Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Autor Wiadomość
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Była dziś sprzeczka na chatboxie o to właśnie, a więc wydaje mi się że dział pasuje Big Grin

Ja mówię, że jeżeli tłok jest zatarty, to bez młota lub prasy się go nie wyciągnie.
Druga osoba mówi że bez problemu wychodzi.

A zaczęło się od tego, że napisał że udało mu się zatrzeć ogara, to spytałem się jak wyciągnał tłok. Odpisał, że po ostygnięciu sam wyszedł. Mówi, ze to jest właśnie zatarcie silnika, ja uważam że to po prostu spuchnął tłok i tyle, po ostygnięciu można jechać dalej.

Kto ma rację? Big Grin

Ja uważam jak uważam, ponieważ robiłem już dwa zatarte diesle, w obu musiałem wybijać tłoki.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
18-02-2014 22:57:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
sobozow Offline
Facepalm
*


Liczba postów: 289
Imię: sebastian
Skąd: legnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Raczej masz racje ale z tą jazdą dalej to nie przesadzałbym, bo jak tłok raz spuchł to później szybciej będzie puchł.(znaczy się że przy niższych temperaturach go będzie łapało. Kumpel miał tak w 4t jak pod stromą górkę próbował podjechać.)
18-02-2014 23:05:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szopen45 Offline
060 POWER!
*


Liczba postów: 1,424
Imię: Patryk
Skąd: RJS
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
żeby nie wyciągnąć z cylka to musiało by go ładnie zaspawać

18-02-2014 23:13:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Tłoka nie wyciągniesz jak jest czymś zablokowany. To, ze sie zatrze może być spowodowane właśnie spuchnięciem tłoka lub jakimiś małymi "obcymi ciałami" w objętości roboczej, wtedy normalnie tłok wychodzi.
Rację mieliście oboje, ale ty pisałeś o bardziej "hardkorowym" zatarciu.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
18-02-2014 23:14:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Przyczyn zatarć i sposobów jest tyle co silników, myślę, że to dość trafna odpowiedź Wink

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
18-02-2014 23:16:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
zatarcie wystepuje gdy tłok np spuchnie. po ostygnieciu w niektorych przypadkach mozna jechac dalej ale mówie tu o silnikach pokroju seryjny simek wsk czy romet wtedy Ci najwyzej silnik przytrzyma a jak ostygdnie to jest juz ok. Ale jak silnik kreci obroty dużo wyższe i ma dyfuzor gdzie tłok bardzo mocno sie nagrzewa i puchnie w momencie wtedy juz w 95% wypadków konczy sie to uszkodzeniem tłoka bo na jego powierzchni powstaja bardzo głebokie ryzy a po ostygnieciu normalnie scigasz cyl a tłok jest zatarty
18-02-2014 23:21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Masz Rometa na Disela? loo
"a uważam jak uważam, ponieważ robiłem już dwa zatarte diesle, w obu musiałem wybijać tłoki."
"A zaczęło się od tego, że napisał że udało mu się zatrzeć ogara,"

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
18-02-2014 23:37:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kokosek za ten post.
sobozow Offline
Facepalm
*


Liczba postów: 289
Imię: sebastian
Skąd: legnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
(18-02-2014 23:21:15)Romet drajwerV2 napisał(a):  zatarcie wystepuje gdy tłok np spuchnie. po ostygnieciu w niektorych przypadkach mozna jechac dalej ale mówie tu o silnikach pokroju seryjny simek wsk czy romet wtedy Ci najwyzej silnik przytrzyma a jak ostygdnie to jest juz ok. Ale jak silnik kreci obroty dużo wyższe i ma dyfuzor gdzie tłok bardzo mocno sie nagrzewa i puchnie w momencie wtedy juz w 95% wypadków konczy sie to uszkodzeniem tłoka bo na jego powierzchni powstaja bardzo głebokie ryzy a po ostygnieciu normalnie scigasz cyl a tłok jest zatarty

