Ogar 200 - jest dwuosobowym pojazdem wyposażonym w silnik pojemności 49,9 cm³ Jawa typ 223 produkcji czechosłowackiej.
Produkcję tego motoroweru Zakłady Rowerowe Romet prowadziły w latach 1983-1990.
Wobec dużego popytu w Polsce na motorowery dwuosobowe i braku odpowiedniego polskiego silnika, do produkcji motorowerów dwuosobowych zastosowano silnik Jawa 223, z poziomym cylindrem. Dostosowano konstrukcję ramy i innych elementów do tego silnika. Silnik został zmodyfikowany pot. "zdławiony" aby zmniejszyć jego moc maks. z 3,5 KM do 2 KM.
Zastosowane zmiany mające na celu "zdławienie" silnika to:
- opóźniony zapłon - 1,2 do 1,5 mm przed GMP
- okrągły otwór w króćcu ssącym
- dysza 65
- wydłużenie rury kolanka wydechowego (wchodzi głębiej w tłumik)
- wydłużenie końca rury wydechowej
[*]Moc nominalna - 2 KM przy 4500 obr./min, odblokowany 3,7 KM
[*]Stopień sprężania - 1-9-5
[*]Gaźnik - JIKOV 2917 PSb
[*]Skrzynia biegów - trójstopniowa, w kąpieli olejowej
[*]Sprzęgło - tarczowe, w kąpieli olejowej
[*]Instalacja elektryczna - 6V - 20W, 30W w oryginalnej czeskiej wersji silnika.
[*]Świeca zapłonowa - F80 Iskra
[*]Masa w stanie suchym - 60 kg
[*]Zużycie paliwa - 3 l/100 km
[*]Pojemność zbiornika - 9 l
[*]Rezerwa - 2l
[*]Prędkość maksymalna - 45-50 km/h zablokowany, 65-75 km/h odblokowany (przed 85r.)
[/list]
Inne:
- Ogumienie: 17" 2,1/4
- Długość: 1850 mm
- Szerokość: 650 mm
- Wysokość: 1050 mm
- Rozstaw kół: 1200 mm
Informacje o rozpoczęciu produkcji:
Ogar 200 tzw. pierwszej serii:
cm³
Ogar 200 z późniejszymi zmianami:
Notatka od , 24-06-2017 23:17:34
Wątek będzie jeszcze zaktualizowany, w tym celu muszę pozyskać odpowiednie informacje.
|