Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
marcin194
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(13-01-2014 20:25:39)janusz94 napisał(a): Tylko Marcinie nie zapominaj o tym że jak okienka wydechowe mają dużą szerokość i duży kąt otwarcia to gdzieś się te spaliny przez nie odbierane muszą zmieścić. Dlatego czasoprzekrój kanału wydechowego musi być równy albo wiekszy niż czasoprzekrój okien wydechowych. W innym przypadku silnik zostaje zadławiony... co też przekłada się na spadek wydajności silnika.
Znam wzory na optymalną pojemność wylotu z cylindra Sama średnica to nie wszystko, przesadzona średnica i tak powoduje spadek ciśnienia rezonansowego.
Lagoon wytłumaczę Ci to najprościej jak się tylko da
- długi wąski kanał wylotowy z cylindra, to bardziej elastyczny silnik, moc maksymalna jest osiągana przy niższych obrotach ale też i jest niższa.
- krótki, szeroki kanał wylotowy z cylindra, mniej elastyczna jednostka, niżska partia obrotów bardziej kuleje, ale za to moc jest wyższa, niestety też jest osiągana przy nieco wyższych obrotach.
Nie można przesadzić w żadnym z kierunków, bo zawala to całą zależność ciśnień w cylindrze Maksymalne odchylenie na średnicach to jest wyrażane stosunkiem procentowym i z tego co pamiętam wynosi około 15%. Do tego wszystkiego, dochodzi jeszcze współpraca z wydechem, (co ładnie opisał Bell w dziale poświęconym wydechom) choć to ten ma największy wpływ na przebieg krzywej.
Ogólnie pojemność kanału zależna jest od powierzchni wydechu jak i również powierzchni płuków, a te są od siebie zakeżne z pewnymi odchyleniami względem ciśnienia BMEP - czyli tak zwanej kompresji wstępnej skrzyni korbowej.
Plusminusm, opracowanie Holendrów było dobre w latach w których powstało, a same wydechy powstające tą metodą mają bardzo długie i łagodne stożki co nie sprzyja wyciskaniu siódmych potów z silnika. Jest to jednak dobry materiał na początki z liczeniem samodzielnym wydechów
Resztę kmińcie sami
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-01-2014 03:40:28 przez marcin194.)
|
|
14-01-2014 03:29:49 |
|
|
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
No macie napewno racje ale jest jedno ale
Jeśli silnik ma mieć bardzo wysoką moc to wylot musi też być duży a to po to żeby rozszerzanie się wydechu zaczynało się już na kanale wydechowym o około 1* i wtedy łączy sie to niejako z kolankiem którego kąt raczej nigdy nie jest mniejszy od 1* powoduje to wtedy wyższe doładowanie w rezonansie ale tak jak wcześniej napisaliście powoduje również spadek momentu, szczególnie w niskich obrotach.
A i takie małe wtrącenie co do kwestii silników 125cc. To że w 125cc kanały nie są wcale jakiejśc dużej średnicy to nic dziwnego bo wiekszość jednostek 125cc nie są jakoś bardzo wysilone. Trzebaby wziąć do takiego porównania jakąś jednostke o dużym stopniu wysilenia np: YZ125 która jest już dość poważnym sprzętem i silnik ma duży stopień wysilenia. Tam wylot napewno też będzie większy niż w innych silnikach o dużo mniejszej mocy.
Jak dla mnie oba tory są poprawne i powinny być stosowane w taki sposób aby osiągnąć pożądany przez użytkownika danego silnika efekt.
Podoba mi sie też to że można tutaj z kulturą porozmawiać i przeanalizować problemy a nie jak na innych forach odrazu jedzie jeden po drugim i nie można przedstawić nawet swojego zdania I oby tak dalej panowie
|
|
14-01-2014 20:43:59 |
|
|
Lagoon
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Janusz, tak jak pisałem porównywałem właśnie cylindry podobne mocą, od najmocniejszej wersji RS 125 czyli GS i Hondy CR 125(cross) i takie wnioski mi się nasunęły. YZ i CR to bardzo podobne pod względem strojenia cylindry.
Dobrze zauważyliście, też podzielam Wasze zdanie w kwestii możliwości wyrażenia swojego zdania. W końcu chyba każdy się uczy całe życie i warto dzielić się doświadczeniami
Swoją drogą ciekawe, że na takim forum, gdzie ceni się raczej oryginały, nastąpił ostatnio taki napływ ludzi zajmujących się tuningiem dwusuwów.
Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!
https://www.facebook.com/porting.studio/
|
|
14-01-2014 22:49:26 |
|
|
marcin194
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
|
16-01-2014 19:55:23 |
|
|
hohowski
Nowy
Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2014 21:21:52 przez hohowski.)
|
|
18-02-2014 21:15:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|