Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Chart] TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
|
Autor |
Wiadomość |
Kawka
W trakcie remontu Charcicy
Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
|
TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Witajcie
Po długiej przerwie bez pisania i jazdy postanowiłem pogrzebać w charciątku.
Po jeździe nie chciał ruszyć i tak go zostawiłem. (opis w innym temacie)
Ostatnio wyczyszczony został gaźnik, cylek, kolanko, wydech, kranik. Uszczelnione wszystko.
Zrobiłem nową mieszankę coś około 1:40 bo nie wiedziałem ile mam dokładnie w baku.
Iskra w świecy biało niebieska...
Nalałem trochę pod świecę, dokręciłem. Odpaliłem... Zagadał, dodałem gazu i pyrknął i znowu zgasł, potem nie dawał już rady ale gaźnik podregulowałem aby dłużej pyrkał. Może jednak skuszę się na filtr gąbkowy bo normalny muli przez te połączenia.
Świeca nie zalana, lekko czarny osad ale mało - coś spaliło więc nie jest tragicznie.
Postanowiłem odkręcić wreszcie pokrywę i po godzinie mocowania się ze śrubką od kopki zastałem taki widok (troche z brudu przeczyszczone)
Może dobrze nie widać ale jest tam tłusto, trochę brudu naleciało bo nie było uszczelki. Z cewek patyczkiem do uszu też nasączyło się śladowo jakimś olejem.
Niby na tym zagadał ale boje się, że pójdę kiedyś z dymem
Co z tym fantem zrobić?
Musze dokupić baterię do miernika aby zrobić pomiary. Warto to ratować? Czy wydatki się szykują?
Moja charcica jest na 12V
Oraz jeszcze jedno pytanie: Czy niedługo przyjdzie czas na wymianę zębatek od łańcucha?
Pozdrawiam
|
|
07-02-2014 22:37:28 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
(08-02-2014 19:22:21)fosa napisał(a): (08-02-2014 18:26:58)stqc napisał(a): (08-02-2014 14:01:33)fosa napisał(a): kolego jak to ma chodzic jak tu jest źle zapłon ustawiony, z daleka widze. przekręć go w lewo cewka zaplonowa ma byc u gory >
Szpecu to jest CHART! Ma klin w innym miejscu i ciężko to zrobić tak jak piszesz, widzę że 027 nigdy w dłoni nie miałeś, ani nie widziałeś jego Pozatym mocowania są w innym miejscu to ktoś zrobił to tak aby było dobrze i mógł magneto przykręcić bez klina tylko mocno wkręcić i nic więcej!
ty słyszysz sam siebie??? magneto bez klina??? i to chodziło??? nie bd wgl tego komentował. Chart odpali na kazdym ustawieniu ale na elektroniku a tu platynki sa . Widziałem charta i nawet palce maczałem i działało. Jak to ma chodzić jak zły kąt wyprzedzenia zapłonu jest ???
te! mechanik! klin jest po to, aby magneto przy zakladaniu weszlo na wlasciwe miejsce, a trzyma je w jednym miejscu stożek. Klin po, zakręceniu nakrętki na wale nie pełni już praktycznie żadnego zadania, to stożek jest do tego, aby rotor się nie przestawł.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 19:30:04 przez kw112.)
|
|
08-02-2014 19:27:11 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: TŁUSTO zapłon iskrownik + stan zębatek
Fosa z całym szacunkiem, ale chłopaki wyżej mają rację. Gdyby klin przenosił napęd z wału korbowego na magneto, to wtedy nie było by tam stożka, tylko prosta oś z grubym klinem. Mamy tam stożek, który pełni rolę nazwijmy to "przeniesienia napędu" z wału na koło magnesowe, a klin jest tylko elementem ustalającym położenie tego koła i blokuje możliwość ewentualnego przesunięcia się magneta na stożku w przypadku nagłej zmiany obrotów (magneto trochę waży, stawia więc znaczny opór).
Jeżeli bez klina nie chce chodzić, to znaczy, że stożek wału i magneta nie są ze sobą dobrze spasowane i jest to usterka, która wkrótce może doprowadzić do ścinania klina.
Wystarczy zerknąć na wał Charta od strony sprzęgła. Zębatka atakująca na wale korbowym jest osadzona na stożku, nie ma tam klina, bo jest niepotrzebny (nie ma sensu ustalać x pozycji tej zębatki jak w przypadku zapłonu), a całą moc z wału na zębatkę przenosi połączenie tych elementów za pomocą stożka.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2014 20:14:10 przez BigSoft.)
|
|
08-02-2014 20:11:43 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
stqc (02-08-2014)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości
|
|