Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #121
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
19 Euro - niestety tanio nie było.
29-11-2013 21:48:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #122
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Jaki to tłok jest(średnica)? Dzieje się ciekawie, nie powiem. Nie rozumiem tylko po co sprowadzać takie części z Włoch. W Polsce dostaniesz Airsala 77, a nawet Airsala 88 do silnika Derbi EBS, rozstaw szpil ten sam i myślę że taniej by wyszło, albo porównywalnie a bez takiego zachodu. Zresztą jak się chce to można z o wiele słabszego cylindra stworzyć coś równie mocnego. Można wiedzieć jak jest rozwiązania sprawa nadspawania płuków? A dokładniej czy były one nadspawane w karterach czy jakimś wypełniaczem? Spawanie byłoby dobrą metodą, ale w obrębie statora trudno zrobić to dobrze by nie uszkodzić miejsca mocowania statora do karteru.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-11-2013 22:20:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #123
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Kiedyś kogoś prosiłem o wymiary cylindrów o których piszesz i nie dostałem odpowiedzi, wtedy postanowiłem szukać czegoś ciekawego na ebay. Wiadomo, że polini to jednak potentat w tuningu i na niego postawiłem. Ten cylinder ma 94 ccm i olbrzymie okno wydechowe podzielone na pół. Jedna połowa to mniej więcej tyle ile udało mi się uzyskać z cylindra simsona, robienie większej dziury bez przegrody grozi wyłamaniem pierścienia. Nie wiem czy w wymienionych przez ciebie cylindrach jest też przegroda w wydechu. Dodatkowo ten cylinder ma rozstaw szpilek dokładnie 50 mm a większość współczesnych 52 mm. Kanał wydechowy jest na 23 mm i wszystko jest dopasowane do skoku wału 44 mm i to jest najważniejsze wszystkie kanały są robione pod skok 44 mm. Innego cylindra pod takie parametry nie znalazłem. Co do spawania to jak dobrze pójdzie obejdzie się bez jakiegokolwiek spawania karterów a wystarczy jedynie frezowanie i piłowanie. Ja karterów nie spawam choć mam taką możliwość jeżeli potrzebuję coś dolać to robię to Alumweltem czyli lutuje, przez to nie ma ryzyka odkształcenia karterów - pisałem już o tym wcześniej.
Zobacz co ten cylinder potrafi:
http://www.youtube.com/watch?v=CuTWR5c7MDA
Zapomniałem dodać tłok ma 52 mm.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2013 22:35:38 przez hohowski.)
29-11-2013 22:35:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #124
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Doczytałem na opakowaniu, że 52 Wink Tak ,wymienione przeze mnie cylindry mają rozstaw szpilek 50 mm i dzielone okno wydechowe. Okno chyba tam jest nieco wyżej, ale i pojemność odpowiednia, więc nie stanowiłoby to problemu. Kanały i okna zawsze można dostosować Smile Ten alumwelt to nie wiem czy to takie dobre rozwiązanie, ale skoro to stosujesz to będzie dobry test, czy faktycznie się nada .

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-11-2013 22:40:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #125
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Alumwelt stosowałem przy przeróbce pod cylinder simsona i do tej pory wszystko jest szczelne i wygląda jakby tak z fabryki wyjechało. Samo lutowanie wymaga troszkę wprawy ale daje super efekt. Gdyby nie minimalnie ciemniejsze zabarwienie tego stopu to nie odróżniłbyś tego lutu od oryginalnego karteru.
A pod jaki skok wału są robione te cylindry o których mówisz? Ja szukałem czegoś czego już nie będę musiał przerabiać i chciałem mieć pewność osiągów. Przy domowym rzemiośle może zawsze coś nie tak wyjść.
Czy ma ktoś informację jaki jest kąt otwarcia wydechu dla okna na wysokości 23 mm i skoku 44mm. Szacuję, że jest to około 190 stopni ale może mi to ktoś potwierdzić? Liczę właśnie wydech.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2013 22:53:45 przez hohowski.)
29-11-2013 22:49:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,866
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #126
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(29-11-2013 21:38:44)hohowski napisał(a):  Paczka szła dokładnie tydzień, była wysłana w ubiegły piątek. Cylinder kosztował grubo ponad 800 zł. 278 Euro - to jest najwyższa półka z tej grupy cylindrów.

