Kawusiowy Chart 110ccm + kilka bajerów. Ten jedyny ®
|
Autor |
Wiadomość |
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2013 19:07:34 przez kw112.)
|
|
12-10-2013 19:04:49 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
(12-10-2013 20:33:35)BigSoft napisał(a): Jak masz spawarkę i podstawowe narzędzia warsztatowe typu szlifierka, wiertarka + wiertła i kawałek płaskownika + rurka, to nowy króciec zrobisz w jedno popołudnie przy (tu wstaw trunek, jaki lubisz ). No ale co kto woli, przydało by się to dopracować obecny tak, żeby nie było tego progu, który tworzy teraz część starego króćca
Spokojnie Pisałem, że to prowizorka. Próg zlikwiduję przy pierwszej wolnej chwili. Jeszcze uszczelnić i będzie ok. Chyba, że uda mi się kupić króciec który by pasował do gaźnika i do cylindra.
BigSoft Co warto by było zmienić jeszcze w instalacji elektrycznej do 12v? Powiesz w których miejscach warto by było zastosować przekaźniki i jakiego typu one mają być? Jaki moduł warto zastosować, czy oryginalny pociągnie to?
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
12-10-2013 20:44:10 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
(12-10-2013 20:48:19)stqc napisał(a): Aaa jak można to ja powiem pare rzeczy warto zastosować odbłyśnik pod H4, bezpieczniki i przekaźniki chyba 4 do stopu, kierunków, świateł drogowych i mijania moduł oryginalny pociągnie dla BS działa
O odbłyśniku i reszcie do lampy wiem, niedługo zakupię.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
12-10-2013 21:00:14 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
(12-10-2013 20:44:10)kw112 napisał(a): BigSoft Co warto by było zmienić jeszcze w instalacji elektrycznej do 12v? Powiesz w których miejscach warto by było zastosować przekaźniki i jakiego typu one mają być? Jaki moduł warto zastosować, czy oryginalny pociągnie to?
Warto moim zdaniem zastosować przekaźniki do wszystkich obwodów prądowych, a szczególnie do przełączników zespolonych. U mnie mam 6 przekaźników:
- klakson;
- światła mijania;
- światła drogowe;
- kierunkowskazy;
- stop;
- zapłon;
Wszystko jest podłaczone tak, że stacyjka, przełączniki zespolone, czujniki stopu itd podają prąd tylko na cewkę danego przekaźnika, a główne styki prądowe tych przekaźników "biorą na siebie" obciążenie prądowe jakie stanowi dany odbiornik. Dzięki temu oryginalne styki wszystkich elementów przełączających w Charcie są odciążone i w zasadzie prędzej zużyją się mechanicznie niż poprzez wypalenie
Przekaźniki zastosowałem samochodowe. 12V/30A. Oczywiście nie do wszystkiego są potrzebne tak mocne, ale wtedy jak robiłem instalację, to kupowałem je hurtowo, bo jeden kosztował tylko 3 zł. Teraz podobne przekaźniki można dostać na Allegro za 4-5zł sztuka: http://allegro.pl/przekaznik-12v-30a-414...73757.html
Do tego każdy obwód w instalacji ma osobny bezpiecznik, tj światło stop ma swój, mijania, drogowe, kierunkowskazy itd. Wszystkie są standardowe "samochodowe" dobrane do konkretnego obciążenia. Dodatkowo jest jest jeszcze bezpiecznik pomiędzy prądnicą i regulatorem a akumulatorem oraz główny bezpiecznik prądowy między akumulatorem i całą resztą (również mniejszymi bezpiecznikami).
Można powiedzieć, że u mnie instalacja jest robiona na wzór samochodowych. Nie ma jednego bezpiecznika na wszystko, tylko każdy obwód ma swój osobny, dzięki czemu w razie awarii jest szansa, że padną np tylko kierunki, a reszta będzie nadal pracowała poprawnie
Oryginalny moduł spokojnie pociągnie jeżeli impulsator zostaje fabryczny (a u Ciebie z tego co wiem zostaje). W razie zastosowania impulsatora ze skuterka tak jak u mnie, może być potrzebna mała korekta modułu. Tzn ja jeździłem na oryginalnym, ale po testach z lampą strobo lekko go zmodyfikowałem, bo miał tendencje do minimalnych drgań jeżeli chodzi o punkt wyprzedzenia zapłonu (działo się to tylko w średnim zakresie obrotów).
W planach mam udostępnienie schematu mojej instalacji na motorowerowo.pl, ale na razie mam b. ograniczony czas (a to wymaga czasu), więc nie wiem kiedy się to pojawi.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-10-2013 21:08:12 przez BigSoft.)
|
|
12-10-2013 21:04:29 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
Silniczek niedługo będzie w całości, ale przed tym jednak:
Dostałem lampę. Jest ona dokładnie taka sama jak ma BigSoft czyli PES3.42220
Mocowania tej lampy wypadają dokładnie na zatrzaskach, więc postanowiłem to wykorzystać.
Co do tych zatrzasków to lampa miała luzy, więc nie obeszło się bez "klejenia".
Niby brzydko od środka, ale środek piękny nie musi być.
Tak wygląda to:
Doszły kierunkowskazy, po jakimś czasie zabrałem się za nie i starałem się z 7 zrobić 4 idealne.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-10-2013 19:53:47 przez kw112.)
|
|
23-10-2013 19:50:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości
|
|