Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Akumulator Ogar 200
Autor Wiadomość
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Akumulator Ogar 200
Witam

Jak w temacie chciał bym zamontować akumulator 6v w ogarze 200
tylko nie wiem jak
chciał bym zrobić ładowanie
co by mi dał akumulator?
jak zrobić to ładowanie
czy przewijając cewki świetlne tak jak zapłonowa
czy by wtedy było 45w
prosiłbym jakiś prosty schemacik

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
24-11-2013 12:31:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Akumulator Ogar 200
Sprawdź na początek ile voltów daje prądnica na prądzie stałym (czyli za mostkiem prostowniczym). Wydajność prądową też by było fajnie jak byś sprawdził Smile Ale z tego co wiem to 6v ogar200 uciągnie Smile
Ładowanie po przez taki regulator http://www.motelek.net/schema/spannung/6...regler.png

xyz
24-11-2013 13:16:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Akumulator Ogar 200
W silniku 223(ogar 200 i jawka) ułatwione jest to że chcieć zamontować aku 6v wraz z ładowaniem wystarczy wymienić cewki świetlne na zapłonowe. Wtedy mamy ładowanie ok 30W(jedna zapłonowa daje 15W).
Tylko należy je odizolować od masy i połączyć równolegle i oczywiście przez mostek prostowniczy i regulator.
Z tym że wtedy najlepiej jest podłączyć światła z aku.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
24-11-2013 13:27:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Akumulator Ogar 200
Zrób tak jak mówi Kamil Tongue Pamiętaj że robiąc przeróbki tego typu najpierw robi się porządne i dobre ładowanie a później całą resztę jak odbiorniki itp Tongue

xyz
24-11-2013 13:29:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Akumulator Ogar 200
to jaki ten mostek mam kupić
i jak podłączyć?
ale jak bym miał te wszystkie cewki zapłonowe to 45w dać mostek gretza
i później wszystko światłą i zapłon od aku

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
24-11-2013 15:51:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Akumulator Ogar 200
NIE !
Robisz tak cewki dajesz zapłonowe i masz 30w mocy Smile Odizolujesz cewki od masy i masz z nich 2kable oba kable do mostka prostowniczego na wejście AC (lub jest czasami ~) No i plus do regulatora na wejście minus na masę Smile Masę z regulatora i aku do masy pojazdu +akku do +akumulatora i będzie dobrze Wink

xyz
24-11-2013 16:01:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Akumulator Ogar 200
no dobra ale tam sa 3 cewki jest zapłonowa i 2 swietlne wiec dać te 2 zapłonowe to jest 45w 6v
i to ładowanie do aku a z aku -do ramy + do platynek
czy tak nie może być
mógłbys mi jeszcze powiedzieć jaki ten regulator i mostek
mam jakiś regulator ale to ma 4 pin musi byc wzbudzanie chyba
najlepiej jakiś prosty schemacik bym prosił

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-11-2013 16:30:41 przez gincu99.)
24-11-2013 16:28:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Akumulator Ogar 200
Przecież Ci pokazałem schemat -_- Dasz 3 cewki zapłonowe a z czego będziesz miał zapłon? Masz dać tylko 2x cewki zapłonowe jedna ma być na zapłon zostawiona!! Nie nie plus do platynke nie! Zapłonu nic nie ruszaj ma być tak jak jest ty robisz tylko ładowanie a nie zarazem zapłon! Dajesz 2x cewki zapłonowe łączysz je razem czyli początek z początkiem, koniec z końcem. Masz 2kable one do mostka na prąd zmienny i za mostkiem masz prąda stały, ale tętniący! Zrób teraz regulator napięcia aby mieć nie więcej jak ok 7,2v (regulator to zrobi). Regulator nwm od czego masz nie znam jego budowy więc Ci nie powiem a taki jak Ci podałem to MAX 10zł kosztuje jego budowa Tongue

xyz
24-11-2013 16:38:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Akumulator Ogar 200
(24-11-2013 13:27:50)kamil97 napisał(a):  Tylko należy je odizolować od masy i połączyć równolegle i oczywiście przez mostek prostowniczy i regulator.
Zadam proste pytanie - czy wszystkie 3 cewki są rozstawione o taki sam kąt względem siebie na podstawie prądnicy?

