Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #196
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(13-01-2014 20:25:39)janusz94 napisał(a):  Tylko Marcinie nie zapominaj o tym że jak okienka wydechowe mają dużą szerokość i duży kąt otwarcia to gdzieś się te spaliny przez nie odbierane muszą zmieścić. Dlatego czasoprzekrój kanału wydechowego musi być równy albo wiekszy niż czasoprzekrój okien wydechowych. W innym przypadku silnik zostaje zadławiony... co też przekłada się na spadek wydajności silnika.

Znam wzory na optymalną pojemność wylotu z cylindra Wink Sama średnica to nie wszystko, przesadzona średnica i tak powoduje spadek ciśnienia rezonansowego.


Lagoon wytłumaczę Ci to najprościej jak się tylko da

- długi wąski kanał wylotowy z cylindra, to bardziej elastyczny silnik, moc maksymalna jest osiągana przy niższych obrotach ale też i jest niższa.

- krótki, szeroki kanał wylotowy z cylindra, mniej elastyczna jednostka, niżska partia obrotów bardziej kuleje, ale za to moc jest wyższa, niestety też jest osiągana przy nieco wyższych obrotach.

Nie można przesadzić w żadnym z kierunków, bo zawala to całą zależność ciśnień w cylindrze Wink Maksymalne odchylenie na średnicach to jest wyrażane stosunkiem procentowym i z tego co pamiętam wynosi około 15%. Do tego wszystkiego, dochodzi jeszcze współpraca z wydechem, (co ładnie opisał Bell w dziale poświęconym wydechom) choć to ten ma największy wpływ na przebieg krzywej.
Ogólnie pojemność kanału zależna jest od powierzchni wydechu jak i również powierzchni płuków, a te są od siebie zakeżne z pewnymi odchyleniami względem ciśnienia BMEP - czyli tak zwanej kompresji wstępnej skrzyni korbowej.


Plusminusm, opracowanie Holendrów było dobre w latach w których powstało, a same wydechy powstające tą metodą mają bardzo długie i łagodne stożki co nie sprzyja wyciskaniu siódmych potów z silnika. Jest to jednak dobry materiał na początki z liczeniem samodzielnym wydechów Wink

Resztę kmińcie sami Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014 03:40:28 przez marcin194.)
14-01-2014 03:29:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #197
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Marcin, akurat bardziej miałem na mysli brak zrozumienia angielskiego opracowania a nie samej zasady,napisalem to wyzej, ale ok, przynajmniej mam potwierdzenie co do tej teorii ;-)

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
14-01-2014 19:06:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #198
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
No macie napewno racje ale jest jedno ale Tongue
Jeśli silnik ma mieć bardzo wysoką moc to wylot musi też być duży a to po to żeby rozszerzanie się wydechu zaczynało się już na kanale wydechowym o około 1* i wtedy łączy sie to niejako z kolankiem którego kąt raczej nigdy nie jest mniejszy od 1* powoduje to wtedy wyższe doładowanie w rezonansie ale tak jak wcześniej napisaliście powoduje również spadek momentu, szczególnie w niskich obrotach.
A i takie małe wtrącenie co do kwestii silników 125cc. To że w 125cc kanały nie są wcale jakiejśc dużej średnicy to nic dziwnego bo wiekszość jednostek 125cc nie są jakoś bardzo wysilone. Trzebaby wziąć do takiego porównania jakąś jednostke o dużym stopniu wysilenia np: YZ125 która jest już dość poważnym sprzętem i silnik ma duży stopień wysilenia. Tam wylot napewno też będzie większy niż w innych silnikach o dużo mniejszej mocy.
Jak dla mnie oba tory są poprawne i powinny być stosowane w taki sposób aby osiągnąć pożądany przez użytkownika danego silnika efekt.

Podoba mi sie też to że można tutaj z kulturą porozmawiać i przeanalizować problemy a nie jak na innych forach odrazu jedzie jeden po drugim i nie można przedstawić nawet swojego zdaniaWink I oby tak dalej panowie Smile
14-01-2014 20:43:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #199
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Popieram Janusza. Każdy może powiedzieć to co myśli i każdy może się zgodzić z tym lub nie, najważniejsze aby była jakaś kultura bo pyskówki takie jak często czytam na innych forach do niczego nie prowadzą.
Mam pytanie czy macie koledzy jakieś namiary na firmę frezerską którą można by zapytać o wykonanie nowego wybieraka? Moje kontakty jakoś kończą się.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014 21:55:04 przez Simon.)
14-01-2014 21:19:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #200
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
I tak właśnie powinno być we wszystkich poważniejszych tematach żeby zebrać wiedze, doświadczenia i spostrzeżenia kilku/kilkunastu osób znających sie na rzeczy po to żeby dojść wspolnie do jakiś wniosków które pozwolą w przyszłości uniknąć jakiś niepotrzebnych błędów Wink
Co do frezowania to może być problem bo cos takiego chyba trzebaby im zaprojektować w 3d z dokładnymi wymiarami itp. bo wątpie żeby jakiś zakład w ''ludzkich pieniądzach'' podjał się zaprojektowania i wykonania jakiegoś elemętu z gwarancją że będzie to poprawnie działać.
14-01-2014 21:35:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #201
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Janusz daj spokój nie bądź takim idealistom. A jak ludzie robili takie rzeczy jak nie było programów do 3D. Sprawa jest prosta oryginalny wybierak idzie do firmy jako wzór a oczywiście projekt nowych rowków idzie jako szkic tak aby wszystko było jasne. Pytałem o to już kilka firm i to im wystarcza.
14-01-2014 22:30:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #202
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Janusz, tak jak pisałem porównywałem właśnie cylindry podobne mocą, od najmocniejszej wersji RS 125 czyli GS i Hondy CR 125(cross) i takie wnioski mi się nasunęły. YZ i CR to bardzo podobne pod względem strojenia cylindry.

