Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak osiągnąć bezawaryjność?
Autor Wiadomość
xieciun Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Arek
Skąd: Wro
Pojazd: Inny
Post: #16
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
To jeszcze podsumowując powiem dokładniej jak mój plan wygląda

Kupić cokolwiek.
Wyremontować (stopień skomplikowania maszyny dowolny, bo mam w tym doświadczenie, budżet: wstępnie myślałem, że do 1000 mogę wydać na remont, ale jeżeli będzie trzeba too pomyślę dalej).
Doprowadzić maszynę do takiego stanu, żeby można było nią jeździć codziennie (przy dobrej pogodzie) do pracy (powiedzmy 10-15km w obie strony, oczywiście asfalt w mieście).
Jeżeli można jeździć bezobsługowo to chciałbym kolejny taki sprzęt skonstruować dla żony (dlatego bezawaryjność to podstawa).

Pytając o elektrykę miałem na myśli to, czy np układ zapłonowy nie wymaga regulacji co 100km. W Jawie 350 miałem z tym problemy aż do montażu modułu elektronicznego. To, czy na położenie nowej wiązki poświęcę godzinę, czy tydzień nie ma znaczenia. Ważne żeby wystarczyło to zrobić raz a pożądnie.
04-01-2014 15:40:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Z racji eksplatacji silnika 223 polecam ci motor z tym silnikiem czy to jawka czy ogar 200, Jeśli zrobisz raz a porzadnie to nie musisz dotykać silnika, chyba tylko po to żeby go wyczyśćić, Ja robiłem remont 1500 km temu, i od momentu ustawienia zapłonu na stole nie musiałem go dotykać, a odpala na ciepłym i na zimnym bez problemu, trasa 200 km na dzień nie stwarza problemu, no i moc przyzwoita, 019 jakoś troche gorsze ze względu na wytrzymałość
04-01-2014 17:23:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #18
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
223 jest dobry, ale w codziennej eksploatacji ma jedną zasadniczą wadę: gaźnik jikov. Gaźnik ten jest prymitywny, często niemożliwy do regulacji, skład mieszanki można zmieniać co najwyżej pochyleniem pojazdu(tak, ten gaźnik to potrafi), regulować można tylko iglicę i wolne obroty, na tym gaźniku silnik pali dużo(przy spokojnej jeździe, 45-55 w trasie pali 3l, pod warunkiem że jest w miarę szczelny), ciężko się przelewa i tak dalej w nieskończoność można. Więc najprościej po prostu ten gaźnik zmienić na gaźnik od polskich silników(GM12) lub simsonowski(BVF16N1-11), przy czym trzeba trochę i przy jednym i przy drugim w króćcu dłubać aby założyć. A jeśli chodzi o sprzęt dla żony, tu raczej ze starszych motorowerów najlepszy będzie Simson SR50CE(wersja z rozrusznikiem elektrycznym)
04-01-2014 17:48:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
MichalSR50 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,541
Imię: Michał
Skąd: Otwock
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #19
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Wszystko zależy, jaki kupisz egzemplarz. Mi udało się kupić Ogara 205 z silnikiem 023, który przejechał zaledwie 900 km i po wymianie wału cały rok mi przejeździł bezawaryjnie, czasami w ciężkich warunkach Smile Dla mnie ten silnik jest najprostszy, najtańszy i jakoś wolę go od 019 czy 223. Nie mówię, że Jawka jest zła - po prostu nie miałem z nią bliższej styczności Wink

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2014 17:59:14 przez MichalSR50.)
04-01-2014 17:58:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #20
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Wracając do 223, i Jikova, Każdy mówi że jest lipny, ale tam sie nie ma co zepsuć jedyny plus. Główną sprawą jest wysokość paliwa w komorze pływakowej, Jeśli to zrobisz porządnie, metodą naczyń połączonych, gaźnik uszczelnisz, to jest dobrze, Na trasie potrafi spalić te 3l. ale przy prędkości 60+. Ten po prostu silnik wymaga żeby zrobić go porządnie, raz wydasz i masz spokój, Polceam jedynie kondensator wyciągnąć gdzieś na zewnątrz, np. koło cewki butelkowej, bo w iskrowniku troche dostaje po tyłku gorączką i na ciepłym silniku odpalenie to problem.


Ale też trzeba wziaść pod uwagę, Cenę kupną poczciwej Jawki czy Rometa,a cenę Simsona
04-01-2014 18:18:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #21
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
(04-01-2014 18:18:38)kondzio310 napisał(a):  Wracając do 223, i Jikova, Każdy mówi że jest lipny, ale tam sie nie ma co zepsuć jedyny plus. Główną sprawą jest wysokość paliwa w komorze pływakowej, Jeśli to zrobisz porządnie, metodą naczyń połączonych, gaźnik uszczelnisz, to jest dobrze, Na trasie potrafi spalić te 3l. ale przy prędkości 60+.
Te 3l przy 60+ to chyba na gaźniku od rometa albo od simsona. 60+ to są już wysokie obroty, na których więcej pali. Mnie ciekawi też jedno: jakie spalanie dało by się wyciągnąć, gdyby gaźnik uszczelnić sylikonem. Może dało by się poniżej 3l/100km zejść...
04-01-2014 18:24:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #22
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
odpowiem Ci krzysiek jakie spalanie się stanie jak się uszczelni jikova silikonem, a no takie że nie będzie wcale palić bo jak to silikon zatka dysze lub coś i nie będzie wcale ciągnąć paliwa, głupotą jest uszczelniać gaźnik silikonem Tongue

xyz
04-01-2014 18:32:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo stqc za ten post.
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #23
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
No cóż, skoro innymi metodami się nie da Wink przy czym to był jednak raczej żart, nie zamierzam uszczelniać gaźnika sylikonem. Lepiej założyć normalny jakiś Big Grin
04-01-2014 18:55:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DominiX Offline
Zapalony mechanik :D
*