(24-11-2013 15:51:56)gincu99 napisał(a):  to jaki ten mostek mam kupić
i jak podłączyć?
ale jak bym miał te wszystkie cewki zapłonowe to 45w dać mostek gretza
i później wszystko światłą i zapłon od aku

Mostek trzeba dobrać na odpowiedni amperaż i napięcie. Mostek 10A/500V będzie ok. Tylko, że jeden nie wystarczy, ponieważ z tego co wiem kąt rozstawienia cewek świetlnych jest inny niż kąt pomiędzy cewką świetlną a cewką zapłonową. Wyklucza to możliwość łączenia cewek równolegle jak pisał kamil97, ponieważ wystąpi przesunięcie fazowe prądów, a co za tym idzie część mocy wytraci się w postaci ciepła w samych uzwojeniach cewek. Efekt? Spadek mocy.

Należy też sprawdzić jakie napięcie będzie przy pełnym obciążeniu za mostkami prostowniczymi. Trzeba wziąć pod uwagę, że cewka świetlna czy zapłonowa jest nawinięta tak, aby generowała napięcie odpowiednie dla prądu przemiennego, dlatego też np może generować przy pełnym obciążeniu napięcie do 7V dla prądu przemiennego, ale jak podłączysz mostek, to już to napięcie spadnie o 1,5V i będzie lipa jeśli chodzi o ładowanie akumulatora.

citroen-XM.pl
24-11-2013 16:39:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Akumulator Ogar 200
Noo to tak jak napisał BS musisz zrobić 2x regulator i 2x mostek prostowniczy Big Grin Lecz tak jak Ci pisałem zmierz napięcie na prądzie DC i AC Tongue

xyz
24-11-2013 16:42:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Akumulator Ogar 200
Nie musi robić dwóch regulatorów....

citroen-XM.pl
24-11-2013 16:43:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Akumulator Ogar 200
Rozumiem że chcesz mieć zapłon z aku?
Nie polecał bym...
Aku padnie i pchanko albo holowanie.
Już lepiej ładowanie zrobić z dwóch cewek zapłonowych(te zamiast świetlnych) a zapłon zrobić na modułe cdi. Ja tak mam i jest git. Z tym że ja mam instalację 12v. Zapłon mam na module cdi sterowanym platynkami i zasilanym cewką zapłonową i trafo. Silnik działa super. I nie ma obaw że jak aku padnie to nie odpalimy silnika.
Takie moduły wykonuje użytkownik BigSoft z tego forum.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
24-11-2013 16:44:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Akumulator Ogar 200
No właśnie chodzi mi o zapłon bateryjny

Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
24-11-2013 16:50:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kamil97 Niedostępny
Początkujący


Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Akumulator Ogar 200
Skoro tak to tak jak pisałem zrobić zaplon na module i jest to dużo lepsze rozwiązanie.

Moja skoda octavia I 1.8 SLX
24-11-2013 17:00:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Akumulator Ogar 200
Pogadaj dobrze z BigSoftem to Ci pokaże fotki z budowy prądnicy do Ogara200/Jawki na 4cewkach jak dobrze pamiętam Smile Moc tego to było ok. 50w Big Grin A powiedź po co Ci zapłon bateryjny? Aby taki zapłon zastosować musisz miec bardzo dobre ładowanie akumulator co raczej nie uda się zrobić Tongue

xyz
24-11-2013 17:02:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 38
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 236
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 442
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 340
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 489
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19217
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 240
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 823
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 258

Reklama