Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 205] Problemy się zaczynają...
Autor Wiadomość
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Problemy się zaczynają...
Witam a więc zacznijmy od raz, romet ogar 205 czeski 3 biegowy ostatnimi czasy zaczyna łapać fochy. Na początku sprzęgło się spieprzyło i do dziś jeżdżę bez, grozi to czymś ?.

Ale chodzi o to że ostatnio nie odpala mi za dobrze. Odpalam go na pycha, często za pierwszym razem po napompowaniu paliwa odpala ale jak go przestaje ujeżdżać to nie ma opcji by odpalił za kilka chwil bez odpoczynku. Czasami bywa i tak że w ogóle nie chce odpalać a wtedy lipa oczywiście...

Podejrzewam dwie przyczyny :
1. Mieszanka paliwa do niczego za dużo płynu do paliwa chyba wlałem, a wcześniej w innych proporcjach odpalał lepiej i ba za każdym razem.
2. Coś nie tak z tym łącznikiem na świece, wiecie o którym myślę ?.
26-01-2014 18:01:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problemy się zaczynają...
Po pierwsze to nie ogar 205 tylko 200.
Ustaw odpowiednią przerwę na platynkach, wyprzedzenie zapłonu i przerwę na świecy(wszystko dotyczące ustawień znajdziesz tu na forum).
Następnie przeczysc kranik i gaznik.
Zmień świecę.
Co za płyn?wtf chyba chodzi ci o olej do mieszanki.
Możesz zmienić też kondensator(najlepiej umieścić go w schowku)
Jeżeli po tych czynnościach bd to samo, to bd myśleć dalej.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 18:10:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kamil97 za ten post.
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:10:25)kamil97 napisał(a):  Po pierwsze to nie ogar 205 tylko 200.
Ustaw odpowiednią przerwę na platynkach, wyprzedzenie zapłonu i przerwę na świecy(wszystko dotyczące ustawień znajdziesz tu na forum).
Następnie przeczysc kranik i gaznik.
Zmień świecę.
Co za płyn?wtf chyba chodzi ci o olej do mieszanki.
Możesz zmienić też kondensator(najlepiej umieścić go w schowku)
Jeżeli po tych czynnościach bd to samo, to bd myśleć dalej.

1.Zwracam honor to ogar 200
2. Jestem nowy na forum, pomożesz znaleźć bądź wysłać link ?.
3. Kranik przeczyszczony ale za gaźnik nie wiem jak się zabrać.
4. Świeca zmieniona w grudniu 2013.
5. Olej do mieszanki popieram.
6. Przykro mi lecz nie czaje.
26-01-2014 18:18:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problemy się zaczynają...
Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

Poradnik o ustawieniach zapłonu i o czyszczeniu gaznika znajdziesz w dziale FAQ.
Na jaką świecę została wymieniona?

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 18:32:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Problemy się zaczynają...
Oj nie powiem Ci dokładnie, taka za 25zł Wink
26-01-2014 18:38:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Problemy się zaczynają...
Na świecy jest nazwa.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 18:40:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Problemy się zaczynają...
Jeśli chodzi o sprzęgło, to zmiana biegów bez wysprzęglania prowadzi do szybkiego zużycia skrzyni biegów. Sprzęgło ma być sprawne i ustawione idealnie, chyba że masz nadmiar kasy i możesz sobie pozwolić na zakup nowej skrzyni biegów.

(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a):  Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
26-01-2014 18:41:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a):  
(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a):  Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
Ale nawet jeśli chłodzenie nawet jest bardzo dobre to i tak temperatura w silniku jest wieksza niż poza silnikiem.
Pewnie slyszales że ludzie umieszają kondesatory poza silnikiem. I to daje wiekszą żywotność dla samego kondesatora. Poza tym silnik lepiej pali. Sam tego doświadczyłem więc wiem.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2014 18:50:46 przez kamil97.)
26-01-2014 18:49:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:40:17)kamil97 napisał(a):  Na świecy jest nazwa.

Jutro dam Ci znać jeżeli to takie ważne Wink

(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a):  Jeśli chodzi o sprzęgło, to zmiana biegów bez wysprzęglania prowadzi do szybkiego zużycia skrzyni biegów. Sprzęgło ma być sprawne i ustawione idealnie, chyba że masz nadmiar kasy i możesz sobie pozwolić na zakup nowej skrzyni biegów.

W sumie masz rację, jutro to zrobię u mechanika ;P
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2014 19:02:07 przez Krashai.)
26-01-2014 19:00:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #10
RE: Problemy się zaczynają...
Sprzęgło jest po to, żeby go używać! Ja nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której jeżdżę moim Rometem i przy zmianie biegów jest "chrrrr", a potem znowu "chrrrr" - sprzęgło musi być.
A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...



(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-01-2014 19:13:36 przez Damian4570.)
26-01-2014 19:13:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 19:13:09)Damian4570 napisał(a):  A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...

