Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka AM6
Autor Wiadomość
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #16
RE: Motorynka AM6
Co do chłodnicy to ja bym próbował ją wsadzić na lagi bo według mnie tylko tam jest jedyne dobre miejsce

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
10-02-2014 01:39:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
adrian00102 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 380
Imię: Adrian
Skąd: Siedlce
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Motorynka AM6
Nie na lagach to trochę głupio będzie wyglądało, a co do koloru to najlepiej taki sam na całej motorynce bo jak czarna rama i biały bak z błotnikami to trochę jak wieś.

Moje maszyny.
______________
Romet Komar
Jawa typ 555 czeka na silnik.
Simson Sr2 kiedyś zrobię :F

_____________
Były kiedyś :
Romet 205
Romet Polo
Romet 50 T1
Romet Ogar 200
Romet Orion
Romet BMX
10-02-2014 01:57:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #18
RE: Motorynka AM6
Ja na twoim miejscu kupiłbym spadloną 205..
Lepiej ci się będzie dłubać przy nim niż przy motorynce, ba a nawet licznik będzie ze ślimacznicy Smile
10-02-2014 02:10:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #19
RE: Motorynka AM6
Czy ja wiem. 205-tek jest jeszcze mniej niż motorynek. Mam obecnie 205 z papierami, ale robię ją pod oryginał. Licznik w motorynce u mnie na pewno by nie był w lampie tylko raczej zrobił bym jakąś półkę z kontrolkami od wody itp. Mówicie, że AM6 dużo pali, ale czy to ma coś do rzeczy? Wiem, że pali dużo, bo przy mojej jeździe, mój cross 6 litrów bez problemu weźmie, ale znam ten silnik bdb i wiem czego mogę się po nim spodziewać. Patrzyłem inne silniki i rzeczywiście są mniejsze, ale w dzisiejszych czasach nie widuję silnika bez chłodnicy praktycznie. Stara 80-tka ma jednak droższe nowe części, a po za tym sądzę, że miała by zupełnie inny moment obrotowy i gorzej się zbierała niż AM6. A kolor to na pewno rama czarna, a reszta w innym. Miałem ogara 200, który był czarno-pomarańczowy i czy ja wiem, że to fajnie wyglądało... Czarno-zielony i naklejki monster? Też mi to nie pasuje. Czarny z różowym wygląda fajnie, no ale bez przesady...
10-02-2014 08:32:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #20
RE: Motorynka AM6
(10-02-2014 01:39:23)bartoszek5k napisał(a):  Co do chłodnicy to ja bym próbował ją wsadzić na lagi bo według mnie tylko tam jest jedyne dobre miejsce

Nie może być na lagach, bo chłodnica musi być nieruchoma.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
10-02-2014 08:39:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafalb59 Offline
Motoryniarz :D
*


Liczba postów: 33
Imię: Rafał
Skąd: Łazy
Pojazd: Romet Pony
Post: #21
RE: Motorynka AM6
Wężyki się pourywają przy skęcaniu Big Grin

GG:48342489
10-02-2014 10:29:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Conqeror Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Motorynka AM6
Jak miałem 80tke jeszcze na żeliwnym cylu to zjadała rs 50 już na 2 biegu. A montując cylek Airsala do silnika 50cm3 też jest ta tendencja. Części nie są wcale drogie i tam nic się nie psuje.

Moim zdaniem spalanie jest istotne i na to zwraca się uwage przy każdym kupnie pojazdu. No chyba że komuś się w kieszeni przelewa
Spalanie żeliwna 80tka 3,5l/100km na cylu MXS 3,8l w trasie . Zaś nigdy nie przekraczała wartości 4l. Airsal podobnie ale przy mocniejszym katowaniu pociągnoł 4,5.

Silnik powietrzak ma podobna budowe do rometowskiego i przy usunięciu napisów yamaha nikt by się nie zorientował na przeglądzie.