no dla nas 800zł to dużo a dla makarona to jest tylko kilka euro sypnąć
29-11-2013 22:58:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #127
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tamte cylindry są pod 40 mm skok, ale da się to bez problemu skorygować. Czas otwarcia to ciężko policzyć, dasz grubszą uszczelkę i już czas się zmienia. Najlepiej druknij sobie 360-stopniowy kątomierz i zmierz. U mnie przy oknie na 21 mm czas otwarcia był dokładnie 195*, wiec dobrze szacujesz, że przy 23 będzie to 190*.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-11-2013 23:02:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #128
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
hohowski a można wiedzieć co będziesz robił z wałem? Czy zostaje charta z korbą sendy? Oryginalny wał na korbie sendy raczej tego obciążenia już nie wytrzyma. Nie będzie się przestawiał?
Oczywiście ciekaw jestem jak ten cylinder będzie sprawował się w charcie w praktyce.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
29-11-2013 23:12:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #129
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Wszystko zgadza się, że większość seryjnych silników obecnie robionych ma inny czyli mniejszy skok niż 44 mm i tego obawiałem się. Wiem, że wszystko można przerobić, ale zawsze jak coś nie wyjdzie to nie wiesz czego to wina. U mnie jesli nie osiągne zamierzonej mocy to tylko problem będzie po stronie wydechu. Zastanawiam się jeszcze na ile obrotów stroić wydech, wstępnie zakładam 10 tyś. boję się zatarcia silnika na wyższych obrotach. Teraz na cylindrze od simsona każde przekroczenie 12 tyś to zatarcie tłoka a tego nie chciał bym osiągnąć na tym cylindrze. Nie znalazłem nigdzie filmiku z tym cylindrem tak żeby był obrotomierz pokazany.
29-11-2013 23:15:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #130
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Bez porównania, nie ma się co obawiać o zatarcie.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-11-2013 23:17:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kokosek Offline
Минск 125
*


Liczba postów: 1,639
Imię: Eryk
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #131
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Nawet jeśli uda ci się osiągnąć to co zamierzasz. Co że sprzęgłem? wytrzyma? oraz to co pytał Kw112
Co z wałem?

Moje Prace Smile

Simson S51 - Kokosek

Wyprzedaż u Kokoska!
29-11-2013 23:25:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #132
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Czyli co proponujesz strić wydech jeszcze wyżej niż 10 tyś.?
29-11-2013 23:26:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #133
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Proponować to ja sobie mogę, nie wiem jak to się bedzie zachowywać z 3 biegową skrzynią. Możnaby np. stroić wyżej a z kolei skrócić przełożenie.

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-11-2013 23:34:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #134
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Panowie sprzęgło już wzmocniłem bo 70 - tka była dla niego za mocna. Obecnie na 4 tarczach nigdy mnie nie zawiodło to sprzęgło, a młody testuje jazdę na nim na jednym kole. Silnik obecny podnosi przednie koło przy ujęciu i dodaniu gazu bez problemu. Jak osiągnę jeszcze większą moc to problemem będzie nie sprzęgło tylko jak utrzymać przednie koło. Łańcuch od simsona wzmacniany po jednym sezonie porwał się a sprzęgło wytrzymuje i nic nie ślizga. Co do wału to zostaje wał od Derbi. To bardzo mocny wał choć ten cylinder zamierzam założyć do korbowodu słabszego czyli tego seryjnego a nie tego wzmacnianego. Nie zakładam problemów z wałem, choć praktyka pokaże. Wał jest bardzo ciasno poskładany w przeciwwagach przez fachowców z Lublina. Nie wydaje mi się aby ten wał chciał się przestawić najsłabsze ogniwo to łożysko w główce korbowodowej.
29-11-2013 23:36:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Lagoon Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 575
Imię: Michał
Skąd: Płock
Pojazd: Inny
Post: #135
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
A jak te sprzęgło wygląda, że wsadziłeś tam 4 tarcze?

Już nie chcę żadnych pilarek
Witam!
Zrobię dobrze cylindrom. Zainteresowany?Pisz PW!



https://www.facebook.com/porting.studio/
29-11-2013 23:49:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 250
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 93
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 354
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 497
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 92
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 829
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 81
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 292

Reklama