AM6 opinie
|
Autor |
Wiadomość |
miki1999
Uczeń
Liczba postów: 298
Imię: Mikołaj
Skąd: Warmia i Mazury
Pojazd: Inny
|
AM6 opinie
Elo, chce kupić sobie moto z AM6 i chciałbym się spytać was, co o nim sądzicie?
Ile pali odblokowana, zdrowa seria?
Jakie są najczęstsze usterki?
Ile wynosi prędkość przelotowa?
Nadaje się on w ogóle w trasy?
Z góry dzięki za info
|
|
17-02-2014 22:15:54 |
|
|
rpd
Audiofil/Informatyk/Elektronik
Liczba postów: 570
Imię: Robert
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Romet Komar
|
|
17-02-2014 22:22:31 |
|
|
Wojtek3362
Mechanik
Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
|
|
17-02-2014 22:24:50 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: AM6 opinie
Ile wynosi prędkość przelotowa? - Wiesz w ogóle co to znaczy? Bo ja nie wiem, czy chciałeś zaszpanować...
Ja mam do czynienia z silnikiem AM 6. Kuzyn posiada Aprilie RS (która jest po niezłym tuningu mechanicznym), tzn: cylinder Top Performance (80 ccm), wał Top Performance oraz zwiększona dysza gaźnika z 17 na 22. Prędkość maksymalna, to w granicach (przy 12.000 - 14.000 obr/min) to 120 km/h. Motorek jest żwawy, sam na nim jeździłem, prowadzi się dosyć dobrze, a skrzynia działa bez zarzutów, biegi wbija się "krótko" i precyzyjnie. Dodatkowo silnik posiada chłodzenie cieczą, więc to już jest duża przewaga nad podobnymi pojemnościami w 4T. Spalanie, hmm.... Po takim tuningu nie ma co liczyć na wynik poniżej 3L/100 km. Średnio z tego co jeździmy z kuzynem (sam mam SR, ale silnik zupełnie inny, bo Franco Morini), przy średnich naszych prędkościach tj. 90-100 km/h, to spalanie sięgnie nawet 5L (w moim przypadku jest to do 4.5L/100km) - ale wiadomo, tu liczy się moc i osiągi
(17-02-2014 22:22:31)rpd napisał(a): Ja wiem tylko tyle, że w AM6 często są problemy ze skrzynią biegów. Chodzi o to, że ciężko się wbija biegi, lubią wypadać i czasami ciężko jest znaleźć luz
Hahaha - kolego, miałeś styczność z AM6? - Wątpię...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2014 22:26:58 przez Damian4570.)
|
|
17-02-2014 22:25:51 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
17-02-2014 22:38:21 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
|
17-02-2014 22:48:02 |
|
|
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: AM6 opinie
Mam Rieju RR 50. 100% seria. 14k przebiegu i mnóstwo w terenie. Jeżdżę nim praktycznie wszędzie (żwirownie, błoto itd.) i nie mam żadnych zastrzeżeń. Biegi chodzą płynnie, bardzo dobrze reaguje na manetkę gazu. Ale uwaga: Jeśli ktoś się bawi w tuningi i zakłada np sam cylinder 80 czy ingeruje cokolwiek w silnik skraca jego żywotność dobre 3x. W tym silniku po jakiś 7-8 tys takiej jazdy na 75% trzeba wymienić łożyska na wale. Nie wolno strzelać ze sprzęgła, bo w koszu sprzęgłowym robią się rowki wyrobione przez tarcze i potem jak wrzucisz bieg i wciśniesz sprzęgło to Ci będzie ciągnąć, więc warto zwracać na to uwagę. Ja mam przełożenie "na moc" (11/54, a seria ma 12/52 lub 12/48) i jadę 75 i to jest max. Zbiera się bdb. Gdy przednią miałem 13 to leciał mi 90, więc łatwo można to zmieniać. Jak nikt się przy silniku nie bawił powinien przy mocniejszym kopnięciu odpalać z 2-3 ząbków. Jedyna wada wg mnie to to, że w cylindrze jest czujnik temperatury (bynajmniej w enduro) i jak na niego woda chlapnie to moto może zgasnąć. Ogólnie nie mam najmniejszych zastrzeżeń do tego silnika i jego awaryjności. Części mogą być nawet chińskie, a i tak dobrze dają radę. Największy problem jest z drobiazgami, bo rzeczy typu jak ślimak czy nawet głupi kawałek plastiku osłaniający łańcuch kosztuje 50 zł. Nigdy mi się nie grzał nawet przy katowaniu przez 2h. Kwestia tylko czystej chłodnicy. Ale co do spalania jak piszą się zgodzę. Potrafi palić raz 7l, a raz i 3. Nie wiem od czego to jest zależne. Przy spokojnej jeździe (do 60) to mi 4 brał. I trzeba uważać jeszcze na pompę wody, bo lubi padać i się miesza woda z olejem. Jeszcze co do tuningu, to i owszem, można go łatwo i dobrze przerobić, ale to są kwoty rzędu 2k pln, aczkolwiek moc będzie znacznie odczuwalna. I nie wolno wierzyć, że przy założeniu sportowego wydechu prędkość wzrośnie o 20 km/h (przy serii)-miałem i moooże jechałem 80 . Jak jakieś konkretne pytania to chętnie odpowiem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-02-2014 23:33:53 przez lincoln_88.)
|
|
17-02-2014 23:26:49 |
|
|
skalpel155
SzpachelMen
Liczba postów: 300
Imię: Mateusz
Skąd: Gołdap
Pojazd: Inny
|
RE: AM6 opinie
(17-02-2014 23:12:31)damix98 napisał(a): Mam teraz Yamahe z silnikiem AM6 i miałem do tej pory doczynienia z tym silnikiem.
Spalanie jest różne, bo np. moja Yamaha paliła 7l/100km, a kolegi Aprilia RS coś koło 4l/100km.
Najczęstrze usterki to chyba raczej ze skrzynią, bo biegi czasem wypadają i nieraz ciężko znaleźć luz.
W takie trasy 20km to można jeździć, ale na dłuższe to raczej nie, bo się strasznie grzeje.
wiem, nie mam tego to zaraz poleci hejt, ale co Ty za przeproszeniem pindolisz? nie nadaje sie w dalsze trasy bo sie grzeje? Błagam, moze jak robisz ta trase w terenie to tak.. Braciak ciagnal mnie na lince 30km jak mi chart padl. Pod koniec trasy (kolo 4km na zwirowce musial go cisnac na dwojce i wysokich obrotach, bo przy 70 i wolnych obrotach byl za slaby obieg cieczy i wskazowka od temp. Troche wskoczyla poza norme, a jak wlasnie dal na wyzsze to sie unormowalo.. Przypadekn nie sondze..
Próbowałeś wysłać do mnie wiadomość? Pisz teraz. miałem pełną skrzynkę
|
|
17-02-2014 23:53:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|