Ale jak jesteś już nastawiony na am6 to ci nie przetlumacze :> Ale polecam Smile

Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp

Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2014 11:18:33 przez Conqeror.)
10-02-2014 11:09:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #23
RE: Motorynka AM6
Ja jestem w ogóle przeciwny tuningowi AM6. Kiedyś byłem mocno napalony, ale po pewnym incydencie u kolegi w silniku i po tym, że seryjnym go objeżdżałem praktycznie (z tym, że on miał większego maxa) to mi przeszło. Spalanie to nie wiem. AM6 może pali i więcej, ale ja mówię na swoim przykładzie, gdzie mam crossa, którym jeżdżę w terenie, bo początkowo (do 60 km/h, nie szybciej) i praktycznie w trasie wychodziło mi 4l/100. I też napisałeś, że miałeś 80-tke, która zjadała RS 50. Ja powiem tak: Nie wierze w wymianę samego cylindra, po której ma niby przybyć 10 koni, a nic nie zmieniłem. Pojemność jest ta sama itd. Kolega ma RS-ke to go objadę na starcie, a potem on już ma mnie, bo ma inne przełożenie. Inny kolega na SM też ma jakąś Apke, ale pomimo tego, że ma tam wsadzone super 80 itd, to gaźnik ma 17.5mm (a seria ma 16) i nadal ten motocykl nie jedzie. Ja jestem nastawiony na AM6, bo jak pisałem, wiem czego się spodziewać, wiem, że mam na okolicy części no i właściwie ten silnik jest produkowany do dziś, czyli mogę się sugerować tym, że skoro jest nadal robiony, musi być naprawdę dobry. I też co do spalania: ja mam swój przelicznik: leję do pełna, jadę gdzieś i patrze, do której jeździłem. No szczerze spalanie mnie akurat nie interesuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2014 17:36:08 przez lincoln_88.)
10-02-2014 17:35:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Conqeror Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Motorynka AM6
Samo wstawienie cylindra może nic nie dać bez odpwiedniego osprzętu i regualcji.
Więc skoro ma cylinder 80cm3 i gaźnik 17,5 to i tak jest to wielki huk bo tu powinien byc gaźnik minimum 21mm. Dodajmy że to nie jest zwykly cylinder tylko 5 płuk. Zapewne wydechu też nie zmienił więc mógł zyskać co najwyżej moment obrotowy, ale prędkość - obroty się nie zmienią.

To tak jak ja w 019 70cm3 dałem gaźnik gm12f a potem przeskakiwałem na 16 i 19mm. Róznica była za każdym razem odczuwalna w przyśpieszeniu i delikatnie w prędkości.

Zresztą ci pokarze jak ta 80tka chodziła :

http://www.youtube.com/watch?v=ku0Gj9wgaYc

Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp

Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2014 19:42:08 przez Conqeror.)
10-02-2014 19:39:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Conqeror za ten post.
Macklemor Niedostępny
Praktykant
*


Liczba postów: 488
Imię: ..........
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Motorynka AM6
Po przeczytaniu całego tematu jestem pewien że projekt nie wypali. W motorynce obowiązuje jedna ważna zasada czyli ograniczone zaufanie. Małe koła i krótki rozstaw osi sprawiają że nawet z oryginalnym silnikiem jest nieprzewidywalna przy większej prędkości więc co tu mówić o AM6.
10-02-2014 19:54:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #26
RE: Motorynka AM6
Hmm. No fakt faktem, że trzeba mieć ograniczone zaufanie, ale teoretycznie jadąc prosto nieważne na czym no nie da się wywalić. No nie wiem jak by się zachowywała na zakrętach. Szczerze, może i już bym odpuścił, ale co mnie motywuje, to to, że zakładają nawet silniki od MZ 250 i się nie boją jeździć po 80-100 km/h A co do tego Twojego silnika: ile kosztuje, ile ma biegów, jak z częściami i jego awaryjnością?

