Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Autor Wiadomość
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #31
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
(27-03-2014 14:23:31)kw112 napisał(a):  
(27-03-2014 13:56:26)Boszu napisał(a):  [quote='kw112' pid='309937' dateline='1395899218']
Różnią się tylko czasem gaźnikami, cylindrami, korbami, skrzyniami i sprzęgłami. No i kosztują zwykle 2x więcej niż wartość pojazdu, i kosztują więcej niż swap silnika na silnik np. Suzuki RG. Czyli taki tuning to jedynie dla własnej satysfakcji że się coś zrobiło... Bo jakoś specjalnie trwałe to to nie jest.

Nie zapominajmy, że swap jest to droga na skróty. Większą satysfakcje masz z moda zrobionego własnoręcznie, niż modzie polegającym na zmianie na seryjnie produkowany silnik.

Satysfakcja może i ciut większa, ale gdzieś dalej strach tym pojechać, że się zatrze lub rozleci... Bo jednak moc jest za duża jak na silnik o takich podzespołach.
I dlatego też zrezygnowałem u siebie z tuningu silnika, pierwsze był plan na więcej kanałów, inny gaźnik, wydech itd. Później chwila przemyśleć nad 2 cylindrowym projektem. W końcu stwierdziłem że nie ma sensu pchać się i tuningować silnik, który i tak jest dość awaryjny na oryginalnych podzespołach.

Wybrałem do swapa nie najlepszy silnik... Ale kusi mnie sam fakt 4suw-owego silnika, niskie spalanie względem mocy oraz tanie części, jak i tani sam silnik.
No i ciekawi mnie instalacja LPG, którą może kiedyś spróbuję zrobić dla zabawy i testów.

China is POWER!!!
27-03-2014 15:28:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Nie zapominajmy że silnikiem po tuningu można również jechać spokojnie, nikt nie powiedział że musisz non stop piłować go do granic wytrzymałości, przy normalnej jeździe pociągnie dużej niż orginał,
27-03-2014 16:39:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #33
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Co do tego zawirowywacza to boszu ma troche racji bo naprawde poprawia to reakcje na manete i delikatnie obniża spalanie. Tylko trzeba to dokładnie wykonać a nie na "odpier....sie" . Testował to jeden zawodnik z simsony.net przy swoim simku 90cc i dawało to zauważalne efekty.
Ale było to inaczej wykonane, nie skrętne lotki bo to pogarsza przepływ bo zwiększają się opory ssania, a w postaci 2 prostych lotek i pozioma lotka była bardzo blisko przepustnicy i dodatkowa była nagięta do dołu do takiej wysokości jak przepustnica na biegu jałowym.
Istnieje jednak jedno ryzyko że może wciągnąć taką blaszke do silnika.
Ktoś zapewne zapyta jak to działa... A tak że w gaźniku od dwusuwa w momencie otwarcia przepustnicy gwałtownie spad ciśnienie w gardzieli i paliwo jest słabo wymieszane z powietrzem co powoduje gorsze spalanie.
Ale jeśli ktoś liczy że uzyska tym sposobem jakieś duże wzrosty to niech sobie odpuści, bo nie będzie z tego powodu wzrostu prędkości nagle o 5 czy 10 km/h.
Jak ktoś chce poelsperymentować to niech sobie to zbuduje i się przekona że poprawia to troszeczke kulture pracy silnika.
Fajniejszą opcją jeśli o mało inwazyjne modyfikacje silnika chodzi jest zrobienie "velocity stacks" . Zwiększa to znacznie ciśnienie powietrza wewnątrz całego dolotu co oczywiście przekłada się na odczówalny wzrost mocy i popraw elastyki silnika.
Bo to działa na podobnej zasadzie jak dyfuzor we wydechu czyli łapie powietrze z dużej powierzchni i ściska w mniejszą co powoduje doładowanie kinetyczne.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-03-2014 17:50:55 przez janusz94.)
27-03-2014 17:43:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo janusz94 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #34
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Skoro już by ktoś chciał zrobić taką niby turbinkę i boi się o wpadnięcie jakiegoś elementu do silnika, to może zastosować siateczkę jak przy turbince kowalskiego, w której była ona przewidziana z powodu krótkiego żywotu jej elementów. Wprawdzie też ciekawy patent..

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
27-03-2014 17:49:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #35
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Ale to jeszcze w większym stopniu zmniejszy powierzchnię przekroju gardzieli, przez co wpadnie mniej powietrza i pod mniejszym ciśnieniem.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
27-03-2014 22:51:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #36
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
(27-03-2014 22:51:34)Lagoon napisał(a):  Ale to jeszcze w większym stopniu zmniejszy powierzchnię przekroju gardzieli, przez co wpadnie mniej powietrza i pod mniejszym ciśnieniem.

