Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Chart] Woda w lagach? Biegi...
|
Autor |
Wiadomość |
Kawka
W trakcie remontu Charcicy
Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Woda w lagach? Biegi...
Stqc - będę robił według twojego poradnika a jakże!
BigSoft - drogo, taniej kupię nowy filtr bez tego przedłużania, ale poszukam jakiegoś zamiennika jak rurka od odkurzacza
Tylko który gaźnik? Daje tu zestawienie części i ich stanu:
Części po lewo były nie używane, te po prawo to wymontowany gaźnik na którym przejechał podobno ponad 10000 km.
O dziwo różnią się iglicą zaworu, jedna ma kształt trójkąta a druga podobnie tylko bardziej uwydatnione boki - schodek a nie gładkie. Tak samo igła przepustnicy ma inne grubości na czubkach.
I pływaki są różne ( nie tylko kolor ale jeden ma metalową obręcz dodatkowo założoną).
fot 1
http://i43.tinypic.com/2mwutmb.jpg
fot 2
http://i42.tinypic.com/2ex7pc3.jpg
fot 3
http://i41.tinypic.com/2vvoykm.jpg
fot4
http://i39.tinypic.com/2j32xch.jpg
fot 5
http://i44.tinypic.com/28tc57n.jpg
co wybrać? Złożyć jeden z tych części czy tak jak było pierwotnie? I jak sprawdzić te pływanie pływaka? Bo oba się bujają
|
|
07-12-2013 21:17:29 |
|
|
Kawka
W trakcie remontu Charcicy
Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Woda w lagach? Biegi...
No dobra, uporałem się z gaźnikiem. Miałem jakąś nową uszczelkę do rozpylacza, ale coś ciężko chodzi i jest grubsza trochę niż te stare.
A oring od komory pływaka zrobiłem z jakiejś gumy 3 warstwowej (guma niebieska 1mm, czarna 1mm i 1mm tkaniny) znalazłem ją w jakiś gratach od hydrauliki w piwnicy i przyciąłem Nie wiem czy nie za gruba ta uszczelka ale zobaczymy. Przepustnica dobrze reaguje na manetkę, nie zacina się, także nic nie zepsułem
Problem z gumą od filtra powietrza rozwiązałem łącząc lejek i.... dętkę rowerową uciętą na wymiar. Na razie nie spada, jeszcze myślę, czym ścisnąć dętkę i lejek aby się nie zsunęło podczas jazdy (choć luzu nie ma). Jutro testuję swoje "dzieło"
Jeśli dobrze będzie się sprawował i nabierze prędkości to zostanie mi tylko ogarnięcie przedniego hamulca bo coś słabo działa -regulowałem ostatnio i już reaguje na klamkę, ale dalej się ślizga koło... a może to przez mokrą nawierzchnię?
Dziękuję za pomoc!
|
|
08-12-2013 02:50:09 |
|
|
skalpel155
SzpachelMen
Liczba postów: 300
Imię: Mateusz
Skąd: Gołdap
Pojazd: Inny
|
RE: Woda w lagach? Biegi...
Więc tak, hamulec podczas jazdy inaczej sie zachowuje niz w domu, miej to na uwadze przy regulacji, no i wiesz, uzywaj go z wyczuciem, to nie ABS że do oporu
Hmm ssanie u mnie tez sie zacina, wtedy najlepiej odkręcić tą śrube od ssania lub troche poruszać linką (ja mam taki prymitywny sposob, po bylym wlascicielu jeszcze nie zmienialem tego, i mam linke pod bakiem poprowadzona i w polowie dlugosci baku konczy sie kółkiem od kluczyka)
Sam sobie odpowiedziałeś na ostatnie pytanie, to olej z mieszanki, u mnie też troche zacieka, jedynie co, to wyjąć, wyczyścić i uszczelnić czymś co nie jest podatne na temperatury nie wiem jaki masz tłumik czy oryginalny czy ten pseudo sport, ale to mniej wiecej w tym szukaj winy, uszczelnic i po problemie.
PS: próbowałeś na pych?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2013 19:04:54 przez skalpel155.)
|
|
08-12-2013 19:04:03 |
|
|
Kawka
W trakcie remontu Charcicy
Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Woda w lagach? Biegi...
