Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 200] Ogar dusi się
|
Autor |
Wiadomość |
Boszu
Bo na gumie, latać umie!
Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar dusi się
Jak pojazd stał tyle lat, to zacząć należy od zaglądania do cylindra. Bo w takim przypadku zwykle pierścionki rdzewieją i tak samo powierzchnia cylindra (chyba że ktoś przewidział że tyle będzie stał i nalał tam oleju).
Tak że wykręć świecę, przyłóż do dziury szczelnie palec i jak kopniesz ręką nawet kopnikiem, to nie powinieneś utrzymać kompresji (powinna uciekać z pod palca) Jak nie, to zaglądnij do cylindra i wymień pierścienie.
Co do takiego Buuuu... To jak czytam to co piszesz, możliwe że zaworek iglicowy zaśniedział i blokuje się. Ale to tylko takie przypuszczenie...
I gaźnik masz GM12 czy Jikov?? Bo w końcu nie wiem.
Zapłon i te sprawy zawsze można sprawdzić i ustawić. Nic to nie boli, nic nie kosztuje i czasu też dużo nie zajmie. A przynajmniej wiesz że to jest już ok.
I jak widzę, jest to przypadek jeden z najgorszych w 200-tce. Czyli wszystko wygląda ok. ale jednak i tak nie jedzie! I w tym momencie najlepiej jest dobrze znać silnik, po słychać Jak pyrka, jak Buuuczy (tak jak to robi lekarz przy badaniu pacjenta) i wtedy wiadomo co jest nie tak.
Jak możesz, nagraj filmik... Tak żeby dźwięk był dobry. Wtedy prędzej mogę ci sprecyzować co może być nie tak...
Ale tak jak pisałem, sprawdź kompresję palcem, sprawdź zapłon i platyny bo to nie problem i pisz co jak wygląda.
A i jak masz GM12 to możesz podnieść dawkę na pływaku (jak masz dekielek gdzie nachodzi wężyk, od drugiej strony niż jest wężyk wyciąg ameliniową tulejeczkę i czymś okrągłym (nie ostrym!!) puknij. Tylko tak żebyś widział ile weszło do środka. I wbij z 0,2-0,4mm. (możesz ewentualnie do końca, bo Jikov u mnie np. tego wymagał jak miałem słabą kompresję bo nie mógł sobie zassać paliwa)
Co do regulacji śrubką od boku (dawka paliwa, nie powietrza jak tu ktoś napisał!) wykręć na 1,5 obrotu, 2 obroty i 2,5 obrotu. Za każdym razem sprawdzając jak chodzi itd. Dodam że 233 jest bardzo czuły, i będzie wymagał poprawek z obracaniem tej śrubki o 0,1 obrotu do uzyskania perfekcji.
A jeżeli masz Jikov to... Zmień na GM12-13
Albo męcz się z Jikovem... Zmieniając poziom na pływaku, uginając tą blaszkę pod dekielkiem.
China is POWER!!!
|
|
08-02-2014 18:51:03 |
|
1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post:1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post.
Matinek (02-09-2014)
|
Boszu
Bo na gumie, latać umie!
Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar dusi się
Powiem ci tak, ściągnij gumę z gaźnika i zobacz reakcję, załóż gumę na gaźnik, ale ściągnij ją z filtra i sprawdź reakcję. I napisz co się dzieje...
Wydech też można przeczyścić, ale to raczej nie wina wydechu, bo na całej puli obrotów był by słaby...
Tutaj wygląda mi na złą dawkę paliwowo powietrzna. I tutaj zaczynają się schodki. Najlepiej wywal tego Jikova i załóż normalny gaźnik. Chodź by GM12 lub 13.
Zaoszczędzisz wiele pracy i nerwów.
China is POWER!!!
|
|
10-02-2014 20:14:29 |
|
1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post:1 osoba postawiła piwo Boszu za ten post.
Matinek (02-10-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|