romet Chart 210 elektronik by STQC
|
Autor |
Wiadomość |
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart by STQC
Dzisiaj dostałem spis kilku elementów A więc tak -
-3x tranzystor npn dużej, średniej i małej mocy;
-TL 431;
-Potencjometr do 10Kohm;
-Kondensator elektrolityczny 1000uF 35v;
-Opornik cementowy jaki jeszcze nie wiem dopiero później mi powie
-Rezystory tak samo jak z cementowym
Aha i powiedział mi żeby zastosować mostek 50A zamiast tego 10A (BigSoft czytał nauczyciel twój projekt i powiedział że nawet wszystko ładnie ale dał by właśnie mostki 50A i cewki nie zalewał klejem bo może w większej ilości on rozpuścić izolacje tylko do lakieru cewki zanurzyć i do wyschnięcia je dać )
xyz
|
|
14-11-2013 19:28:24 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart by STQC
(14-11-2013 19:28:24)stqc napisał(a): Aha i powiedział mi żeby zastosować mostek 50A zamiast tego 10A
To niech wytłumaczy jeszcze dlaczego, ponieważ mostek 10A w zupełności wystarcza dla mojej prądnicy i działa od 2 lat, a radiator po długiej jeździe jest letni. Weź pod uwagę, że u mnie są dwa mostki po 10A, czyli na jeden blok przypada jeden mostek 10A/1000V.
stqc napisał(a):i cewki nie zalewał klejem bo może w większej ilości on rozpuścić izolacje tylko do lakieru cewki zanurzyć i do wyschnięcia je dać )
Hehe, ja to wiem, ale w momencie kiedy nawijałem tą prądnicę, nie miałem lakieru do uzwojeń i kasy na niego też nie , ale to było sporo czasu temu. Teraz nawijam z użyciem lakieru do uzwojeń. PS. Cyjanopan nie rozpuści izolacji drutu, sprawdzone
PS. Cewek nie zalewałem klejem, a tylko każdą warstwę delikatnie przesmarowałem, żeby zwoje się nie rozjechały.
Co do układu regulującego - po spisie elementów jestem na 99% pewien jak to będzie wyglądać, bo robiłem coś podobnego (tak myślę), ale czekam na konkretny schemat, bo bez tego nie mogę nic więcej napisać. :>
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-11-2013 22:55:33 przez BigSoft.)
|
|
14-11-2013 22:46:50 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart by STQC
xyz
|
|
15-11-2013 16:41:54 |
|
|
P3elku
Nowy
Liczba postów: 15
Imię: Paweł
Skąd: Olsztyn
Pojazd: Romet Kadet
|
|
15-11-2013 20:43:44 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart by STQC
W pierwszym Charcie miałem Sigma Sport 500, licznik ma z 10 lat jak nie więcej i działa do dziś. Wytrzymywał ponad rok na baterii używany, a obecnie leży od 2010 roku od dnia kradzieży tamtego Charta i nadal działa. Bardzo dobry produkt, ale niestety nie mam do niego podstawki.
Obecnie mam Sigma bc1609. Więcej funkcji, nawet można go do kompa podłączyć (o ile dokupi się odpowiednią stację dokującą) i poprawne wskazania. Wyświetlacz nie przejmuje się słońcem i działa, tak samo z deszczem, mrozem, śniegiem itd..
Oba liczniki to dobre urządzenia, choć ten nowy model ma obudowę wrażliwą na upadki Już nie to co kiedyś, ale nadal na poziomie. Obydwa liczniki nie przejmują się zakłóceniami z układu zapłonowego. Mowa o wersjach przewodowych (bo są też nowe Sigmy bezprzewodowe, ale nie ryzykowałbym do motoroweru).
Polecam.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2013 21:43:32 przez BigSoft.)
|
|
15-11-2013 21:42:06 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart by STQC
Ten stary to na pewno Sigma Sport 500. To było dawno temu, tak jak pisałem licznik jest stary i to bardzo, chyba kupiłem go w 1999 roku, więc ma ponad 10 lat. Wygląda tak:
Wracając do tematu Sigma BC1609:
Ja pier... Ale one podrożały! Właśnie sprawdziłem w archiwum swojego maila i ten licznik kupiłem w czerwcu 2011 roku za całe 88zł + wysyłka (ale wersję przewodową!)
Teraz ten sam model kosztuje ok 140zł, a ok 200zł kosztują bezprzewodowe wersje.
Skopiowane z archiwum aukcji z 2011 roku, cytuję:
Wszystkie nowe liczniki Sigma mają możliwość zgrywania danych za pomocą specjalnej stacji
dokującej do komputera (stacja dokująca sprzedawana jest jako osobny produkt) Duży czytelny
wyświetlacz oraz proste menu zaspokoją każdego rowerzystę i łatwy oraz szybki sposób będzie
mógł odczytać wybrane funkcje z licznika. Automatyczny start / stop to funkcja która przez impulsy magnetyczne na czujnika prędkości automatycznie uruchamia licznik po postoju. Przejścia do stanu wstrzymania odbywa się po pięciu minutach bez ruchu i bez przycisku. Bateria nie jest włożona do
licznika a tym samym wydłuża się jej czas pracy
Funkcje:
7 języków do wyboru (brak polskiego)
możliwość zaprogramowania 2 wielkości kół
Automatyczne wykrywanie drugiego roweru
Automatyczny Start / Stop
Podświetlenie
Wyświetlanie poziomu zużycia baterii gdy dochodzi do rozładowania
Funkcja backup (przechodzenie w stan spoczynku)
Rzeczywista temperatura
Funkcje rowerowe:
Rzeczywista prędkość
Średnia szybkość
Maksymalna prędkość
Dzienny dystans
Porównanie rzeczywistej i średniej prędkości
Programowalna sekcja podróży licznik do tyłu
Rzeczywista i średnia pomiaru kadencji (opcjonalnie za pomocą czujnika kadencji)
Dystans całkowity dla rower1 / rower 2 / rower 1+2
Funkcje czasu:
Czas jazdy
Aktualna godzina
Stoper
Minutnik (odliczanie w przód lub w tył)
Czas całkowity dla rower1 / rower 2 / rower 1+2
Bateria:
CR 2032
Cechy:
Licznik jest Wodoodporny
Koniec cytatu.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2013 22:13:51 przez BigSoft.)
|
|
15-11-2013 22:12:48 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|