Za to turbinka "odsuwa" gaźnik od nagrzanych części silnika. Jak wiadomo zimna mieszanka to dobra mieszanka. I bądź tu mądry.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
27-03-2014 23:03:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Co to znaczy odsuwa? I niby skąd ta teoria, bo z tego co wiem ta turbinka kowalskiego to w innym celu została zaprojektowana, na pewno nie w celu schładzania powietrza Wink Tam gdzie jest prosty wlot do gaźnik od strony filtra powietrza takie coś nie ma większego sensu, gdyż zabiera to cenną powierzchnię przekroju gardzieli. Jak już chce się takie coś zamontować to wypadałoby ten niedobór zrekompensować dodatkowym chwytakiem, przejściówką zwiększającą dawkę powietrza i wtedy ma to sens i efekt zapewne zauważalny.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
27-03-2014 23:13:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #38
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
To co napisałem to "teoretyczny efekt uboczny" jej stosowania. Niezamierzony(prawdopodobnie) i bóg raczy wiedzieć czy występujący w praktyce.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
27-03-2014 23:22:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Generalnie słuszne spostrzeżenie Wink Z tym się zgodzę, że schłodzone powietrze jest pożądane Wink

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
27-03-2014 23:27:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #40
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Ta turbinka kowalskiego była wymieniona w celu pokazania patentu z siateczką. Jak dobrze pamiętam, to oryginalne turbinki (przynajmniej ta co widziałem) miała większe pole powierzchni a do tego łożyska ślizgowe, więc nie zmniejszała ona przekroju kanału dolotowego w tym miejscu. Chociaż wlot powietrza (lub wentylator) ochładzający króciec też byłby ciekawym rozwiązaniem. Wink

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
27-03-2014 23:46:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #41
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Ja myślę że Boszu to taki Adrian Newey rometowego światka. My tu nie doceniamy, a jak przyjdzie co do czego to z karty graficznej od laptopa zrobi czip-tuning każdej hulajnogi.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
28-03-2014 00:04:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo nie_mientki za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #42
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
A jest taki jeden na innym forum co zakłada wtrysk od fiesty do ogara. Może mają jakiś ukryty talent w sobie a my tłumimy ich zapał? Big Grin

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
28-03-2014 00:10:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #43
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Przepraszam bardzo, Panowie jaka turbinka? Jam jest zwykły kowalski.. (mówię serio) :F

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
28-03-2014 00:36:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #44
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
(28-03-2014 00:04:16)nie_mientki napisał(a):  Ja myślę że Boszu to taki Adrian Newey rometowego światka. My tu nie doceniamy, a jak przyjdzie co do czego to z karty graficznej od laptopa zrobi czip-tuning każdej hulajnogi.

Nie trzeba karty graficznej żeby z Hulajnogi (elektrycznej) wyciągnąć lepsze parametry. Tongue Wystarczy tylko odpowiedni układ, transformator o odpowiedniej mocy i przewinąć silnik na większą moc/napięcie (czy jakoś tak).
Znajomy się w takie coś kiedyś bawił, jak miał taką hulajnogę. Tyle że z kilku godzin jazdy, zrobiło się dosłownie kilkanaście minut. Wink Ale szła jak szalona!

I jeszcze co do tej Pseudo Turbinki, moja była montowana między cylindrem a gaźnikiem, w tym gaźnik był rozwiercony o grubość ameliniowej blaszki żeby nie stawiała oporów/nie było progów. Było cztery łopatki zawinięte na tyle, żeby zawinięcie kończyło się prawie w miejscu poprzedniej łopatki.


A co do innych moich patentów, było by ich więcej i pewnie były by bardziej "zaawansowane", gdyby nie to że zwykle brakowało na to gotówki i wszystko było robione z tego, co znajdę pod ręką w domu... ^^

China is POWER!!!
28-03-2014 01:12:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #45
RE: Pseudo Turbinka / Zawirowywacz
Boszu, lej na opinię małolatów i hejterów. Rób to co lubisz, rób to z czym czujesz się dobrze i nie pozwól aby blokowała Cię opinia gnojów bo oni zatrzymają się w pewnym momencie ze swoją wiedzą a Ty będziesz rozwijał się dalej i śmiał się z nich Wink


Tak, po mnie może ktoś też chce pojeździć ? a to przykre, że anonimowe gnojki wypisują w internecie takie bzdury
28-03-2014 01:32:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 18:28:20
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1515
Moja dolpima ps290
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 17:32:30
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 100
Stara farba
Ostatni post: romek
Dzisiaj 17:07:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: Kacperek
Dzisiaj 15:52:21
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 157
problem z przerzutką w ze...
Ostatni post: Kacperek
Dzisiaj 13:45:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 197
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 26870
Z jakiego motocykla jest ...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 13:55:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 84
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: Debesta
10-12-2024 21:08:50
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 20507
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
10-12-2024 19:20:46
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 186
Dzień dobry
Ostatni post: schabowy07
10-12-2024 17:14:52
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 217
Kupię części Romet 50 t1 ...
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:58:25
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Kupię silnik 019 , 023
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:55:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 369
Romet 2350 komar
Ostatni post: Martinez718@wp.pl
09-12-2024 22:14:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 226
Części silnik 025
Ostatni post: zmd-52
08-12-2024 19:07:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Traper i rama Uniwersal z...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
07-12-2024 23:51:51
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1672

Reklama