Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #241
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
BYŁBY SUPER GDYBY NIE TEN SWORZEŃ. Nie wcisnę takiej dużej główki w te przeciwwagi ale dzięki za informacje, może ktoś jeszcze cos podrzuci?
11-03-2014 20:37:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #242
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Można spróbować stoczyć sworzeń po obydwu stronach na fi18 a po środku zostawić fi20 na łożysko. Ktoś już widziałem tak próbował i jeździło to..

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
11-03-2014 20:46:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #243
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A co zrobisz z wystającym poza obrys wału korbowodem? Napawasz dookoła komorę i wyfrezujesz?..

Łan cyl, tu stroke :F
11-03-2014 21:30:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #244
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dokładnie w kartery nie wejdzie tak duża główka korbowodu.
11-03-2014 21:33:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #245
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A może poprostu korba z hondy mbx/mtx/ns-1? Bo wymiary ma to przyzwoite, sworzeń dolny 18mm, jedynie długość od osi do osi jest większa ale z braku laku lepiej coś takiego i podkładka pod cyla niż ściągać korbe za gruby chajs gdzieś ze świata.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-03-2014 23:56:30 przez janusz94.)
11-03-2014 23:51:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #246
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Czemu rezygnujesz z korby od Sendy? Chodzi o zbyt luźne pasowanie sworznia stopy? Przy sworzniu 18 mm też trzeba będzie coś zrobić ze stopą korbowodu bo będzie wystawać poza obrys przeciwwag i to niemało.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
12-03-2014 00:40:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #247
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Rezygnuję z korby od Sendy ponieważ do cylindra Polini potrzebny jest korbowód o 4,5 mm dłuższy. Można go oczywiście stoczyć. Dodatkowo korbowody do sendy w wykonaniu Racing firmy Jasil jakimś dziwnym przypadkiem teraz mają średnicę dolnego sworznia18 mm choć ja kupiłem ponad rok temu ze sworzniem 16 mm. Teraz jest on podobno nie osiągalny a w wykonaniu STD boję się że będzie za słaby do prawie 30 KM i 12000 obrotów. Korbowód jaki znalazłem na Słowacji od KTM ma tylko o 3 mm grubszą korbę u dołu od oryginalnej korby charta a ma sworzeń 18 mm więc jest szansa włożenia go do karterów. Słowak twierdzi że 2 mm można zdjąć z tego wymiaru przez szlifowanie korby a o kolejny 1 mm rozfrezuję kartery. Tylko cena tej korby jest szalona.
12-03-2014 11:20:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #248
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Szlifować korbowód to jednak ryzyko, co do karterów 1mm można spokojnie zdjąć, ja oszlifowałem sobie delikatnie pod korbę od bartera i jest ok, chyba łącznie 1mm całej średnicy Wink

Łan cyl, tu stroke :F
12-03-2014 20:47:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #249
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Możesz dokładnie powiedzieć o jakiej korbie piszesz? Jakie miała wymiary?
12-03-2014 22:27:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #250
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Patryk pisze o korbie od EBS.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
12-03-2014 22:32:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #251
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Korba od Derbi wchodzi bez rozfrezowywania karterów tylko trzeba pomyśleć.
12-03-2014 23:40:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #252
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tak wiem, trzeba ją lekko oszlifować, ale nie chciałem tego robić na pałe bez pomiarów, a jak dałem do regeneracji, to gościu stwierdził, że lepiej jak oszlifuję kartery.. W każdym razie korbowód od bartera z allegro jest z jednej strony ok. 0,5mm grubszy i tyle trzeba liznąć aluminium w komorze, ja to zrobiłem bodaj kamieniami szlifierskimi:
Nawet nie widać różnicy, a nic nie obciera, bo w sumie wał i tak ma trochę mniejszy wymiar niż komora Wink

Łan cyl, tu stroke :F
13-03-2014 01:05:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #253
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Zgadza się różnice między oryginalną korbą a korbą derby są znikome. Korba od Derbi jest też szersza i tu ktoś kto składa wał musi o tym pamiętać bo potem przy montażu może być niezły klops. Oryginalne korby też w większości są szlifowane po założeniu.
13-03-2014 08:51:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #254
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Owszem, jest szersza, ale o tym to wiadomo Wink Oszlifowana po założeniu? A co z opiłkami, czy syfem, który dostanie się do łożyska igiełkowego?

Łan cyl, tu stroke :F
13-03-2014 18:15:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #255
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co z opiłkami to ci kolego nie odpowiem bo nie brałem udziału przy produkcji tych wałów. Jedno co wiem to mam ich około 5 sztuk i każdy ma inaczej zeszlifowaną korbę a jeden nie ma wcale szlifowanej jak nie mylę się. Więc moim zdaniem każdy był dopasowywany ręcznie po zmontowaniu ale mogę mylić się.
Czy nikt nie znalazł korbowodu o jakim pisałem powyżej? Coś nie mogę od was dostać pomocy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-03-2014 22:18:43 przez hohowski.)
13-03-2014 22:17:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 287

Reklama