Kurde. Mam ogara i motorynke w garażu i poszedłem tak popatrzyłem. No motorynka wygląda tak śmiesznie i zabawnie, jednak teraz tak pomyślałem: nawet jadąc 80 po drodze wystarczy mały ruch i albo koło mi zacznie latać, albo się najprościej wy*ebie. Kolega też mi pokazał, że motorynka ma mniejsze koła, więc wykonuje znacznie więcej obrotów koło, a ja też nie chcę co 500 km wymieniać łożysk. Jak ktoś pisał po przeliczeniu wywnioskowałem, że motorynka praktycznie trzyma przód z tyłem za pomocą wzmocnienia na którym jest zbiornik i jak bym obciążył bardziej środek i nawet zrobił od spodu konstrukcję, to po dupie by dostawała główka ramy. Chyba jednak swój projekt przeniosę na ogara, a on by wtedy nie wyglądał tak głupio i można 2 osoby zabrać i też ogar sam w sobie ma wzmocnienie ramy po środku. Widzę w motorynce teraz więcej wad niż zalet.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2014 20:58:59 przez lincoln_88.)
10-02-2014 20:09:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #27
RE: Motorynka AM6
Teraz po jeszcze dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że chyba nie będzie motorynki AM6, bo może być, że będzie wywrotna, albo idealna albo jakaś a nie inna... No nie mam 1k odłożone, że nawet jak stracę nie będę płakał. Teraz chyba zacznę myśleć nad Ogarem AM6 z tym, że nie mam pojęcia czy lepiej brać ramę z 200 czy z 205. Padło na ogara, gdyż na YT widziałem już chyba 2 czy 3 takie i jak widać-jeżdżą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-02-2014 23:29:58 przez lincoln_88.)
10-02-2014 23:24:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Conqeror Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
Post: #28
RE: Motorynka AM6
Konstrukcja wertykalna tego silnika zmusza cie to zastosowania ramy ogara 205

Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp

Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
11-02-2014 00:21:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #29
RE: Motorynka AM6
AM6 w motorynce, to uważam raczej za popsucie i dobrej motorynki i zmarnowanie potencjału AM6 - szkoda kasy na takie coś. Chęci też się liczą, bo widzę, że podchodzisz do projektu dosyć hmmm... poważnie Wink Zamontowanie chłodnicy w tak małej ramie nie jest takie proste, bo nawet jak ją wydłużysz, to co z tego, przecież ją w ten sposób osłabiasz... Nie widzę sensu robienia z motorynki (za przeproszeniem) zapier****cza - motorynka nawet z samym 023 jest dosyć wywrotna...



11-02-2014 00:40:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
lincoln_88 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #30
RE: Motorynka AM6
Nie chce zrobić czegoś, na co się będę bał wsiąść, ale też nie chce czegoś, co mi objedzie chiński kibel z Tesco. Chcę unowocześnić Polską myśl techniczną :> Byłem w garażu i tak: popatrzyłem na ogara i popatrzyłem na motorynkę potem znowu na ogara i znowu na motorynkę i doszedłem do wniosku, że oba motocykle są zaje*iste i co bym nie zrobił i tak będę z tego dumny. Obecnie skończę Ogara 205, bo mi jakieś poprawki zostało zrobić (robiony na oryginał) i będzie szedł do sprzedania. Potem będę myślał na co padnie, ale jak padnie na motorynkę, będę miał na sprzedaż silniczek 019. Z ew. późniejszych prac założę oddzielny temat. Na razie dziękuję wszystkim za sugestie. Tu proszę pisać o ew wyglądzie późniejszego ogara/motorynki z silnikiem AM6, czy też tym silnikiem od Yamahy, o którym wspominał Conqeror. Jaki kolor, co zmienić, gdzie wzmocnić. Szczerze jak ktoś ma jakieś wyobrażenie (ja sądzę, że będę to robił na bieżąco) to nawet prowizoryczny rysunek z painta sie przyda.
11-02-2014 00:52:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 38
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 442
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19217
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 240
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 823
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 258

Reklama