Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #166
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Okej, w takim razie, cofam tekst o długiej trójeczce. Powodzenia i czekam na relację z budowy oraz testu wydechu. Chciałbym również abyście nagrali filmik porównujący Waszego spawaka i tego wyspawanego z moich obliczeń z perspektywy "tankcam" tak, aby było widać zegary Smile Nie mogę się doczekać pewnie równie bardzo jak i Wy Smile
07-01-2014 21:54:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #167
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
To porównanie będzie kiepskie ponieważ oba silniki będą miały różne cylindry. Nie ma co porównywać big evo 94 ccm do simsonowskiej 70 tki. Jak tylko dokończymy projekt obiecuję napisać obiektywna opinię odnośnie tłumika. Jeśli wyciągnie z tego cylindra taka moc jak oryginalny wydech polini to będzie to już super sukces.
Co do trójki, mamy drugi kosz od 70 -tki charta o mniejszym przełożeniu. Wtedy ten silnik ziemię wydziera z pod koła ale jest za wolny. Do jazdy w terenie super ale na drogę za wolny. Większość simsonów właśnie tak jest tuningowana, kosz od 70 tki i wyższe obroty i pełne podniecenie ale to mnie nie zadawala. Musi być moc aby na długich biegach też ciągnął.
07-01-2014 22:04:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #168
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(07-01-2014 22:04:26)hohowski napisał(a):  To porównanie będzie kiepskie ponieważ oba silniki będą miały różne cylindry. Nie ma co porównywać big evo 94 ccm do simsonowskiej 70 tki. Jak tylko dokończymy projekt obiecuję napisać obiektywna opinię odnośnie tłumika. Jeśli wyciągnie z tego cylindra taka moc jak oryginalny wydech polini to będzie to już super sukces.
Co do trójki, mamy drugi kosz od 70 -tki charta o mniejszym przełożeniu. Wtedy ten silnik ziemię wydziera z pod koła ale jest za wolny. Do jazdy w terenie super ale na drogę za wolny. Większość simsonów właśnie tak jest tuningowana, kosz od 70 tki i wyższe obroty i pełne podniecenie ale to mnie nie zadawala. Musi być moc aby na długich biegach też ciągnął.


Miałem na myśli porównanie wydechów przy tym samym cylindrze - bigevo, ale chyba takiej opcji nie ma ze względu na budowę obydwóch cylindówSmile
07-01-2014 22:11:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #169
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Dokładnie tak. Chyba, że twój wydech nie będzie zadawalający to wtedy zrobię kolejny policzony z programu ale to najczarniejszy scenariusz, który myślę, że nie będzie miał miejsca.
07-01-2014 23:05:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #170
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Co do czarnego scenariusza. Jestem pewien że się nie spełni. Dostałem właśnie info odnośnie kolejnego wydechu w kolejnym charcie z kątem 197*, tym razem w silniku charta Smile Wydech był swoistym eksperymentem i jeździ wyśmienicie.
08-01-2014 01:43:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #171
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tu jeszcze chciałem wam pokazać filmik zrobiony przez brata w ostatnich dniach. Praca charta na spawanym tłumiku:
http://www.youtube.com/watch?v=LpnnzR4eQ...e=youtu.be
08-01-2014 22:06:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skalpel155 Offline
SzpachelMen
*


Liczba postów: 300
Imię: Mateusz
Skąd: Gołdap
Pojazd: Inny
Post: #172
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tak mnie zastanawia, dla silnika w samochodzie, optymalna temperatura pracy to +/-90stopni. To jaka jest optymalna w motorkach tych słabszych, skoro już po chwili osiągnął 91 Gradusów? Big Grin (stopni)
08-01-2014 22:17:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Taśma Offline
Pro
*
Lady


Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
Post: #173
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Jest chłodzony powietrzem więc... Powietrze nie ma temperatury wrzenia. Z tego co się orientuję to około 120*C

Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
08-01-2014 22:23:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #174
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Termometr jest do 130 stopni, a silnik osiąga różne temperatury w zależności od obciążenia. Temperatura jest mierzona w tym przypadku pod świecą więc nie jest mała często dochodzi do 120 stopni i wbrew pozorom na postoju trzyma się bardzo wysoko.
08-01-2014 22:28:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #175
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Udało się! Przeczytałem temat od deski do deski.. Szacun w Twoją stronę autorze tematu za ogarniecie i zgranie tego wszystkiego. Masz pojęcie o tym co robisz i wiesz co jak policzyć. Jeśli chodzi o wykonanie, to również bardziej profesjonalna robota. Jeżeli liczysz już skrzynie biegów, to zdaj się na wzory (o ile tego nie robisz, tego niestety nigdzie nie udało mi się doczytać) przez co ułatwi Ci to bardzo planowanie czegoś. Kolejnym ukłonem w stronę projektowania skrzyni jak i jej przełożeń byłoby pojechanie na hamownie (co przy całym nakładzie projektu nie będzie za dużym wydatkiem). Wykres z niej będzie bardzo przydatny do policzenia wykresu trakcyjnego jak i ciągu na poszczególnych biegach. Uważam, ze strojenie w granicach 11.5k rpm przy 3 biegowej skrzyni jest delikatną przesadą. Taki silnik w teorii jest mało elastyczny a do tego przy zmianie biegu może wpadać w rezodziurę, przez co osłabi się jego moc. Cylinder swoją drogą, ale wydech wystroiłbym na 10-10.5k rpm i sprawdził jak zachowuje się wtedy silnik. Aby poprawić elastykę silnika na niskich obrotach można wyliczyć komorę rezonansową dolotu, tak aby były mniejsze spadki podciśnienia.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
08-01-2014 23:28:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #176
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Cytat:Tak mnie zastanawia, dla silnika w samochodzie, optymalna temperatura pracy to +/-90stopni. To jaka jest optymalna w motorkach tych słabszych, skoro już po chwili osiągnął 91 Gradusów?.
Dla dwusuwa chłodzonego powietrzem, optymalną temperaturą jest 100-110 stopni.
09-01-2014 14:10:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo marcin194 za ten post.
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #177
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(08-01-2014 23:28:10)plusminus napisał(a):  Udało się! Przeczytałem temat od deski do deski.. Szacun w Twoją stronę autorze tematu za ogarniecie i zgranie tego wszystkiego. Masz pojęcie o tym co robisz i wiesz co jak policzyć. Jeśli chodzi o wykonanie, to również bardziej profesjonalna robota. Jeżeli liczysz już skrzynie biegów, to zdaj się na wzory (o ile tego nie robisz, tego niestety nigdzie nie udało mi się doczytać) przez co ułatwi Ci to bardzo planowanie czegoś. Kolejnym ukłonem w stronę projektowania skrzyni jak i jej przełożeń byłoby pojechanie na hamownie (co przy całym nakładzie projektu nie będzie za dużym wydatkiem). Wykres z niej będzie bardzo przydatny do policzenia wykresu trakcyjnego jak i ciągu na poszczególnych biegach. Uważam, ze strojenie w granicach 11.5k rpm przy 3 biegowej skrzyni jest delikatną przesadą. Taki silnik w teorii jest mało elastyczny a do tego przy zmianie biegu może wpadać w rezodziurę, przez co osłabi się jego moc. Cylinder swoją drogą, ale wydech wystroiłbym na 10-10.5k rpm i sprawdził jak zachowuje się wtedy silnik. Aby poprawić elastykę silnika na niskich obrotach można wyliczyć komorę rezonansową dolotu, tak aby były mniejsze spadki podciśnienia.
Dzięki wielkie. Takie słowa dodają skrzydeł. Cieszy mnie też że raz na jakiś czas pojawia się ktoś nowy w tej konwersacji. Co do skrzyni biegów i jej liczenia to muszę przyznać się, że nie liczyłem jej z wzorów bo nie mam o nich pojęcia a druga sprawa to fakt, że staram się maksymalnie wykorzystać elementy z obecnej skrzyni aby minimalizować koszty. W takiej sytuacji do policzenia zostaje jedynie czwarty bieg. Pierwsze trzy biegi będą miały takie same przełożenia jak w oryginalnej skrzyni charta a czwarty bieg będzie biegiem szybszym od pozostałych trzech. Jeśli wystarczy mocy to wychodzi mi z prostych proporcji, że powinienem uzyskać coś koło 146 km/h. jeśli braknie mocy to zostaje włożenie kosza od 70 tki i zwolnienie skrzyni i skrócenie biegów, wtedy wychodzi mi, że uzyskam około 116 km/h. To wszystko wyliczyłem przy założeniu osiągnięcia 12 tyś obrotów na silniku. Jeśli teraz takie osiąga to na big evo musi też tak się wkręcać. Widziałem filmy, że na tym cylindrze silniki osiągają nawet 14 - 15 tyś. obrotów, ale tego już nie chcę bo mam obawy o wał (mam tuningowy korbowód od Derby wytrzymujący 18 tyś. ale nie będę tego sprawdzał). Oryginalne przełożenia w charcie różnią się przy zmianie z 1 biegu na 2 o 8 zębów z 2 na 3 o 6 zębów a ja dokładam 4 bieg który będzie szybszy o 4 zęby od trzeciego - nie wiem czy jasno to opisuję. Gdy to jeszcze nie dopasuje przełożeń to zostaje mi jeszcze zabawa z zębatką w silniku mam zrobioną specjalnie do tego celu zębatkę o 15 zębach.
Co do strojenia to faktem jest, że można spróbować stroić silnik niżej ale prawdziwe moce zaczynają się powyżej 12 tyś. a z tego co sprawdziłem silnik daje sobie radę na tej trzy biegowej skrzyni więc tak go stroję. Młodszy brat nie chce słyszeć o niskim strojeniu silnika. Przyznaję jednak rację, że chciałbym sprawdzić jak wyglądała by elastyka silnika strojonego na około 9 - 10 tyś. to mogłoby być ciekawe ale prędkości nie uzyskalibyśmy zbyt efektownej na takim strojeniu.
09-01-2014 20:35:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #178
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Mowa tutaj o koszu, gdzie przełożenie jest 17/63? Mam przełożenia skrzyni biegów, wykres z hamowni takiego cylindra jak posiadasz i mogę wyliczyć przybliżony wykres trakcyjny, aby zobrazować Tobie jak będzie zachowywał się silnik na poszczególnych biegach. Potrzebne mi tylko przełożenie tego 4 biegu, który chcesz dodać oraz przełożenie zdawcze (ilość zębów na zębatkach). W wolnej chwili bym coś skleił. Wink