Liczba postów: 1,840
Imię: Dominik
Skąd: Kłodawa
Pojazd: Inny
Post: #24
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Ogara 200 zawsze możesz odblokować, ale będzie ci palił 2x tyle co chart, więc ja polecam kupić ci charta Big Grin

Jest:
Gb Street 09r.

Były:
Romet Komar 2351 Xr.
Romet Ogar 205 89r.
Kingway Łoś 08r.
Ogar 200 86r.
04-01-2014 19:20:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Spalanie obliczyłem tak że początek trasy pełen zbiornik, zrobiłem 211 km, i na stacji, wlałem znowu do pełna i weszło nieco ponad 6 l. , i non stop wskazówka po niżej 60 km/h nie schodziłą bo jechałem z kumplem on simsone, jemu wyszło nie całe 2.5 l/100km.

Jikov nie będzie chluptał paliwem, jak nie bedzie go za dużo w gaźniku, dla tego poziom paliwa jest ważny, bo jak jest zły to druga połowa spalania to rozlane paliwo :F. Ja mam na silikon ale sklejone 2 uszczelki, Jedna uszczelka, silikon,uszczelka, skręciłem lekko po 30 minutach dokręciłem i jest gitara. ale lekka werstwa :F tak że do komory pływakowej silikon nie ma prawa wlecieć.
04-01-2014 19:50:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo kondzio310 za ten post.
kuba 200 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Kuba
Skąd: Popowice 14
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #26
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Dałby mi ktoś schemat instalacji elektrycznej do rometa ogara 200 na pw.
Prosze.
08-01-2014 23:36:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Ja daję odpowiedź tylko na pytanie tytułowe... (nie chce mi się czytać i uczestniczyć w kolejnej kłótni co jest lepsze)

A odpowiedź na pytanie "Jak osiągnąć bezawaryjność" brzmi:
W ogóle nie jeździć. ^^

Bo nie ma motoroweru, który z czasem i kilometrami nie uległ by awarii! Można co najwyżej, zapobiec częstym awariom, i ograniczyć ich częstotliwość zakładając Dobre części, oraz poprawiając fabrykę, i stosując nowoczesne rozwiązania lub inne rozwiązania.
Dla przykładu, Ogar 200 - gaźnik padło. Co zrobić?? Założyć K60B, GM12-13.
Ogar 200 - ślizgające/ciągnące sprzęgło. Co zrobić?? Zalać nowoczesny olej, kupić tarcze korkowe z Epoki.
Ogar 205 - słaba choinka. Co zrobić?? Oddać do zakładu, gdzie zostanie porządnie za hartowana! Lub wybulić sporą sumkę i zrobić nową na zamówienie.

I w taki sposób, można uzyskać bardzo małą częstotliwość awarii, do której np. ja dążę. I już częstotliwość awarii w moim Koszmarze jest bardzo mała. W porównaniu do tego, co było po kupnie.
A i dodam, że Ogar 200 po zmianie gaźnika na GM12F spala mi 2,5l na podjazdy i poniżej 2,5l w trasie. Gdzie są redukcję do 2 i 1 biegu podczas podjazdu pod górki.
Na Nowym Jikov palił mi więcej, a na mocno zużytym w przypadku mojego kolegi, to spalanie nie wiem czy z 4l nie wychodziło. Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2014 18:12:37 przez Boszu.)
09-01-2014 18:09:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kuba 200 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Kuba
Skąd: Popowice 14
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #28
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
(04-01-2014 19:20:34)DominiX napisał(a):  Ogara 200 zawsze możesz odblokować, ale będzie ci palił 2x tyle co chart, więc ja polecam kupić ci charta Big Grin

Ale jak go odblokować napisałbyśmi???
09-01-2014 20:24:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
-Skrócić kolanko, tak żeby do tłumika wchodziło 3-4 cm
- Dysze w gaźnika dać 68,38
- Rozpiłowac króciec do kształtu wylotu gaźnika, jak jest zablokowany króciec jest taka małą okrągła dziurka a powinna mieć taki Trapez w sumie,

I to tyle, a co do spalania na odblokowany to nie prawda że 2 razy tyle co Chart, jak jest dobrze gaźnik wyregulowany i uszczelniony to te max 3,5 litra spali
09-01-2014 21:33:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #30
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Poszukaj sobie na forum bo na pewno było

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
09-01-2014 21:59:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 104
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 467
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 253
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 380
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 356
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 498
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19233
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 245
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 831
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 156
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 305

Reklama