Romet Chart 210 by MrF4k
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 00:28:24 przez BigSoft.)
|
|
08-02-2014 00:27:38 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
(08-02-2014 13:15:54)stqc napisał(a): Przemek stosowałeś to co pokazałeś że dając diodę lub opornik ?
Nie, bo diodę zabezpieczającą stosuje się w przypadku, gdy przekaźnik załączasz np tranzystorem. Takie przepięcie mogło by uszkodzić tranzystor. Dioda gasi szpilki napięciowe powstające w cewce przekaźnika w momencie jej włączania do obwodu (lub wyłączania).
(08-02-2014 10:35:37)MrF4k napisał(a): BigSoft wytłumaczysz mi jak to podpiąć ?
Nie ma problemu
Pomijasz rezystor (opornik) i diodę z rysunku. Chcąc przykładowo zasilić światło stop z przekaźnika robisz tak:
- do styku 30 doprowadzasz przewód, który docelowo ma zasilać żarówkę;
- do styku 87 doprowadzasz przewód dodatni, który połączony jest z żarówką;
- do styku 85 doprowadzasz przewód zasilający (+) cewkę przekaźnika (niskie natężenie prądu) z czujnika stop;
- styk 86 podciągasz do masy.
Gdy czujnik stop zewrze swoje styki, to poda zasilanie (+) na styk 85 i przekaźnik przełączy się jednocześnie zwierając styki 30 i 87.
Czyli tak:
- styk 30 to "wejście" głównego zasilania na odbiornik;
- styk 87 to "wyjście" na odbiornik;
- styk 85 to zasilanie (+) cewki przekaźnika;
- styk 86 to "masa" przekaźnika;
- styk 87A - to również "wyjście".
Po co są dwa styki wyjściowe? Proste. Gdy nie zasilasz cewki przekaźnika, to styk 30 jest zwarty ze stykiem 87A. Gdy podasz prąd na cewkę przekaźnika, jego zestyki przełączą się i styk 30 będzie zwarty z 87 (a 87A z niczym).
Teraz np gdy będziesz chciał sobie zrobić przełączanie świateł mijania/drogowego na przekaźniku, to możesz to bardzo prosto zrobić. Do styku 30 doprowadzasz główne zasilanie na żarówkę. Do 87A podłączasz przewód dodatni światła mijania, a do 87 przewód dodatni światła drogowego. Gdy podasz zasilanie na cewkę przekaźnika (za pomocą przełącznika zmiany świateł), to właczy Ci się światło drogowe, a mijania wyłączy. Gdy to zasilanie cewki zniknie, włączy się mijania, a drogowe wyłączy.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 18:11:32 przez BigSoft.)
|
|
08-02-2014 18:09:54 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
MrF4k (02-09-2014)
|
Patryk82
Jak sie chce sie, to sie da sie.
Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
http://avensis.info/Avensis/przekaznik/przekaznik5.gif Fajnie, czysto narysowane. Od siebie dodam tyle, co mnie nauczyli, że są 3 typy przekaźników, załączające, odłączające i przełączające, przełączające to takie, o których mówił BigSoft, załączające, to takie, które napięcie przekazują tylko w momencie podania impulsu (87 i 87a są zmostkowane), odłączające podobnie, z tym, że odłączają napięcie w momencie impulsu. Możesz sobie je rozebrać to zobaczysz jak to wygląda w środku
Łan cyl, tu stroke
|
|
09-02-2014 23:14:16 |
|
|
Patryk82
Jak sie chce sie, to sie da sie.
Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210 by MrF4k
Łan cyl, tu stroke
|
|
14-02-2014 16:32:29 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości
|
|