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
10-01-2014 00:17:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #179
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Było by pieęknie gdyby coś takiego teoretycznie można było policzyć. Problemem będzie charakterystyka cylindra bo nie mam takiej a dodatkowo gdybym jakąś miał to też byłaby do niczego bo zależy ona od wydechu który mam policzony ale nie jest to seryjny wydech polini. Podsm ci tak na wszelki wypadek pozostałe przełożenia. Zębatki zdawcza ma 14 zębów a tylna 44, zdawczą mogę zmienić na 15 zębów ale nie zakładam takiej potrzeby. Kosz na początek chcę założyć 76/17 zębów - to dlawolniejszej wersji a dla szybszej chcę sprawdzić 63/17 zębów. Czwarty bieg będzie miał zębatki 35 zębów na wałku pośrednim i 28 na wałku zdawczym chyba nic nie pokręciłem. Pomyśl czy nie mam jakiegoś błędu póki zębatki się jeszcze robią.
10-01-2014 17:20:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #180
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(08-01-2014 01:43:12)marcin194 napisał(a):  Co do czarnego scenariusza. Jestem pewien że się nie spełni. Dostałem właśnie info odnośnie kolejnego wydechu w kolejnym charcie z kątem 197*, tym razem w silniku charta Smile Wydech był swoistym eksperymentem i jeździ wyśmienicie.

Kolego Marcin mam pytanie czy przypadkiem nie pomyliłeś się z liczeniem tego wydechu? Liczyłeś dla Janusza wydech do 80 tki i stinger wyszedł ci większy niż w obliczeniach do 94, w exhaustorcalculator zawsze wraz z wzrostem pojemności rośnie jego średnica. W tym programie stinger do 94 powinien mieć 21 mm a ty wyliczyłeś 19 czy wszystko jest OK?
10-01-2014 21:06:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 293

Reklama