Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jak osiągnąć bezawaryjność?
Autor Wiadomość
xieciun Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Arek
Skąd: Wro
Pojazd: Inny
Post: #1
Jak osiągnąć bezawaryjność?
Witam,
Szykuję się do zakupu czegoś w rodzaju Ogara 200 lub podobne. Założenia są proste:
- silnik o pojemności do 50cm (z możliwością prostej rozbudowy do 60-70)
- "duże koła" (czyli nie motorynka)

Start to zakup czegoś co jest (mniej więcej) na chodzie i ma w miarę prostą sytuację w papierach i remont.
Cel: pojazd który będzie możliwie niezawodny.

W związku z tym, że nie mam doświadczenia z takimi sprzętami proszę o kilka porad:
- czy któryś z tych sprzętów jest szczególnie wart polecenia / uniknania (ogar 200 / 205 / komar, biegi w stopce/ręce...)
- jakie są najczęstsze usterki przy codziennym użytkowaniu i czy są sprawdzone sposoby na ich eliminację (coś w stylu elektroniczny moduł zapłonowy, wymiana jakiegoś elementu na mniej zawodny zamiennik...)

Podsumowując bardziej niż na cenie zależy mi na tym, żeby dało się przejeździć sezon bez usterek (wiem że to może być trudne, ale myślę, że cel ten można osiągnąć)

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
03-01-2014 21:11:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Magister Niedostępny
Technik
*


Liczba postów: 572
Imię: Bartek
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Jaki masz budżet na ten cel? Ja bym ci polecił charta. A z tych co podałeś to najmniej awaryjny jest ogar 200 mi od 4 miesięcy się nic nie zepsuło. A o charcie nie napiszę ci zbyt wiele bo od 2 tygodni dopiero mam.
03-01-2014 21:16:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Jeśli musi być spod znaku pegaza to Chart, ewentualnie 200, potem resztaBig Grin

Może z rozbudową do 70ccm nie będzie łatwo, ale wszystko do zrobienia. Poza tym dużo usprawnień można wprowadzić(poczytaj artykuły BigSoft'a).

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
03-01-2014 21:19:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Macklemor Niedostępny
Praktykant
*


Liczba postów: 488
Imię: ..........
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Ja polecam Ogara 205. Mam go od kilku miesięcy i jedyne co musiałem przy nim zrobić to go tankować. Raz porządnie zrobiony czyli bez żałowania kasy potrafi sporo przejeździć bez remontu (przynajmniej mój egzemplarz tak ma). Możliwości tiuningu nie są powalające ale według mnie nie jest tak słabo na oryginale. Spala też mało bo 2,5 litra to nie aż tak wiele. No i najważniejsze jest tani w porównaniu z chartem czy simsonem.
03-01-2014 21:46:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Macklemor za ten post.
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
(03-01-2014 21:11:29)xieciun napisał(a):  Witam,
Szykuję się do zakupu czegoś w rodzaju Ogara 200 lub podobne. Założenia są proste:
- silnik o pojemności do 50cm (z możliwością prostej rozbudowy do 60-70)
- "duże koła" (czyli nie motorynka)

Start to zakup czegoś co jest (mniej więcej) na chodzie i ma w miarę prostą sytuację w papierach i remont.
Cel: pojazd który będzie możliwie niezawodny.

W związku z tym, że nie mam doświadczenia z takimi sprzętami proszę o kilka porad:
- czy któryś z tych sprzętów jest szczególnie wart polecenia / uniknania (ogar 200 / 205 / komar, biegi w stopce/ręce...)
- jakie są najczęstsze usterki przy codziennym użytkowaniu i czy są sprawdzone sposoby na ich eliminację (coś w stylu elektroniczny moduł zapłonowy, wymiana jakiegoś elementu na mniej zawodny zamiennik...)

Podsumowując bardziej niż na cenie zależy mi na tym, żeby dało się przejeździć sezon bez usterek (wiem że to może być trudne, ale myślę, że cel ten można osiągnąć)

