Witam wszystkich elektromechaników i nie tylko, proszę o pomoc bo w najbliższym czasie będę chciał robić elektronikę w moim ogarze 200 i nie wiem czy trzeba przewijać cewki świetlne?? I chcę zrobić tak aby obydwie cewki ładowały ako. I nie wiem też czy pokusić się o zapłon bateryjny i czy będę musiał zmieniań cewkę wysokiego napięcia (butelkową).
A i czy jeszczę da radę zrobić takie rzeczy jak kierunki jeśli w ogóle dam wszędzie odpowiednie żarówki to cewki dadzą radę to pociągnąć ??
Dla 6v wystarczą dwie cewki zaplonowe zamiast świetlnych, ale ładowanie powalać nie będzie ale na światła, kierunki itp powinno wystarczyć. Ewentualnie nawinać tyle samo zwoi grubszym drutem.
Co do zapłonu jest kilka opcji. Tyrystorowy, zwykle cdi, cdi na platynkach no i bateryjny z aku którego nie polecam.
Emil, to jak zakladasz zapłonowe cewki to akumulator 6Ah powinien ci wystarczyc . Stop i postojówki też masz w planie??? ja bym sie pokusił o CDI, a nie bateryjny
28-12-2013 11:55:32
emil200
Każdy ziom zbiera złom :D
Liczba postów: 173 Imię: Emil Skąd: Brzeźno Pojazd: Romet Ogar 200
Ja bym bardziej polecił 12V. Po pierwsze jest więcej bajerów a po drugie wystarczy jeden mostek i oryginalne dobre cewki świetlne które łączymy szeregowo zamiast równolegle jak w V6
Do tego 12V żarówki są bardziej dostępne (przynajmniej u mnie 3zł komplet przód i tył) i ogólnie łatwiej jest z 12V. Tak z moich doświadczeń i przemyśleń.
29-12-2013 06:33:14
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709 Imię: Kamil Skąd: Julianów- TOP Pojazd: Inny
(29-12-2013 06:33:14)Boszu napisał(a): Ja bym bardziej polecił 12V. Po pierwsze jest więcej bajerów a po drugie wystarczy jeden mostek i oryginalne dobre cewki świetlne które łączymy szeregowo zamiast równolegle jak w V6
Do tego 12V żarówki są bardziej dostępne (przynajmniej u mnie 3zł komplet przód i tył) i ogólnie łatwiej jest z 12V. Tak z moich doświadczeń i przemyśleń.
Boszu, nie ma prawa wyciągnąć z cewek świetlnych 12v. Jedna cewka świetlna daje napięcie 3v i oryginalnie są one połączone szeregowo(3v+3v=6v).
Jeśli u cb wytwarzają 12v to masz zamontowane zaplonowe zamiast świetlnych.
Mylisz się, cewki w 223 dają po 6V nie 3V I ja mam oryginalne, podpięte szeregowo. Dają pod obciążeniem* od 11-14V. Bez obciążenia od 36-45V.
W poprzednim silniku 223 również było tak samo.
Wat niestety nie umiem sobie obliczyć. (po prostu mi się nie chce)
*obciążeniem, czyli komplet żarówek 12V przód + tył.
30-12-2013 03:41:49
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006 Imię: Przemo Skąd: SI Pojazd: Romet Chart
Dają 3-4V przy obciążeniu żarówkami 6V. Płynie duży prąd, więc napięcie na cewkach świetlnych "siada". stosując żarówki na napięcie 12V o tej samej mocy, pobór prądu (natężenie) spada, a co za tym idzie napięcie rośnie.
Sam Boszu zauważyłeś, że bez obciążenia jest już ponad 30V. To normalne.
Boszu napisał(a):Wat niestety nie umiem sobie obliczyć. Tongue (po prostu mi się nie chce)
Po napisaniu tego postu tak się potem zastanawiałem jak to jest przy obciążeniu żarówkami 6V. Czyli jednak i ja mam rację, i kolega ma rację.
(30-12-2013 18:02:15)BigSoft napisał(a):
Boszu napisał(a):Wat niestety nie umiem sobie obliczyć. Tongue (po prostu mi się nie chce)
No to nie umiesz, czy Ci się nie chce?
Można powiedzieć że na razie nie umiem, bo nie chce mi się poszukać wzoru. A mając wzór na wyliczenie, myślę że nie miał bym większych kłopotów. Bo sprawdzam wtedy jeszcze ile Amper, i myślę że chyba więcej nie potrzeba. A nawet to zaraz sobie w końcu sprawdzę.
P=U*I
No to mam już wzór, czyli U*I (Volty razy Ampery) i mamy P (Waty)
Teraz tylko przy czasie muszę obliczyć ilość Amper pod obciążeniem...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2013 21:00:24 przez Boszu.)
30-12-2013 20:51:21
emil200
Każdy ziom zbiera złom :D
Liczba postów: 173 Imię: Emil Skąd: Brzeźno Pojazd: Romet Ogar 200
Boszu napisał(a):Można powiedzieć że na razie nie umiem, bo nie chce mi się poszukać wzoru. A mając wzór na wyliczenie, myślę że nie miał bym większych kłopotów. Bo sprawdzam wtedy jeszcze ile Amper, i myślę że chyba więcej nie potrzeba. A nawet to zaraz sobie w końcu sprawdzę.
P=U*I
No to mam już wzór, czyli U*I (Volty razy Ampery) i mamy P (Waty)
Teraz tylko przy czasie muszę obliczyć ilość Amper pod obciążeniem...
Do prawidłowego pomiaru potrzebne są dwa przyrządy, np dwa multimetry, albo po prostu woltomierz i amperomierz. Woltomierz wpinasz pomiędzy dwa bieguny żarówki (czyli równolegle), a amperomierz pomiędzy wyjście cewki a żarówkę - tyle tylko, że amperomierz musi mieć funkcję pomiaru natężenia prądu przemiennego). Odpalasz silnik, ustalasz gazem jakieś obroty i masz dwa odczyty - napięcia na woltomierzu i natężenia prądu na amperomierzu. Podstawiasz to pod wzór i masz moc
Tutaj jeden z moich filmików, test regulatora napięcia. Zauważ, że mam tam trzy przyrządy pomiarowe, dwa woltomierze i jeden (czerwony multimetr) amperomierz. Dzięki temu na bieżąco mam odczyt natężenia prądu i napięcia:
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.