Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Jak osiągnąć bezawaryjność?
|
Autor |
Wiadomość |
krzysiu1505
Technik
Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jak osiągnąć bezawaryjność?
(03-01-2014 21:11:29)xieciun napisał(a): Witam,
Szykuję się do zakupu czegoś w rodzaju Ogara 200 lub podobne. Założenia są proste:
- silnik o pojemności do 50cm (z możliwością prostej rozbudowy do 60-70)
- "duże koła" (czyli nie motorynka)
Start to zakup czegoś co jest (mniej więcej) na chodzie i ma w miarę prostą sytuację w papierach i remont.
Cel: pojazd który będzie możliwie niezawodny.
W związku z tym, że nie mam doświadczenia z takimi sprzętami proszę o kilka porad:
- czy któryś z tych sprzętów jest szczególnie wart polecenia / uniknania (ogar 200 / 205 / komar, biegi w stopce/ręce...)
- jakie są najczęstsze usterki przy codziennym użytkowaniu i czy są sprawdzone sposoby na ich eliminację (coś w stylu elektroniczny moduł zapłonowy, wymiana jakiegoś elementu na mniej zawodny zamiennik...)
Podsumowując bardziej niż na cenie zależy mi na tym, żeby dało się przejeździć sezon bez usterek (wiem że to może być trudne, ale myślę, że cel ten można osiągnąć)
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Jeśli ma być koniecznie romet, to najmniej awaryjny jest Ogar 200. Prosta konstrukcja ramy(nie ma się co psuć) i czechosłowacki silnik zapewniają długą i bezawaryjną eksploatację(oczywiście jeśli się o motorower dba). Niestety, rozbudowywać silnika za bardzo nie można. Tak samo we wszystkich rometach(prócz charta, jednak i w nim trzeba się trochę natrudzić). Jeśli chodzi o rozbudowę, to ze starszych motorowerów najlepszy do tego jest(wiem, zaraz będę zwyzywany) Simson. Silniki simsona z rodziny M531/41 można łatwo rozbudowywać(są i cylindry 60ccm, i cylindry 70ccm od Simsona S70, i cylindry 80ccm będące tym samym dla S70 czym jest 60 dla S51, łatwiej też jest grzebać przy cylindrze(dorabianie kanałów itp.), dostępne są też części o zwiększonej wytrzymałości(np. wzmacniane wały, do rometów nie ma, co ogranicza możliwości tuningu), czy gaźniki tuningowe(nie trzeba się bawić w przerabianie króćca). Ogólnie jeśli chodzi o rozbudowę i tuning, to z simsona można wycisnąć sporo więcej niż z rometa, i to niższym kosztem)
|
|
03-01-2014 22:00:39 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|