Dobrze zauważyliście, też podzielam Wasze zdanie w kwestii możliwości wyrażenia swojego zdania. W końcu chyba każdy się uczy całe życie i warto dzielić się doświadczeniami Wink

Swoją drogą ciekawe, że na takim forum, gdzie ceni się raczej oryginały, nastąpił ostatnio taki napływ ludzi zajmujących się tuningiem dwusuwów.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
14-01-2014 22:49:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #203
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie cenimy tylko oryginałów. Każde przerobienie z głową jest dobre.
Po prostu na takim forum nie toleruje się wieśniaczenia/niszczenia sprzętów

Sam z ogromną niecierpliwością czekam na ukończenie projektu przez hohowskiego. A czytając ten temat można się sporo nauczyć i dowiedzieć.



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014 23:27:33 przez Simon.)
14-01-2014 22:58:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Simon za ten post.
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #204
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tak dla ciekawych, wszystkie moje modyfikacje robie na kolejnych egzemplażach silników ale ciągle trzymam jeden komplet nowych części pozwalający na przywrucenie całkowicie oryginalnego stanu zarówno silnika jak i całego pojazdu.
15-01-2014 10:11:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo hohowski za ten post.
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #205
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(14-01-2014 20:43:59)janusz94 napisał(a):  No macie napewno racje ale jest jedno ale Tongue
Jeśli silnik ma mieć bardzo wysoką moc to wylot musi też być duży a to po to żeby rozszerzanie się wydechu zaczynało się już na kanale wydechowym o około 1* i wtedy łączy sie to niejako z kolankiem którego kąt raczej nigdy nie jest mniejszy od 1* powoduje to wtedy wyższe doładowanie w rezonansie ale tak jak wcześniej napisaliście powoduje również spadek momentu, szczególnie w niskich obrotach.
A i takie małe wtrącenie co do kwestii silników 125cc. To że w 125cc kanały nie są wcale jakiejśc dużej średnicy to nic dziwnego bo wiekszość jednostek 125cc nie są jakoś bardzo wysilone. Trzebaby wziąć do takiego porównania jakąś jednostke o dużym stopniu wysilenia np: YZ125 która jest już dość poważnym sprzętem i silnik ma duży stopień wysilenia. Tam wylot napewno też będzie większy niż w innych silnikach o dużo mniejszej mocy.
Jak dla mnie oba tory są poprawne i powinny być stosowane w taki sposób aby osiągnąć pożądany przez użytkownika danego silnika efekt.

Podoba mi sie też to że można tutaj z kulturą porozmawiać i przeanalizować problemy a nie jak na innych forach odrazu jedzie jeden po drugim i nie można przedstawić nawet swojego zdaniaWink I oby tak dalej panowie Smile
Przecież wiesz, że ze mną można zawsze pogadać Tongue
Hohowski, jakieś postępy przy charcinie?
16-01-2014 19:55:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #206
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Panowie nie oczekujcie aby z dnia na dzień coś wielkiego stało się. Zębatki do skrzyni dorabia mi firma już któryś miesiąc miały być gotowe już może z 15 razy. Muszę być cierpliwy bo to robota robiona przez znajomych znajomego ale sam mam już ich troszkę dość. Glatego pytałem czy nie znacie jakiegoś warsztatu co to może mi zrobić. Co do karterów to młody może w najbliższ weekend coś ruszy ale on też nie zawsze ma czas na zabawę. Jak coś będę miał to podrzucę.
16-01-2014 20:19:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #207
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Witam fani chartów ponownie. Dziś znowu wydarzył się milowy krok w postępach z moim chartem, mianowicie odebrałem zębatki skrzyni 4b. Są one jeszcze do małych poprawek ale już widać koniec prac. Poniżej dwa zdjęcia:
http://w173.wrzuta.pl/obraz/12r4pUM1dYu/...krzynia_4b
http://w173.wrzuta.pl/obraz/8injXH07ncC/...krzynia_4b
Mam nadzieje, że zdjęcia są czytelne.
Udało się jeszcze jedno zdjęcie wkleić.
http://w173.wrzuta.pl/obraz/6qcGFXOD118/...krzynia_4b

I kolejne zdjęcie:
http://w173.wrzuta.pl/obraz/aGdBS9Q3I1s/...krzynia_4b
Zostało jeszcze tylko wykonać nowy wybierak i zmodernizować wodziki i powinno wszystko grać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2014 21:21:52 przez hohowski.)
18-02-2014 21:15:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #208
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nie wiedzę różnicy krejzi

Posty odbiegające od tematu, nie zawierające treści merytorycznej (+1 punktów)
/bs

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2014 22:31:36 przez BigSoft.)
18-02-2014 21:29:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Patryk82 Offline
Jak sie chce sie, to sie da sie.


Liczba postów: 246
Imię: Patryk
Skąd: Wieluń
Pojazd: Romet Chart
Post: #209
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Projekt skrzyni jest własnego pomysłu, czy ktoś Ci pomagał? Smile Robi wrażenie, ciekawe, jak będzie się sprawować Tongue

Łan cyl, tu stroke :F
18-02-2014 21:31:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #210
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
No to Jacek teraz pytanie, jaki koszt takiej zabawy jest i dużo z tym jest roboty hmm?

xyz
18-02-2014 21:32:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 01:19:29
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 623
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:40:49
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 90
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:31:46
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 629
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2305
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 206
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 192
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 319
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 415
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 141
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 425
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 554
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 94
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19296
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 125

Reklama