Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet chart problemy
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet chart problemy
W zasadzie to zgadzam się z Tobą, ale:
(01-11-2013 14:41:44)dave123q napisał(a): Po pierwsze, jeżeli chart Ci nie pali, albo zakręci na moment pomijając fakt, że resztę silnika mamy dobrą, wina leży na 100% po stronie gaźnika czemu? Bo dobrze zrobiony 027 odpali praktycznie na wszystkim, na różnych rodzajach świec i ustawieniu zapłonu.
No i tu się możesz zdziwić, bo jak padnie cewka zasilająca moduł, to możesz mieć identyczne objawy jak przy źle wyregulowanym gaźniku, tj np tak jakby paliwa nie dostawał, bo właśnie silnik może odpalać, zakręcić chwilę i zgasnąć. Co do reszty masz rację.
deavid148 napisał(a):Gaznik czyscilem jak go dostałem , a to od plywaka dziala bo bena schodzi z wezyna do gaznika iskra na moje jest dobra , a jakos da sie biegi wyregulowac? tak jak pisaliscie to zostaje mi sprawdzic modul i cewke . Ale jak jade to jak mi gasnie wciskam sprzegło gazuje manetka puszczam sprzegło to jakos moge jechac ale jedzie tak ze szybciej moglbym go pchac
No to jak jest w końcu? Zalewa Ci go, czy ma za mało paliwa? Jak nie umiesz określić stanu świecy, to może zdjęcie zrób i wstaw na forum. Teraz zaczynam się zastanawiać, że może jest całkiem odwrotnie i zalewa Ci go tak, że aż kapie z tłumika, stąd brak mocy...
Biegi da się wyregulować demontując pokrywę od strony sprzęgła (tylko olej spuść najpierw, śrubę znajdziesz, jak popatrzysz na spód silnika), a następnie korygując połozenie kosy zmiany biegów za pomocą śruby mimośrodowej.
deavid148 napisał(a):Czy przełożyć gaznik od 205 ?
Przecież pisałem wyżej (post #10) jaki powinieneś zastosować gaźnik, żeby to chodziło jak Chart!
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2013 14:58:07 przez BigSoft.)
|
|
01-11-2013 14:53:19 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet chart problemy
No i właśnie tu jest problem. Użytkownicy piszą co może być przyczyną, więc najpierw należy to sprawdzić, a potem zadawać następne pytania na forum, jeżeli problem nadal jest nie rozwiązany, bo w innym przypadku możemy mnożyć posty na 100 podstron, a i tak nic nie uzyskamy poza straconym czasem.
Pytam cały czas o tą świecę, bo wspomniałeś, że benzyna Ci kapie z tłumika, więc widocznie nie ma zbyt mało paliwa, a wręcz przeciwnie. Więcej wypluje jak spali.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2013 15:03:00 przez BigSoft.)
|
|
01-11-2013 15:02:36 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet chart problemy
W 205 z 023 jest 3mm przed GMP z tego co pamiętam. W 027 masz 2,5mm [+-0,2mm]. Ustawiasz tak, żeby kreska przy literze L na magnecie pokrywała się ze strzałką na impulsatorze, gdy tłok znajduje się 2,5mm przed GMP. Pamiętaj, że wał korbowy kręci się w lewo, a nie w prawo jak w 023 (patrząc na magneto). Świecę powinieneś zastosować F100 lub F95 wg kodu firmy Iskra. Przykładowo dla NGK będzie to B8HS. Przerwa na świecy 0,6-0,7mm.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-11-2013 01:00:52 przez BigSoft.)
|
|
12-11-2013 00:59:28 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|