Ja też popełniam błędy w wypowiedziach ale aż tyle podkreśleń mnie przeraziło. Nie mówiąc już o stosowaniu znaków i dużych liter, bo przy tak długiej odpowiedzi idzie się zgubić.
18-02-2014 23:40:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
(18-02-2014 23:40:07)sobozow napisał(a):  
(18-02-2014 23:21:15)Romet drajwerV2 napisał(a):  zatarcie wystepuje gdy tłok np spuchnie. po ostygnieciu w niektorych przypadkach mozna jechac dalej ale mówie tu o silnikach pokroju seryjny simek wsk czy romet wtedy Ci najwyzej silnik przytrzyma a jak ostygdnie to jest juz ok. Ale jak silnik kreci obroty dużo wyższe i ma dyfuzor gdzie tłok bardzo mocno sie nagrzewa i puchnie w momencie wtedy juz w 95% wypadków konczy sie to uszkodzeniem tłoka bo na jego powierzchni powstaja bardzo głebokie ryzy a po ostygnieciu normalnie scigasz cyl a tłok jest zatarty

Ja też popełniam błędy w wypowiedziach ale aż tyle podkreśleń mnie przeraziło. Nie mówiąc już o stosowaniu znaków i dużych liter, bo przy tak długiej odpowiedzi idzie się zgubić.
a co to do tematu wnosi po za tym ze nie chce mi sie yeba* w polskie literki piszac z telefonu?
18-02-2014 23:47:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
sobozow Offline
Facepalm
*


Liczba postów: 289
Imię: sebastian
Skąd: legnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Wnosi to, że prościej było by cię zrozumieć, bo już widzę, że jeden wyżej wywnioskował, że masz ogara diesel.

PS.
W ja też piszę z telefonu i nadal mam opcję automatycznego słownika. Trudne?
18-02-2014 23:50:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
No ale co to za temat.. Każde zatarcie jest inne, powody mogą być podobne. Zatarcie tłoka w tulei cylindrowej jest spowodowane zakleszczeniem się tłoka w tulei z powodu nadmiernego spęczenia tłoka. Jak wiadome tłok jest owalny i podczas wzrostu temperatury rozszerza się. Wzrost temperatury powoduje słabe chłodzenie silnika, słabe lub zerowe smarowanie (nadmierne tarcie). Ewentualnie złe spasowanie tłoka z tuleją czy zły materiał tłoka do warunków panujących w silniku, ale takie przypadki są eliminowane już w pierwszych kilometrach jazdy. Pytanie z tematu jest dosyć trudne i nie ma na na nie indywidualnej odpowiedzi. Wszystko zależy od warunków przy jakich to się stało. Można tylko później weryfikować, czy zatarcie miało miejsce po osi sworznia (gdzie jest tłok najszerszy), co wskazywałoby na przegrzanie tłoka, wypalenie od strony okna/okien wydechowych co wskazywałoby na zbyt ubogą mieszankę- spalanie paliwa w dużo wyższej temperaturze lub nierównomierne, czasami nawet na całej powierzchni tłoka przytarcie spowodowane brakiem smarowania. To czy tłok się zakleszczy na stałe może być spowodowane stopieniem nawet części tłoka i zakleszczeniem nadmiernej warstwy aluminium miedzy tłokiem a tuleją czy pęknięciem pierścieni.. Jest tego zbyt dużo, żebym zdołał to opisać. Przeleciałem tak ogólnikowo przez najczęstrze przypadki zatarć. A teraz ciekawostka- co się stało z tym tłokiem?

http://bikepics.com/pictures/2637435/

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
18-02-2014 23:53:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
(18-02-2014 23:50:43)sobozow napisał(a):  Wnosi to, że prościej było by cię zrozumieć, bo już widzę, że jeden wyżej wywnioskował, że masz ogara diesel.

