Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
|
Autor |
Wiadomość |
lada97
Romet Fan :D
Liczba postów: 607
Imię: Marcin
Skąd: Pieniężno
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
"Nie mam RWD bokiem jezdzic nie musze,
wole miec przed naped ale taki ktory ma dusze!"
Wszystkie będą moje sunie, gdy założę turbo w Unie
Jestę poetą.
|
|
24-01-2014 21:32:34 |
|
|
Boszu
Bo na gumie, latać umie!
Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
Pomysł ciekawy, ale sponsora czy chętnego nie będzie łatwo znaleźć, tym bardziej że pewnie będzie to kosztować z 500-1000zł?! Tak jak mniej więcej sobie sam to podliczyłem... Wliczając oczywiście nowy Oryginalny wał, jakieś najmocniejsze łożyska które miały by to wytrzymać, wzmacnianie sprzęgła, lepszy łańcuszek sprzęgłowy, zmiana hamulców i przodu na tarczowy (chyba że ktoś kamikadze i na oryginałach chce mieć tyle mocy) itd.
W skrócie, trzeba znaleźć fana takiej motoryzacji który pracuje i ma hajsy na takie zabawy.
Bo jak robić taki projekt na słabych tanich częściach, to jak wlać zamiast normalnej benzyny do baku, to zalać po prostu Nitrometan w składzie 60-80%. I uzyskać moc 20 koni, i zatrzeć silnik po paru kilometrach...
|
|
24-01-2014 22:09:21 |
|
|
pypu140
Nowy
Liczba postów: 9
Imię: Patryk
Skąd: Tarnów
Pojazd: Inny
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
łożyska do simsona to koszt koło 80zł (fagi czy jakieś skfy jest ich 6 sztuk)
regeneracja wału i nowa korba powiedzmy ze 100zł
cylinder to koszty jeszcze do końca nie wiadome 300-500zł (zależy od tłoka membrany itp)
łańcuszek i sprzęgło to milionów nie kosztuje do tego jakiś gaźnik większy 21mm to podróbkę dellorto kupisz za 60zł wydech przy odrobinie chęci możesz wykonać sam więc średnio wyjdzie wszystko koło 500-700zł więc to taki majątek? ja w silnik do sima wsadziłem prawie 2,5k a jakoś nie mam bogatych starych 20lat życia za sobą i uczę się więc pracy nie mam a to, że projekt jest dla osoby zdecydowanej to chyba sama nazwa mówi za siebie
Mój Simson:
Cylek 83/5/2/2 membran 25/34mm by ja
tłok wossner 49mm
dellorto 24mm
skrzynia 5b długa
Kosz s70 i 14z
Sprzęgło z dociskiem 1.8mm
Spawak na 9500obr
http://bikepics.com/members/pypu140/
|
|
24-01-2014 22:16:52 |
|
1 osoba postawiła piwo pypu140 za ten post:1 osoba postawiła piwo pypu140 za ten post.
seba_1239 (01-25-2014)
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
Dobrze, kolega pypu podliczył sam cylinder z tłokiem. Do tego dochodzi moja robota oraz chęci zleceniodawcy. Korba moze być oryginalna jeśli ktoś się nie boi o nią, ewentualnie ja mogę dać korbę z innego moto, na którą daję gwarancję, wiec wał to około 150zł, można dać elektroniczny zapłon (od 80 do 150zł), dla bardzo zainteresowanych mogę wstawić skrzynię 4b, ale to już oddzielne koszta. Na swoją jawkę przeznaczę około 2k, więc tu pieniądze nie grają roli jeśli jest dobra zabawa. I licząc na papierze, to właśnie moja jawka bedzie oscylowała w granicach 18-20KM, ale tu już będzie całkiem inny projekt cylindra.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
24-01-2014 22:30:38 |
|
|
Boszu
Bo na gumie, latać umie!
Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
(24-01-2014 22:16:52)pypu140 napisał(a): łożyska do simsona to koszt koło 80zł (fagi czy jakieś skfy jest ich 6 sztuk)
regeneracja wału i nowa korba powiedzmy ze 100zł
cylinder to koszty jeszcze do końca nie wiadome 300-500zł (zależy od tłoka membrany itp)
łańcuszek i sprzęgło to milionów nie kosztuje do tego jakiś gaźnik większy 21mm to podróbkę dellorto kupisz za 60zł wydech przy odrobinie chęci możesz wykonać sam więc średnio wyjdzie wszystko koło 500-700zł więc to taki majątek? ja w silnik do sima wsadziłem prawie 2,5k a jakoś nie mam bogatych starych 20lat życia za sobą i uczę się więc pracy nie mam a to, że projekt jest dla osoby zdecydowanej to chyba sama nazwa mówi za siebie
Ale sprzęgło i łańcuszek pasuje z jakiejś lepszej kategorii. Bo nie wiem czy oryginał nie będzie się ślizgać, i czy podkładki pod sprężyny, czy mocniejsze sprężyny wystarczą. Czy nie trzeba będzie dorabiać dodatkowej tarczy, lub większego sprzęgła. Bo łańcuszek w sumie drogo może nie wyjść, bo wystarczył by jakiś mocniejszy. Raczej dobrał by bez problemu od innego modelu.