Skąd posiadles takiej informacjiloo
Silnik 223 to silnik jawki, ogara 200.
Tam jest zwykły platyniarz.
Oczywiście jest możliwość przeróbki.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 19:18:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 18:49:54)kamil97 napisał(a):  
(26-01-2014 18:41:29)krzysiu1505 napisał(a):  
(26-01-2014 18:32:07)kamil97 napisał(a):  Pod prawą pokrywą silnika znajduje się układ zaplonowy.

Znajduje się tam kondensator.
http://sklep.erbo.pl/photo/product_info/...608b7a.jpg

Często on jest winny w pracy silnika. Należy go wymienić. Najlepiej umieścić go w schowku by się nie grzał.

W schowku? Po co? skoro ludzie ze znacznie większą wiedzą od większości użytkowników tego forum osadzili kondensator przy aparacie zapłonowym w silniku, to znaczy że tak ma być. Jak się kondensator grzeje, to znaczy że silnik ma kiepskie chłodzenie(mogące wynikać nawet z zabrudzenia żeberek cylindra czy głowicy), i ten problem należy zlikwidować
Ale nawet jeśli chłodzenie nawet jest bardzo dobre to i tak temperatura w silniku jest wieksza niż poza silnikiem.
Pewnie slyszales że ludzie umieszają kondesatory poza silnikiem. I to daje wiekszą żywotność dla samego kondesatora. Poza tym silnik lepiej pali. Sam tego doświadczyłem więc wiem.

Może i lepiej, ale ja nie miałem żadnych problemów z odpalaniem powodowanych przez kondensator(a jest od jeden i ten sam od nowości mojego rometa), jeśli jakieś miałem(a miałem sporo) to z winy gaźnika
(26-01-2014 19:13:09)Damian4570 napisał(a):  Sprzęgło jest po to, żeby go używać! Ja nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której jeżdżę moim Rometem i przy zmianie biegów jest "chrrrr", a potem znowu "chrrrr" - sprzęgło musi być.
A czy silnik 223 czasem nie ma zapłonu elektronicznego? Z tego co słyszałem, to platynek się w nim nie ustawia...

223 ma najzwyklejszy aparat zapłonowy z przerywaczem mechanicznym. Platynki są, i ich ustawienie ma jak powszechnie wiadomo kluczowe znaczenie dla pracy silnika.
26-01-2014 19:18:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krashai Offline
Nowy
*


Liczba postów: 6
Imię: Kamil
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Problemy się zaczynają...
Muszę o tym poczytać panowie. Boję się troche o romana, a wymiana cylindra na 60cc to dobry pomysł Wink ?
26-01-2014 19:28:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Problemy się zaczynają...
To nie jest 60ccm tylko 55ccm w dodatku chińskie(słaba jakość wykonania) chodź niektórzy nie narzekają.
Jeżeli bd prawidłowo dotarty to nic się dziać nie powinno.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
26-01-2014 19:33:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Problemy się zaczynają...
(26-01-2014 19:28:49)Krashai napisał(a):  Muszę o tym poczytać panowie. Boję się troche o romana, a wymiana cylindra na 60cc to dobry pomysł Wink ?

Mocy to nie doda(większa pojemność powinna dodać mocy, ale przy tak małych różnicach cięższy tłok sprawia, że moc pozostaje taka sama), a jakość nie najlepsza. Jeśli już zmieniać cylinder to na czeski albo na almota.
26-01-2014 19:39:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wystrzałowa świeca ogar 2...
Ostatni post: tramwajarz
Dzisiaj 15:19:12
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 162
Romet Wigry - Spis numeró...
Ostatni post: trzmiel_2351
Dzisiaj 14:50:14
» Odpowiedzi: 59
» Wyświetleń: 102248
"Popularny" PAFARO - poło...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 13:15:19
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Powitać wszystkich forumo...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 10:01:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 32
Dźwignia sprzegła Romet K...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 23:15:02
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 186
co to jest ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 10:44:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 263
Romet kadet m780 1985
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:20:12
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 2899
Blok silnika 'dlugi' z oz...
Ostatni post: Dinozaur
14-02-2025 20:39:41
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 143
Ogar 205 1987
Ostatni post: usertm
14-02-2025 19:00:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 255
Wigry 1975 - Przywrócenie...
Ostatni post: usertm
14-02-2025 18:58:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 933
Romet Flaming [1972]
Ostatni post: wigryman
14-02-2025 00:25:42
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 390
Dezamet typ 750 Rydwan
Ostatni post: romek
14-02-2025 00:21:47
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 360
Powitamie
Ostatni post: tramwajarz
13-02-2025 21:52:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 271
Romet Orkan Naprawa
Ostatni post: Ignacy21
13-02-2025 16:21:45
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 380
[019] Łożyska igiełkowe n...
Ostatni post: Maka_91
13-02-2025 09:47:27
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 350

Reklama