Romet 50 T-1 [85r.]
|
Autor |
Wiadomość |
ZiZeLoT
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Marcin
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Romet 50 T-1 [85r.]
Witam, mam na imię Marcin, mam 16 lat i postanowiłem zaopiekować się pojazdem dziadka i przywrócić mu dawny blask. Mój Romet 50 T-1 (dwubiegowy, silnik 023)stoi już kilka lub kilkanaście lat w szopie i woła o pomoc. W związku z tym, iż doświadczenia u mnie brak, a wiedza jest znikoma będę was często tutaj prosił o pomoc. Jego stan optyczny oceniam na średni, jednak mechaniczny już jest raczej gorszy.
Oto on:
Do wymiany na pewno jest sprzęgło, a co jeszcze to się okaże. Na dzień dzisiejszy wyczyściłem bak, gaźnik, kranik oraz układ wydechowy.
Udało mi się go parę razy załączyć jednak tylko poprzez rozpędzenie się i wrzucenie 2. Gdy chciałem zredukować do 1, po puszczeniu sprzęgła ostro dostaje po zębatkach i najczęściej gaśnie.
Iskrę ma ładną, jednak jutro wymienię przerywacz gdyż styki już się prawie zużyły.
Najpierw chcę przywrócić mu pełną sprawność mechaniczną, a gdy to się uda, otrzyma nowy lakier.
Mam na początek parę pytań:
1. Co po tylu latach to podstawa do wymiany?
2. Jak sprawdzić kompresję, jaka powinna być w tym silniku kompresja oraz jaka jest jednostka stopnia sprężania(bar) ?
Wiem, że czeka mnie sporo pracy, jednak nie zamierzam się poddawać. Liczę na wasze wsparcie. Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-03-2014 16:41:26 przez ZiZeLoT.)
|
|
30-03-2014 16:38:06 |
|
|
Bartek
Emerytowany Moderatroll
Liczba postów: 2,930
Imię: Bartek
Skąd: Jarosław
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Romet 50 T-1 [85r.]
Witaj na forum. Masz bardzo fajną bazę do renowacji. Dużo pracy Cię czeka ale wszystko małymi kroczkami ogarniesz.
Co do silnika i jego remontu to na pewno po tylu latach nie odpalania (zakładam, że cylinder nie był zalany olejem) to w cylindrze zrobiły się wżery pierścionki przyśniedziały więc cylinder tłok pierścienie wał simery bo są sparciałem, łożyska bo mogą być zatarte. I wiadomo przegląd iskrownika sprawdzenia instalacji czy nie ma gdzieś przetartego przewodu.
Kompresję musiałbyś zmierzyć manometrem do tego przeznaczonym. Ja sprawdzam kompresję kciukiem tzn wykręcam świecę z głowicy przykładam kciuk i jeśli kopniak mocno stawia opór to kompresję masz dobrą (nie umiem tego wytłumaczyć więc nie bd mieszał )
Będę śledził Twój temat i pracę nad Romecikiem.
Powodzenia !
|
|
30-03-2014 17:46:52 |
|
|
Jakchwal205
Technik
Liczba postów: 660
Imię: Kuba
Skąd: Nowy Tomyśl
Pojazd: Romet Ogar 205
|
|
03-04-2014 13:10:00 |
|
|
ZiZeLoT
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Marcin
Skąd: Opolskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Romet 50 T-1 [85r.]
(03-04-2014 13:12:21)nie_mientki napisał(a): Pokaż fotkę numerów na ramie. Jeśli z jakiegoś powodu się boisz to daj tylko te oznaczające rocznik. Bo z tego co kojarzę T1 zakończono produkować w 82.
W tej chwili za ciemno na fotkę, wrzucę ją jutro. Dodatkowo gdzie dokładnie je znajdę? Wcześniej ich nie spotkałem.
Odkręciłem dziś pokrywę od strony sprzęgła i zauważyłem to:
Kliknij, by zobaczyć w pełnym rozmiarze
Ten mechanizm od kopniaka wyłamał sporą część w obudowie i troszkę w pokrywie. Mogę to tak zostawić, czy pospawać ładnie? Nie wiem czy olej którym zalane jest sprzęgło może się tam dostać.
Jutro wstawię trochę zdjęć i zadam zapewne kilka pytań.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2014 22:02:55 przez ZiZeLoT.)
|
|
03-04-2014 22:01:13 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
03-04-2014 22:33:08 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 14 gości
|
|