I wiesz, dla zleceniodawcy to nie jest zabawa, tylko jak gdyby kupno silnika o takiej i takiej mocy. Prędzej będzie wolał ktoś wsadzić po tych pieniądzach inny silnik. Chodź by AM6. Albo, będzie wolał sam zrobić takie modyfikacje. Chodź, nie wiem. Ja sam nigdy nie chciał bym oddać komuś silnik żeby mi zrobił takie mody. Wolał bym już nieudolnie nawet samemu próbować coś takiego zrobić.
No ale liczę, że uda wam się kogoś znaleźć, bo swoją drogą chciał bym zobaczyć jak taki silnik by sobie radził. Mimo, iż mnie bardziej kręcił by 2 cylindrowy silnik 223.
|
|
24-01-2014 23:19:29 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
Z silnikiem AM6 mam styczność od 3 lat - czy to g***o nie sądzę. Fajnie, że macie pomysły, jednak prawie 1000 zł, to duża kwota Za tyle to ja mam nowy cylek Polini 70 ccm i łożyska na wał do mojej Apy. Może się opłaca, jak ktoś ma nadmiar kasy, albo jest entuzjastą.
AM6 - to bdb silniki, bez porównania lepsze niż silnik os Simsona, czy wspomniany wcześniej 223 - tak, wiem, że taki Simek czy Jawka po sporym tuningu może wyprzedzić moto z AM6 - ale wystarczy tylko ściągnąć blokady z AM6 i Simek i Jawka zostają w tyle, bo wydech to tylko połowa sukcesu, weźcie pod uwagę, że w Simsonie czy Jawce, nie ma takiej elektroniki, więc nie ogranicza ona silników, jak w AM6 Kuzyna RS'ka leci 120 km/h na tym cylku co wspomniałem, a chciałbym zobaczyć Ogara, który też tyle leci - tak więc zrealizujcie ten projekt, bo sam jestem ciekawy, jak to będzie wyglądało, wrzućcie filmik na YT - i zyskacie chętnych na takie przeróbki
|
|
25-01-2014 01:16:00 |
|
|
seba_1239
Romet Ogar 205
Liczba postów: 149
Imię: Sebastian
Skąd: Kowale
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
Ciekaw jestem rozwoju tego prodżektu Jak Wam się uda wycisnąć ~15-20km to szacun W sumie z simków wyciągają po 30km więc myślę że te 15km z 223 jest realne.
(25-01-2014 01:16:00)Damian4570 napisał(a): Z silnikiem AM6 mam styczność od 3 lat - czy to g***o nie sądzę. Fajnie, że macie pomysły, jednak prawie 1000 zł, to duża kwota Za tyle to ja mam nowy cylek Polini 70 ccm i łożyska na wał do mojej Apy. Może się opłaca, jak ktoś ma nadmiar kasy, albo jest entuzjastą.
AM6 - to bdb silniki, bez porównania lepsze niż silnik os Simsona, czy wspomniany wcześniej 223 - tak, wiem, że taki Simek czy Jawka po sporym tuningu może wyprzedzić moto z AM6 - ale wystarczy tylko ściągnąć blokady z AM6 i Simek i Jawka zostają w tyle, bo wydech to tylko połowa sukcesu, weźcie pod uwagę, że w Simsonie czy Jawce, nie ma takiej elektroniki, więc nie ogranicza ona silników, jak w AM6 Kuzyna RS'ka leci 120 km/h na tym cylku co wspomniałem, a chciałbym zobaczyć Ogara, który też tyle leci - tak więc zrealizujcie ten projekt, bo sam jestem ciekawy, jak to będzie wyglądało, wrzućcie filmik na YT - i zyskacie chętnych na takie przeróbki
Proszę Cię
Jakiej elektroniki?? Sam mam zapłon z AM6 w simku i jakiś cudów nie ma jeśli chodzi o tą "elektonikę"
Romet Ogar 205 1991 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=5184
Simson S51 Enduro 1990 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=19561
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2014 01:22:10 przez seba_1239.)
|
|
25-01-2014 01:18:09 |
|
|
plusminus
Technik
Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
(25-01-2014 01:16:00)Damian4570 napisał(a): Z silnikiem AM6 mam styczność od 3 lat - czy to g***o nie sądzę. Fajnie, że macie pomysły, jednak prawie 1000 zł, to duża kwota Za tyle to ja mam nowy cylek Polini 70 ccm i łożyska na wał do mojej Apy. Może się opłaca, jak ktoś ma nadmiar kasy, albo jest entuzjastą.
