Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przeróbka tłoków
Autor Wiadomość
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Przeróbka tłoków
Zobaczcie co ostatnio znalazłem na tablicy.
http://tablica.pl/oferta/tuning-tlok-3-p...270322bb35
Wygląda całkiem interesująco.
Korzystaliście kiedyś z takich usług? I myślicie że rzeczywiście taka przeróbka może dodać 1km?
25-10-2013 13:26:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
gt10r5 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 144
Imię: Michał
Skąd: Zawadzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #2
RE: Przeróbka tłoków
Pomijając kwestie zwiększonej ilości pierścieni dającą raczej ubytek mocy to gościu robi tylko rowek. Nie robi zamków.
25-10-2013 13:44:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Przeróbka tłoków
ten gosc nie ma pojęcia o czym pisze i co robi. Przeróbka nic Ci nie da
25-10-2013 13:47:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mlody191 Offline
Mechanior
*


Liczba postów: 840
Imię: Damian
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Przeróbka tłoków
Przeciez jak masz w jawce 3p tłok to jak zrobi na 4p to poprostu ten pierscien wypadnie Big Grin
chodzi mi o to, ze jak bedzie tlok na dole to ostatni pierscien wypadnie i nie bedzie wchodzil w cylek..
chyba ze sie myle...
25-10-2013 16:56:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Przeróbka tłoków
(25-10-2013 16:56:41)mlody191 napisał(a):  Przeciez jak masz w jawce 3p tłok to jak zrobi na 4p to poprostu ten pierscien wypadnie Big Grin
chodzi mi o to, ze jak bedzie tlok na dole to ostatni pierscien wypadnie i nie bedzie wchodzil w cylek..
chyba ze sie myle...

Przecież tłok nie wychodzi z tulei to jak by miał pierścień wypaść.
Dopisał mi na tablicy.
Cytat:Witam, jak a była by cena przeróbki tłoka do komara na 3p i na 4p i jakie są między nimi różnice.

A i czy te nowe rowki na pierścienie mają też zamki?
Cytat:3p i 4p cena to 40-50 w zalezności czy ktoś chce też nowe pierścienie , po dodaniu 3 pierścienia do komara dodaje silnikowi mocy, silnik lżej chodzi a tłok 4 p to nie wiem robiłem kuzynowi go bo chciał taki ale jeszcze nie sprawdził jak działa robiłem już kilkadziesiąt tłoków do komara na 3p i są efekty zauważalne po dotarciu pierścieni , tak jak pisałem silnik chodzi bardziej elastycznie ja mam w swojej jawce tłok 4p i musiałem koniecznie zmniejszyć zębatkę bo biegi były za krótkie zamki oczywiście są i jak najbardziej są bardzo dobrze zrobione nie wiem ale ja nie polecam robić pierścieni poniżej sworznia bo do tego musiał by być przystosowany cylinder musiały by być okna przerobione by był odpowiedni rezonans w silniku jak ktoś by był zainteresowany to sprzedaje nowy tłok do jawki na 4p na allegro http://allegro.pl/jawka-ogar-tuning-tlok...80130.html jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz

Ciągle nie wiem co myśleć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2013 17:26:56 przez Kanilox.)
25-10-2013 17:15:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Latos Offline
Sezon trwa cały rok
*


Liczba postów: 2,004
Imię: Kacper
Skąd: Byszewo (CBY)
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Przeróbka tłoków
Chyba odejmie 1km. Większe tarcie = mniejsza moc. W ogóle nie miem, co ma na celu 4 pierścień. A gdyby faktycznie miał mieć +1 km to praktycznie każdy by tłoki przerabiał, bo za 50 złotych ciężko zrobić przeróbkę, która w efekcie dałaby jeden koń więcej. A, 1 koń to w silnikach dezametu około 2/3 mocy. Z jakiej racji jeden pierścień ma prawie podwoić moc silnika? Dziś, w nowych motocyklach wyczynowych konstruktorzy odejmują pierścieni, a nie dodają.

