Centrowanie kół - wycena
|
Autor |
Wiadomość |
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
19-02-2014 23:55:50 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Centrowanie kół - wycena
No po namęczeniu się z zakładaniem nowych szprych to satysfakcja jest Ale problem jest taki, że właśnie jak mówisz, z koła właśnie zrobiło się jajo, a że jestem kompletnie zielony w tym temacie, to nawet mimo tego, że szprychy są dobrze założone, wydaje mi się, że coś spieprzyłem... Bo większość szprych (nawet z nyplami wykręconymi na maxa) pasuje, a kilka wystaje po 1 centymetrze... Jak się uda, to może wrzucę zaraz zdjęcie i pokażę, o co mi chodzi.
|
|
20-02-2014 00:21:54 |
|
|
Linux
.
Liczba postów: 247
Imię: Kuba
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Centrowanie kół - wycena
Sprawdź z innym kołem czy dobrze zaplotłeś. Upewnij się, że dobre szprychy długościowo masz i poluzuj koniecznie nyple, żeby obręcz się nie zniekształciła! Doprowadź do stanu w którym każda szprycha będzie luźna i mniej więcej taka sama ilość gwintu będzie w nyplu. Kiedy już tak będziesz miał to dokręcaj po 0,5 obrotu nyple -nie więcej ! (patrząc na koło jak na tarczę zegara musisz to robić - na krzyż > najpierw nypel na 12, potem na 6, następnie na 3 i na 9, i przesuwając się o jeden w lewo lub w prawo to samo, aż każdy będzie dokręcony - powtarzaj dopóki szprychy będą luźne. Pamiętaj, że jeden obrót nypla to naprawdę dość sporo i tylko pozornie wydaje się, że nic nie zmienia.
Jak zaplatałem pierwsze koło i centrowałem to zajęło mi to kilka godzin, więc nie poddawaj się i powoli działaj
|
|
20-02-2014 00:34:06 |
|
1 osoba postawiła piwo Linux za ten post:1 osoba postawiła piwo Linux za ten post.
Damian4570 (02-21-2014)
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Centrowanie kół - wycena
Na zdjęciu widać, jak bardzo nyple wystają, a to nie było nawet skręcone... Czy w ogóle dobrze zrobiłem, jak szprychy lekko zaginałem, przy zakładaniu? Bo jak były "normalne" to koło zaplatało się jakby jednostronnie i piasta była po lewej, lub prawej stronie koła, po zapleceniu jednej strony, o drugiej nie było mowy założyć, bo piasta była przesunięta, dlatego byłem zmuszony "lekko z tuningować" szprychy...
Poza tym na YT jest pełno filmików o zaplataniu koła - obejrzałem część przed samą robotą, niby koło rowerowe to to samo i nie to samo, bo koło rowerowe idzie jakby łatwiej...
|
|
20-02-2014 00:35:17 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
20-02-2014 00:48:38 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
20-02-2014 00:58:47 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
20-02-2014 02:26:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|