Motorynka AM6
|
Autor |
Wiadomość |
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Motorynka AM6
Witam. Zapewne wielu z was uważa, że mnie popie*doliło, ale może i ma rację. Ostatnio zakupiłem motorynkę i jestem z niej niezmiernie szczęśliwy, ale, że ja jako syn mechanika mam mało wrażeń w życiu wpadłem na "genialny pomysł". Chciałbym włożyć silnik AM6 do motorynki, a co więcej, później ją zarejestrować (żeby przeszła przegląd itp). Silnik nie jest taki duży, a wręcz taki sam jak 023 z tym, że ma chłodnicę. Pomysł narodził się, gdy obejrzałem filmiki z motorynkami z silnikami od MZ 250 czy WSK 125. Teraz moje pytania odnośnie tego projektu:
- Czy przejdę przegląd?
- Czy motorynka nie rozleci się przy 100 km/h ?
- Co z oponami, bo defakto holowano mnie kiedyś (ja na motorynce) z prędkością 80 km/h, ale miałem pewne obawy.
- Ew jakie przełożenia założyć? Dla informacji w Rieju RR 50 (coross z AM6) mam 11/52, koła 18 i 21 i leci 80 km/h (przełożenie na moc).
- Czy da radę wyskalować i założyć licznik np. od WSK do 140 czy od czegoś innego do 100?
- Czy przy takim silniku dawać dyfuzor, czy zostawić seryjny tłumik?
- Co powzmacniać? ( ramę na pewno, z tym, że nie wiem dokładnie w jakich miejscach i brat mówi, żeby tylny wahacz, ale nie widzę potrzeby)
- Tylny hamulec zostawił bym bębnowy, ale na przód zastanawiam się nad tarczowym (nigdy przedni bębnowy mi nie działał w zwykłych ogarach, więc nie mam do nich zaufania, tym bardziej, że pojazd nie będzie jeździł 50 km/h).
Cena teoretycznie nie gra roli, bo wiem, że muszę się na jakies min 1000 zł nastawiać, bo silnik z osprzętem ~600zł + papier.
|
|
09-02-2014 23:08:44 |
|
|
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Motorynka AM6
Nie mam pomysłu jeszcze konkretnego. Nie wyjmę z crossa silnika, aby go tylko przypasować. Pomysł jest wstępny, bo nie wiem jeszcze co gdzie powsadzam. I sory za tamtego chłopa ze wsi (bo wiem, że nie każdy taki jest), ale mi tu chodzi o takiego typowego wiejskiego kata. Znam takiego. Kupił komara 67 chyba rok (ten jeden z pierwszych) biało niebieski, od dziadka przebieg coś koło 1-2k wszystkie dokumenty itd... On go katował bardziej niż ja crossa. w 3 osoby na nim, na koło, napisy od razu sport na zbiorniku, siedzenie pomalowane. Po 3 tygodniach chyba go zezłomował, albo sprzedał złomiarzowi. No ale odnośnie projektu. Jak ty to widzisz? Ja rzuciłem tylko wstępne hasło i np pomysł z chłodnicą z przodu był nawet nei przemyślany, bo z przyzwyczajenia je widzę z przodu, a zapomniałem, że np w autach do Off Roadu są z tyłu. Tu akurat by mogła być z tyłu, bo nie planuję specjalnych wizualnych tuningów.
|
|
09-02-2014 23:37:53 |
|
|
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Motorynka AM6
Hmm, no zgodzę się, że nie jest przystosowana stąd też moja obawa co do tego projektu, no ale też co do ramy. Ja mówię o wzmocnieniu, a nie osłabieniu. Zobacz, że jeśli tam gdzie jest zbiornik rozetnę, wspawam rurkę, jako wydłużenie (albo grubego pręta) i przyspawam na to jeszcze rurkę (nakładka na to) i tak zostawię górę, a na dole dam wsporniki jak np w Wu Es Ce dwuramówce to rama będzie znacznie sztywniejsza, bo właściwie tam gdzie jest zbiornik mocowany to jest jak by połowa rurki. No i co do prędkości. Ona może i by jechała nawet i 120, ale sam wiem, że to niebezpieczne. Tu już kwestia wyczucia motocykla. Aczkolwiek też ja nie będę nią latał ciągle na maxa. Moc zawsze w zapasie musi być. Jak ktoś jeździ np maluchem to jedzie 80 km/h, a nie katuje go 120 i ja też nastawiam się, że ma jechać 70, a jak trafię na długą prostą, albo jakis kibel będę objeżdżał, to żebym dodał gazu i mu odjechał, a nie cudował i robił jakies pozycje aerodynamiczne.
|
|
10-02-2014 00:05:42 |
|
|
lincoln_88
Uczeń
Liczba postów: 258
Imię: Michał
Skąd: Pilawa
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Motorynka AM6
Wyobrażenie tego mam jak to by wyglądało, ale problemem nie jest wygląd tylko to co piszą wyżej z tym, że jednak motorynka nie jest do takich prędkości przystosowana. No defakto 023 ważył może 5-7 kg, a am6 waży ponad 10 + chłodnica itd, więc by się sporo dociążyła. No nie mam pojęcia jak by to wyglądało. To co mnie w tym ciągnie to nie to, że będę wyprzedzał ciężarówki, bo teraz ITD ma hamownie i sprawdza co ile lata więc wychylając się motorowerem z pobocza jest już niebezpiecznie, ale jednak ciągnie mnie to, że nawet jak będzie jakiś kibel czy wielki aerox czy ch*j wie jak to sie pisze jechał to ja koło niego przemknę, a nie jak crossem będę się denerwował, że mnie kibel objechał. Ona by większy szpan robiła tym, że ma ten silnik, a nie jak wygląda czy jak się prowadzi. No na pewno by się pytali ile to jedzie, ale też mnie podpuścić nie jest łatwo :> A tak to jakieś sugestie? Jak ten hamulec tarczowy. Wyhamować motorynką z 50 jest problem, bo tył się blokuje, a przód robi jako spowalniacz, więc na przód by tarcze wypadało dać. No i też ew jak to by miało wyglądać? Zastanawiałem się żeby dać czarną ramę a biały błotnik i zbiornik i do tego jakąś naklejkę.
|
|
10-02-2014 00:29:10 |
|
|
Conqeror
Praktykant
Liczba postów: 354
Imię: Marcin
Skąd: Ozo
Pojazd: Inny
|
RE: Motorynka AM6
Oferuje:
- przeróbki cylindrów od 40 pln
- tulejowanie cylindrów
- inne usprawnienia, łącznie ze spawaniem alu, toczeniem, szlifem itp
Dobrze i solidnie, 7 lat doświadczenia
|
|
10-02-2014 01:21:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|