopni lub silniki na stawidłach - gdzie wtedy twoja teoria o kącie pochylenia membrany?
Chłopaki piszcie to czego jesteście pewni a nie takie tam sobie teorie.
Piszecie tu o wielu drobnostkach a tym czasem nie znalazłem wpisu jak ma się wielkość wydechu do mocy silnika a to jest prawdziwy klucz do uzyskania oprócz obrotów mocy w silniku. Jeśli mamy dobre zasilanie i ogromny wydech to reszta jest pomijalna i tylko teoretycznie daje jakieś ułamki kini mechanicznych nie do odczucia w praktyce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-04-2014 22:05:57 przez hohowski.)
|
|
24-04-2014 21:47:52 |
|
2 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post:2 użytkowników postawiło piwo hohowski za ten post.
MrF4k (04-24-2014), Stachu.G (04-24-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|