Planowanie cylindra nie głowicy ogar 200
|
Autor |
Wiadomość |
janusz94
Rezonator
Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
|
RE: Planowanie cylindra nie głowicy ogar 200
To może ja rozwieje wasze wątpliwości
Tomasz Sałek opisywał w swoich artykółach tuning komarka w taki spasób jak autor tematu chce zrobić w 223. Też zastosował podkładke pod cylindrem żeby nie dłubać w płukach w cylindrze i cylinder został stoczony od góry o 1-1,5mm bo nie pamietam dokładnie ile to tam akurat było. Faktem jest że kanał wydechowy musiał być po tym zabiegu troche przerobiony i do tego podcięty tłok żeby zachować odpowiedni czas otwarcia okna ssącego w stosunku do czasu otwarcia okna wydechowego.
W jawce niestety problem polega na tym że kołnież tulei nie jest "zatopiony" w radiatorze tylko jest nad radiatorem i po takim stoczeniu kołnieża może dojść do pęknięcia tulei przy dokręcaniu głowicy choć wcale nie musi, bo jeśli zbierzemy powiedzmy ten 1mm to materiał będzie jeszcze dość gruby aby zachować odpowiednią wytrzymałość.
Czyli reasumując jeśli chesz się w to bawić to poprostu zanieś cylinder do tokarza, on ci stoczy tam z góry o powiedzmy te 0,5-1mm, od dołu dasz do wyrównania podkładke pod cyla o takiej gróbości o ile zostało zebrane z cyla z góry (po to żeby tłok nie uderzał o głowice) i będzie chodziło jak trzeba.
Pamiętać jednak należy że po takim stoczeniu nalezałoby dokonać pewnych korekt w kanałach przelotowych a głównie w kanale wydechowym i ssącym żeby zachować odpowiednią symetrie czasów otwarcia.
Drugą rzeczą o której należy bez względnie pamietać to zmiana charakterystyki silnika.
Każde podnoszenie okien w góre powoduje przeniesienie momentu obrotowego i mocy w wyższe partie obrotów i jednoczesną strate w niższych partiach(mowa o silnikach o rozrządzie tłokowym tzw. symetryków) dlatego przydałoby się jednocześnie poszerzyć kanały przelotowe dla uzyskania lepsze elastyki ale nie będe się już na ten temat rozpisywał, jak kogoś to interesuje to polecam poczytać początkującym w tej dziedzinie artykóly Pana Tomasz Sałka, bo tam jest wszystko wytłumaczone niemalże łopatologicznnie.
I nie robić syfu na forum z byle powodu bo aż zwracać się chce jak się czyta takie wypowiedzi i wzajemne obrażanie.
A najbardziej zadziwiające jest to że najwięcej mają do powiedzenia te osoby które nic w swoich silnikach nie starają się udoskonalić a innych jadą za byle gówno.
Troche się rozwlekła moja wypowiedź, ale mam nadzieje że chociaż kilka osób wyciągnie z tego jakieś wnioski na przyszlość
Pozdro.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2013 18:17:04 przez janusz94.)
|
|
25-10-2013 18:16:14 |
|
2 użytkowników postawiło piwo janusz94 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo janusz94 za ten post.
olo09 (10-30-2013), pawel_2540 (11-02-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|