AM6 - to bdb silniki, bez porównania lepsze niż silnik os Simsona, czy wspomniany wcześniej 223 - tak, wiem, że taki Simek czy Jawka po sporym tuningu może wyprzedzić moto z AM6 - ale wystarczy tylko ściągnąć blokady z AM6 i Simek i Jawka zostają w tyle, bo wydech to tylko połowa sukcesu, weźcie pod uwagę, że w Simsonie czy Jawce, nie ma takiej elektroniki, więc nie ogranicza ona silników, jak w AM6 Kuzyna RS'ka leci 120 km/h na tym cylku co wspomniałem, a chciałbym zobaczyć Ogara, który też tyle leci - tak więc zrealizujcie ten projekt, bo sam jestem ciekawy, jak to będzie wyglądało, wrzućcie filmik na YT - i zyskacie chętnych na takie przeróbki
Mówimy tutaj o dwóch różnych konstrukcjach. Silniku z lat 50-tych, 60-tych oraz końcówki 90-tych. Wyprodukowane zostały one w całkiem innych warunkach, z różnym nakładem finansowym i z różnym doświadczeniem. Są to rózne swiaty. Tuning silników z epoki jest czymś odmiennym i nie dla każdego pojetym. Jeden woli kupić za 5 tysięcy aprilie z am6, drugi woli dać 2 tys za tuning simsona i każdy będzie się nim cieszył. Podatnosć takich silników na tuning jest odmienna. Przy am6 jest to p&p, przy simsonie już trzeba sie znać na rzeczy aby taki przerobić. O silniku 223 nie wspomina, bo to w ogóle kosmos. Ogólnie am6 nie jest zbyt trudny,z aawansowany technicznie, naładowany elektroniką, ale jako podstawowy silnik do motoroweru wystarcza. Tego się trzymam i to mi wystarcza. Tuning 223 nie jest jeszcze znany wielu osobom, wiec nie każdy do tego podchodzi tak samo.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
25-01-2014 01:30:22 |
|
1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post:1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
seba_1239 (01-25-2014)
|
seba_1239
Romet Ogar 205
Liczba postów: 149
Imię: Sebastian
Skąd: Kowale
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Cylinder 83ccm na membranie do 223 (jawa 50 ogar 200)
(25-01-2014 01:30:22)plusminus napisał(a): (25-01-2014 01:16:00)Damian4570 napisał(a): Z silnikiem AM6 mam styczność od 3 lat - czy to g***o nie sądzę. Fajnie, że macie pomysły, jednak prawie 1000 zł, to duża kwota Za tyle to ja mam nowy cylek Polini 70 ccm i łożyska na wał do mojej Apy. Może się opłaca, jak ktoś ma nadmiar kasy, albo jest entuzjastą.
AM6 - to bdb silniki, bez porównania lepsze niż silnik os Simsona, czy wspomniany wcześniej 223 - tak, wiem, że taki Simek czy Jawka po sporym tuningu może wyprzedzić moto z AM6 - ale wystarczy tylko ściągnąć blokady z AM6 i Simek i Jawka zostają w tyle, bo wydech to tylko połowa sukcesu, weźcie pod uwagę, że w Simsonie czy Jawce, nie ma takiej elektroniki, więc nie ogranicza ona silników, jak w AM6 Kuzyna RS'ka leci 120 km/h na tym cylku co wspomniałem, a chciałbym zobaczyć Ogara, który też tyle leci - tak więc zrealizujcie ten projekt, bo sam jestem ciekawy, jak to będzie wyglądało, wrzućcie filmik na YT - i zyskacie chętnych na takie przeróbki
Mówimy tutaj o dwóch różnych konstrukcjach. Silniku z lat 50-tych, 60-tych oraz końcówki 90-tych. Wyprodukowane zostały one w całkiem innych warunkach, z różnym nakładem finansowym i z różnym doświadczeniem. Są to rózne swiaty. Tuning silników z epoki jest czymś odmiennym i nie dla każdego pojetym. Jeden woli kupić za 5 tysięcy aprilie z am6, drugi woli dać 2 tys za tuning simsona i każdy będzie się nim cieszył. Podatnosć takich silników na tuning jest odmienna. Przy am6 jest to p&p, przy simsonie już trzeba sie znać na rzeczy aby taki przerobić. O silniku 223 nie wspomina, bo to w ogóle kosmos. Ogólnie am6 nie jest zbyt trudny,z aawansowany technicznie, naładowany elektroniką, ale jako podstawowy silnik do motoroweru wystarcza. Tego się trzymam i to mi wystarcza. Tuning 223 nie jest jeszcze znany wielu osobom, wiec nie każdy do tego podchodzi tak samo.
Dobrze gada Polać mu!!!
Romet Ogar 205 1991 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=5184
Simson S51 Enduro 1990 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=19561
|
|
25-01-2014 01:50:16 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|