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Jeśli ma być koniecznie romet, to najmniej awaryjny jest Ogar 200. Prosta konstrukcja ramy(nie ma się co psuć) i czechosłowacki silnik zapewniają długą i bezawaryjną eksploatację(oczywiście jeśli się o motorower dba). Niestety, rozbudowywać silnika za bardzo nie można. Tak samo we wszystkich rometach(prócz charta, jednak i w nim trzeba się trochę natrudzić). Jeśli chodzi o rozbudowę, to ze starszych motorowerów najlepszy do tego jest(wiem, zaraz będę zwyzywany) Simson. Silniki simsona z rodziny M531/41 można łatwo rozbudowywać(są i cylindry 60ccm, i cylindry 70ccm od Simsona S70, i cylindry 80ccm będące tym samym dla S70 czym jest 60 dla S51, łatwiej też jest grzebać przy cylindrze(dorabianie kanałów itp.), dostępne są też części o zwiększonej wytrzymałości(np. wzmacniane wały, do rometów nie ma, co ogranicza możliwości tuningu), czy gaźniki tuningowe(nie trzeba się bawić w przerabianie króćca). Ogólnie jeśli chodzi o rozbudowę i tuning, to z simsona można wycisnąć sporo więcej niż z rometa, i to niższym kosztem)
03-01-2014 22:00:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
czeskie 223 idzie bez problemu rozbudowac też są do kupienia pseudo 60, tak samo jak CHART-a , wystarczy przerobić cylinder, zmienić gaźnik bo o głębszych zmianach nie będę wspominał, a od Simsona to po prostu wszystko na allegro , ale czy to jest dobre, bo dla mnie to jest masówka.
03-01-2014 23:03:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
grzesiek27 Offline
motórzysta
*


Liczba postów: 101
Imię: Grzegorz
Skąd: Ropczyce
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Myślę, że każdy motorower ,który nie jest szrotem i ma zrobiony remont-taki na który nie żałujesz kasy będzie się dobrze sprawował,ja bym Ci polecał ogara 205 bo ma bardzo prostą budowę silnika,ale wiadomo każdy chwali co ma.
03-01-2014 23:38:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo grzesiek27 za ten post.
xieciun Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Arek
Skąd: Wro
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Wielkie dzięki, takich informacji szukałem.

A co powiecie o elektryce w tych maszynach?

Widziałem jakieś szalone kombinacje z transformacją na 12v i akumulator, ale jakoś nie mam przekonania czy ma to sens.
04-01-2014 00:54:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,375
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Silniki 023/019 są fajne bo w dwie godziny zrobisz kapitalkę(mając zaplecze i części), ale nie oszukujmy się, jeżdżąc sporo to trudno będzie o bezawaryjny sezon.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
04-01-2014 00:57:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Elektryka powiadasz ?

Chart to ma tam troche kabli, a cała reszta , komary, ogary, jawki itp. to pare kabli na krzyż i To wszystko Tongue, A czy ma sens zależy gdzie tym bedziesz jeździł i czego wymagasz
04-01-2014 00:58:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Jeżeli chodzi o elektrykę to najprostsza jest w motorowerach z silnikami 023,019, s38 i pochodnych. Osoba która ją zna położy ją w 1-2godziny

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
04-01-2014 01:08:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
(04-01-2014 01:08:17)bartoszek5k napisał(a):  Jeżeli chodzi o elektrykę to najprostsza jest w motorowerach z silnikami 023,019, s38 i pochodnych. Osoba która ją zna położy ją w 1-2godziny

Aż tyle ? tam jest raptem może 10 kabli razem Smile.

2 do tylnej lampy, kolejne 2 od silnika do stacyjki, i przełącznik świateł i klakson jak jest, to jest 15 minut pracy jak robisz instalacje od podstaw, a jak masz gotową to może 5 minut góra.
04-01-2014 01:10:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartoszek5k Offline
MacGyver
*


Liczba postów: 2,358
Imię: Bartosz
Skąd: Drobnice k.Wielunia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #13
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
No ja nie wiem, policz sobie docinanie kabli, zarabianie ich (konektorki itp.)tak się wydaje ale dużo czasu schodzi na pierdołach

ROMET OGAR 205- remont ukończony

ROMET OGAR 200- w uzdatnianiu do użytkowania

ROMET DELTA CTB - dupowóz
04-01-2014 02:37:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kondzio310 Offline
Kondziu
*


Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Dokładnie pół godziny zajeło mi położenie instalacji w jawce , ale od podstaw, nowe kable wszystko, Schemat w łapy, narzędzia w dłoń i samo sie dzieje
04-01-2014 11:38:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
Ja Ci mogę polecić Rometa 50-T1 wielkie koła bo 19,silnik 019 nadający się do jazdy w pola przez 2 bieg bo jest to taka szybsza jedynka.Zakładasz moduł CDI tzw Tyrystorowy,gaznik k60b i bedziesz miał bezawaryjny motor,no chyba ze rozwalisz skrzynie biegów,takim zestawem jezdziłem całe wakacje i nic nie robiłem tylko tankowałem Tongue

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
04-01-2014 11:49:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 65
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 452
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266

Reklama