Zajrzyj do mojego zippa Smile

Mój BikePics
25-10-2013 17:46:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Przeróbka tłoków
Powiem któtko więcej pierścieni nigdy nie doda mocy bo zwiększa się tarcie, a wzrost tarcie nie jest proporcjonalny do wzrostu ciśnienia nad tłokiem więc skoro ciśnienie nie wzrasta to skąd wam się weźnie więcej mocy?
A druga kwestia jest taka że 90% tłoków w ogóle nie jest do takie przeróbki dostosowana, wystarczy spojrzeć jak tłok wygląda od środka i odrazu zauważycie że w miesjcu gdzie są pierścienie ścianka tłoka ma ponad 2x tyle co niżej więc w czym wytoczyć rowek na pierścień? Bo jak ścianka zostanie 1mm to mamy 99,9% szans na to że całe denko tłoka odpadnie pod wpływem nacisku wywieranego na nie podczas spalania mieszanki Wink
25-10-2013 17:53:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romecik1998 Offline
To jest ktoś!!!
*


Liczba postów: 969
Imię: Damian
Skąd: Otowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Przeróbka tłoków
(25-10-2013 17:53:21)janusz94 napisał(a):  Powiem któtko więcej pierścieni nigdy nie doda mocy bo zwiększa się tarcie, a wzrost tarcie nie jest proporcjonalny do wzrostu ciśnienia nad tłokiem więc skoro ciśnienie nie wzrasta to skąd wam się weźnie więcej mocy?
A druga kwestia jest taka że 90% tłoków w ogóle nie jest do takie przeróbki dostosowana, wystarczy spojrzeć jak tłok wygląda od środka i odrazu zauważycie że w miesjcu gdzie są pierścienie ścianka tłoka ma ponad 2x tyle co niżej więc w czym wytoczyć rowek na pierścień? Bo jak ścianka zostanie 1mm to mamy 99,9% szans na to że całe denko tłoka odpadnie pod wpływem nacisku wywieranego na nie podczas spalania mieszanki Wink

Dobrze gadasz... Mija się z celem dodawanie pierścieni na tłok nawet są ogary z tłokiem 2 pierścieniowym dlatego iż lepiej na nich moto idzie bo jest mniejsze tarcie...

Polecam moją tablicę.pl:
http://tablica.pl/oferta/romet-50-t1-odr...5aa8R.html
Serdecznie zapraszam na mój kanał youtube-romecik1998
Subskrybujcie!!!
25-10-2013 20:12:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Przeróbka tłoków
A jeszcze kolejna kwestia to spory wzrost temperatury na radiatorze.
Nawet z czystej ciekawości obczaiłem filmiki tego zawodnika to niewiem gdzie on tam za krótkie biegi widział bo teraz to piłował na biegach do końca ile mógł i dopiero następny i ledwo co jechało, a co najdziwniejsze kręciło się to cholernie nisko na jałowym a na biegach to już w ogóle czyli raczej mamy doczynienia ze spadkiem mocy i do tego długimi przełożeniami...co daje bardzo słabe przyspieszenie a prędkość praktycznie bez zmian bo silnik za słaby Tongue
25-10-2013 20:26:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Sr-ka Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 363
Imię: Łukasz
Skąd: Grzegorzew
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Przeróbka tłoków
Według mnie, takie dodawanie pierścieni mija się z celem. Co z tego że założy ten pierścień, jak to będzie się grzało. Zresztą, montowanie takiego czegoś do silników wysokoobrotowych to po prostu zamulanie. Bo jak tłok ma się kręcić do 8/11k jak ma na sobie 5 pierścieni :F
Życzę powodzenia z takim czymś, jak ogar na 3 pierścieniach się grzeje a co dopiero mówić o przyśpieszeniu.
Zresztą, kompresja na tłoku 2p jest wystarczająca.
Lepiej by było wydać tą kasę na dopasowanie lepszego tłoka, niż te ''pseudo szporty'' Big Grin

Stare dobre czasy...
Romet pony
Romet ogar 200

Aktualnie:
Simson Sr50 86r
Temat: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=7475
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2013 20:48:00 przez Sr-ka.)
25-10-2013 20:44:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gt10r5 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 144
Imię: Michał
Skąd: Zawadzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Przeróbka tłoków
Koleś po prostu na ludzkiej głupocie zarabia.
Ot co.
25-10-2013 20:50:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Przeróbka tłoków
To chyba jakaś rodzina bosza
25-10-2013 21:22:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Przeróbka tłoków
Skoro 2 pierścienie oryginalnie hamują silnik w Charcie to pomyśleć jak by blokowały jeszcze 2 okuwa

xyz
25-10-2013 21:27:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Przeróbka tłoków
Widać nawet nie ma porządnego osprzętu do dorabiania tych dodatkowych rowków.
ps. Czekać tylko jak któryś gimbus podeślę mu linka do tego tematu.
25-10-2013 22:00:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #15
RE: Przeróbka tłoków
A ja mu napisałem pytanie czy nie jest odwrotnie tak jak mówi, i czy brak zamków w czymś przeszkadza. Czekam na odpowiedź.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
25-10-2013 22:08:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 375
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 272

Reklama