Dziś pchałem i pchałem i pchałem.... i nic nie dygło. Nawet z niewielkiej górki próbowałem i coś tam tłoki pochodziły, światła paliły ale nie nabrał swojej siły.
Świecy (NGK BR7HS) nie zalewa, iskra jest bo prąd mnie kopnął, choć nie mogłem jej dostrzec czasami ( świeca nowa w miarę bo pół miesiąca ma i przejechane na niej 11 km).
Jak pchałem go na jałowym biegu to słychać takie cyk cyk cyk z okolic silnika, a bardziej jak przechylę go o 10 stopni w lewo to głośno. Może jednak wina leży głębiej. Silnik był nie ruszany przez ponad rok jak nie dłużej (poprzedni właściciel nie zaglądał). Więc pewnie zostaje mi mechanika ogarnąć.
Jeszcze zamontuje gaźnik z cieńszym oringiem na rozpylaczu albo ten stary.
Dodam, że jeździł na http://cokupic.pl/produkt/AGROPARTS-Olej-Specjal-2T-1L
Może to co wlałem z kanistra to jednak była tylko benzyna? Jak sie zachowuje silnik na samej 95?
Można ten olej wlać np w lagi czy inne elementy w romecie?
A miało być tak pięknie, wiatr we włosach....
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2013 22:16:56 przez Kawka.)
|
|
09-12-2013 22:10:40 |
|
|
skalpel155
SzpachelMen
Liczba postów: 300
Imię: Mateusz
Skąd: Gołdap
Pojazd: Inny
|
RE: Woda w lagach? Biegi...
Kolega wyżej widze nic nie wniósł do sprawy. A więc tak
1. Jazda Na samej benzynie dojdzie do zatarcia tloka w cylindrze, co by spowodowalo ze na biegu by Ci sie zablokowało kolo, nie mógłbyś zdjąć cylindra.
2. Po tym co napisałeś, stwierdzam że wina będzie leżeć w tym czym i u mnie, zapewne poszło Ci łożysko igiełkowe te na korbowodzie, czyli w sumie wał do wymiany, ewentualnie do regeneracji. U mnie jakimś cudem odpalił po jakimś czasie, ale juz jak później padł to padł że nawet koło nie chciało kręcić, ale na początku było tak jak w Twoim przypadku.
Jak zdejmiesz cylinder to zobacz na korbowodzie luzy jakie ma. I ogólnie to bez rozpoławiania silnika to nie masz co myśleć o jeździe
Bo za słaby prąd na cewce zasilającej raczej odpada bo chyba sprawdzałeś juz.
|
|
10-12-2013 19:39:43 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Woda w lagach? Biegi...
(09-12-2013 22:10:40)Kawka napisał(a): Świecy (NGK BR7HS) nie zalewa, iskra jest bo prąd mnie kopnął, choć nie mogłem jej dostrzec czasami ( świeca nowa w miarę bo pół miesiąca ma i przejechane na niej 11 km).
Mimo tego, co użytkownicy wyżej pisali odnośnie stanu samego silnika, to skoro nie masz zawsze pewnej iskry na świecy, to jednak zainteresowałbym się też układem zapłonowym, mianowicie stan impulsatora, cewki zasilającej i modułu. Jak sprawdzić cewki - było poruszane na forum nie raz. Moduł najlepiej mieć sprawny na podmiankę.
Kawka napisał(a):Może to co wlałem z kanistra to jednak była tylko benzyna? Jak sie zachowuje silnik na samej 95?
Charta napędza silnik dwusuwowy, a do jego pracy niezbędny jest olej w benzynie, w odpowiednim stosunku. Jazda bez oleju skończy się zatarciem silnika i bardzo szybkim zużyciem/uszkodzeniem łożysk układu korbowego.
Kawka napisał(a):A miało być tak pięknie, wiatr we włosach....
Trzeba się liczyć z tym kupując ponad 20 letni pojazd, ale jak go porobisz, zadbasz o niego jak należy, to będzie Cię woził gdzie chcesz. Wiem po sobie.
citroen-XM.pl
|
|
10-12-2013 19:47:52 |
|
1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post.
Kawka (12-13-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|