PS.
W ja też piszę z telefonu i nadal mam opcję automatycznego słownika. Trudne?
okuwa a mnie w szkole uczyli czytac ze zrozumieniem. Przeczytaj sie jeszcze raz caly watek i bedziesz wiedzial kto co napisal
18-02-2014 23:56:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo Romet drajwerV2 za ten post.
sobozow Offline
Facepalm
*


Liczba postów: 289
Imię: sebastian
Skąd: legnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
(18-02-2014 23:53:53)plusminus napisał(a):  No ale co to za temat.. Każde zatarcie jest inne, powody mogą być podobne. Zatarcie tłoka w tulei cylindrowej jest spowodowane zakleszczeniem się tłoka w tulei z powodu nadmiernego spęczenia tłoka. Jak wiadome tłok jest owalny i podczas wzrostu temperatury rozszerza się. Wzrost temperatury powoduje słabe chłodzenie silnika, słabe lub zerowe smarowanie (nadmierne tarcie). Ewentualnie złe spasowanie tłoka z tuleją czy zły materiał tłoka do warunków panujących w silniku, ale takie przypadki są eliminowane już w pierwszych kilometrach jazdy. Pytanie z tematu jest dosyć trudne i nie ma na na nie indywidualnej odpowiedzi. Wszystko zależy od warunków przy jakich to się stało. Można tylko później weryfikować, czy zatarcie miało miejsce po osi sworznia (gdzie jest tłok najszerszy), co wskazywałoby na przegrzanie tłoka, wypalenie od strony okna/okien wydechowych co wskazywałoby na zbyt ubogą mieszankę- spalanie paliwa w dużo wyższej temperaturze lub nierównomierne, czasami nawet na całej powierzchni tłoka przytarcie spowodowane brakiem smarowania. To czy tłok się zakleszczy na stałe może być spowodowane stopieniem nawet części tłoka i zakleszczeniem nadmiernej warstwy aluminium miedzy tłokiem a tuleją czy pęknięciem pierścieni.. Jest tego zbyt dużo, żebym zdołał to opisać. Przeleciałem tak ogólnikowo przez najczęstrze przypadki zatarć. A teraz ciekawostka- co się stało z tym tłokiem?

http://bikepics.com/pictures/2637435/
Sorry zgubiłem się już na pierwszym zdaniu ale ty przynajmniej nie zrobiłeś błędów ortograficznych. Tongue
Podziwiam tych którym się będzie chciało to czytać.
Ps.
Dla mnie dalej zatarcie, to jak się coś z czymś zatrze a nie jak spuchnie.

(18-02-2014 23:56:20)Romet drajwerV2 napisał(a):  
(18-02-2014 23:50:43)sobozow napisał(a):  Wnosi to, że prościej było by cię zrozumieć, bo już widzę, że jeden wyżej wywnioskował, że masz ogara diesel.

PS.
W ja też piszę z telefonu i nadal mam opcję automatycznego słownika. Trudne?
okuwa a mnie w szkole uczyli czytac ze zrozumieniem. Przeczytaj sie jeszcze raz caly watek i bedziesz wiedzial kto co napisal
Sorry ale nie będę się czytał jakoś nie mam ochoty. :F
A tak w ogóle to widać że Cię tego nie nauczyli, bo gdyby nauczyli to wyczytałbyś z mojej odpowiedzi, że to ktoś inny stwierdził inteligencie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2014 00:03:35 przez sobozow.)
18-02-2014 23:59:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
Napisałem i tak ogólnikowo. Ciężko wyczerpać taki obszerny temat. Każdy tłok ma inną historię, więc tu nie ma co opisywać. Podałem najczęstsze przyczyny zatarć. Rozjaśnię może komuś temat.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
19-02-2014 00:04:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
PS: Sobozow nie ma racji, i nie umie czytać że zrozumieniem..
Disel był dla jaj :*

------
Wiem że był dla jaj ale ten dalej nie skumał że to nie ja napisałem o tym Dieselu.
-
Dziwne że tylko to skomentowałeś

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-02-2014 00:10:46 przez kokosek.)
19-02-2014 00:06:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama