Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
|
Autor |
Wiadomość |
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,305
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
Ja osobiście do współczesnej produkcji nie mam zastrzeżeń, tzn: bodajże jeszcze w listopadzie kupowałem cały zestaw naprawczy silnika (cylinder, wał, łożyska na cały silnik, uszczelniacze, tłok, pierścienie, tuningowaną dyszę gaźnika) za 150 zł (wraz z przesyłką). Do tej pory nic się nie dzieje, oprócz tego że iskrownik ma kaprysy i sam się odkręca (tak wiem, należy nagwintować na nowo ) A tak, to spoko, jakość wykonania wału w bdb, łożyska też niezłe, sam cylinder (w zasadzie tuleja) też gładka i bez zastrzeżeń Cały zestaw otrzymuje ode mnie ocenę: celujący
Przebieg przybliżony? Tak +/- 100 km. Zestaw był kupowany na allegro u tego sprzedawcy (polecam!) : http://allegro.pl/listing/user/listing.p...id=3372798
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2014 23:48:00 przez nie_mientki.)
|
|
12-01-2014 01:15:04 |
|
|
simon1998
Technik
Liczba postów: 651
Imię: Szymon
Skąd: Garwolin
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
Ja kupiłem:
Kolanko wydechy-motonet-b.dobre wykonanie
obręcze-KM-motocykle-b.dobre wykonanie
wałek napędu licznika-również b,.dobre wykonanie
A i mam cylinder Almotu który kupił 2 właściciel a więc trochę przejeździł już
Kolejne marzenie... MZ ETZ 150 Muszę ją mieć.!
100 post 10.03.2013r 21:37
200 post 07.04.2013r 20:48
300 post 11.06.2013r 21:03
400 post 20.08.2013r 17:03
500 post 02.12.2013r 14:47
600 post 05.03.2014r 18:25
Jeśli pomogłem kliknij "POMÓGŁ". Pomagajmy sobie wzajemnie.
|
|
12-01-2014 02:24:39 |
|
|
MrF4k
Daaaawwccaa
Liczba postów: 5,136
Imię: Karol
Skąd: Kamienna Wola
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
Automat zmiany biegów 2b -dobre wykonanie , mozna brać
wał 2b -mi ukręcił sie od strony sprzęgła, u innych znów sie trzyma.
tryby skrzyni-nie polecam , bardzo delikatne, w momencie sie sypią
tarcze sprzęgłowe- wszystko ok
cylinder , głowica - miałem kilka zestawów , były dobre
tłoki- niektóre puchły
cewki, kondensatory-loteria, jak sie trafi
linki-przeważnie za długie , za krótkie ale w miare pasują.
Pisk opon słychać z dala ktoś na Charcie zapier**** !!!
Mam Rometa i dwa kaski więc wybiorę się na laski
(25-08-2011 00:10:48)soczek napisał(a): Rób na orginał. Tjunink to tylko młode oszołomy praktykują, a potem na stare lata i tak mądrzeją (wiem po sobie).
Działaj, pozdro !
|
|
12-01-2014 12:24:33 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Dobry pomysł, zły pomysł-ocena zamienników współczesnej produkcji
Części do Charta:
Wał korbowy - nowy z czarnymi przeciwwagami - polecam, ładnie wykonany i trwały. Jak na razie 12 tysięcy przejeździł i nie zanosi się, żeby nagle luzów dostał. Jak nowy. Polecam przed montażem dotoczyć i dobrze spasować tulejkę ze sworzniem. U mnie fabrycznie wciśnięta w wał miała zbyt duży luz.
Gumy podnóżków - kupiłem do Charta z kwadratowym otworem. Z dwa sezony wytrzymają przy codziennym użytkowaniu, jednak po jednym sezonie widać już znaczne zużycie (wyciera się).
Linki - dedykowane do Charta (z napisem Chart na pancerzu) w moim przypadku nigdy nie pasowały do klamek. Trzeba było lekko zeszlifować końcówki. Aktualizacja: Jeżeli chodzi o trwałość, to z kompletu gaz, sprzęgło - jedynie linkę sprzęgła wymieniłem na nową po jednym sezonie, bo już bardzo ciężko chodziła mimo regularnego smarowania. Po prostu wytarł się chyba pancerz w środku.
Cylinder Almot 50cm3 - jest ok. Można wycisnąć tuleję, ale może się to skończyć jej pęknięciem. Powierzchnia ożebrowania w cylindrze jak i samej tulei po wyciśnięciu - chropowata.
Cylinder z tłokiem, zestaw Almot 60cm3 (55cm3) - nie wiem jak sam cylinder, bo długo na nim nie jeździłem, nie wiem też jak ma wykonany rozrząd, nie pamiętam już. Za to zapamiętałem bardzo dobrze pancerny tłok, który waży tyle co dwa normalne z 50cm3 albo gorzej. Grube ścianki i lubi spuchnąć. Tłok zdecydowanie odradzam. Tuleję jak w przypadku 50cm3 też można wycisnąć.
Pierścienie/tłoki - dzwonią niemal od samego początku. Fakt, że sprężanie długo utrzymuje się na dobrym poziomie i silnik pracuje poprawnie (do pewnych obrotów), ale dzwonienie jest denerwujące, szczególnie jak władujesz 500zł w silnik, żeby wszystko było ok. Można jeździć, ale jak ktoś chce mieć wszystko w porządku i żadnych zbędnych odgłosów z silnika, i brak problemów z hamowaniem na wysokich obrotach - to polecam poszukać zestawu tłok-pierścienie z innego pojazdu. Np Honda.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-01-2014 15:35:31 przez BigSoft.)
|
|
12-01-2014 12:49:03 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|