Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
|
Autor |
Wiadomość |
distore
Nowy
Liczba postów: 21
Imię: tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
|
Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
Witam, mam pytanie związane z silnikiem dezamet 023 od motorynki. Zmierzyłem kompresje w cylindrze wyniosła ona 6.5bar, z tego co kojarzę powinna być ok.7-9bar, czyli jest troszkę za słaba, tak? Zdemontowałem głowicę i cylinder, tłok miał sporo nagaru na górze, cylinder ma średnicę 38mm czyli nominalną. Moje pytanie do Was jest następujące - co zrobić, co się najbardziej opłaca i będzie najlepsze dla silnika aby podnieść kompresję?
1. Zmontować to na starym tłoku i pierścionkach,
2. Wymienić tłok i pierścienie na nominał,
3. Wymienić pierścienie i tłok na 1 szlif i szlifować cylinder,
4. Inne rozwiązania.
Z góry dzięki za pomoc, bo to mój pierwszy rozebrany silniczek Pozdrawiam Tomasz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2014 22:13:44 przez distore.)
|
|
27-02-2014 22:12:22 |
|
|
Darek1
Technik
Liczba postów: 638
Imię: Darek
Skąd: Bieszczady
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
27-02-2014 22:19:57 |
|
|
distore
Nowy
Liczba postów: 21
Imię: tomasz
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
|
|
28-02-2014 22:07:22 |
|
|
Quake96
Zielono mi :D
Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Wymiana pierścieni i tłoka - szlif cylindra PYTANIE
(28-02-2014 19:15:50)maziak1970 napisał(a): wątpię,żeby cylinder nie był zużyty po tylu latach jeśli pierścienie się zużywają to tuleja raczej też to jest nieprawdopodobne daj może foty tulei tego cylindra i tłok to oszacujemy,bo tak w zgaduj zgadula nic nie zrobimy ja przez takie swoje oszczędzanie tak samo zmieniłem tylko tlok a cylinder stary i tak za przeproszeniem g*wno to dało,bo po 2 latach musiałem zmienić cały zestaw i to była słuszna decyzja
Dobrze gada, polać mu! Też kiedyś robiłem "remont" Ogara i miałem podobny przypadek. Cylinder bez rys, nominał. Wymieniłem tylko tłok i pierścienie i owszem poprawa była, ale tylko na czas dotarcia. Po dotarciu kompresja drastycznie spadła i znów ledwo jechał na trzecim biegu. A wszystko przez przebieg cylindra. Moim zdaniem szlif to podstawa w takim przypadku
- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...
"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
|
|
01-03-2014 02:19:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|